|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. apríla 2013
Čína a Francúzsko majú záujem o gréckeho národného prepravcu
Grécko v júni vyhlási tender na privatizáciu národného železničného prepravcu Trainose. Informoval o tom v utorok minister rozvoja Costis Hatzidakis. Predaj by sa mal zavŕšiť koncom tohto, ...
Zdieľať
ATÉNY 2. apríla (WEBNOVINY) - Grécko v júni vyhlási tender na privatizáciu národného železničného prepravcu Trainose. Informoval o tom v utorok minister rozvoja Costis Hatzidakis.
Predaj by sa mal zavŕšiť koncom tohto, najneskôr však začiatkom budúceho roka, spresnil Yiannis Emiris, výkonný riaditeľ národne privatizačnej agentúry HRADF. Záujem o účasť v tendri podľa vlády prejavili čínske a francúzske spoločnosti.
Železničný prepravca Trainose vznikol odčlenením od materskej spoločnosti OSE, ktorá mala ku koncu roka 2011 dlh v celkovej výške viac ako 10 mld. eur.
V rámci reštrukturalizácie, ktorá sa začala v roku 2008, prepravca obmedzil prevádzku vlakov a nadbytočných zamestnancov premiestnil do iných organizácií. Podľa ministerstva rozvoja bola spoločnosť vlani zisková.
Od matky OSE sa oddelil aj správca železničnej infraštruktúry, spoločnosť Rosco. Jej predaj pripravuje vláda v Aténach paralelne s privatizáciou Trainose.
Na základe podmienok medzinárodnej úverovej dohody musí Grécko v tomto roku utŕžiť z predaja štátneho majetku 2,6 mld. eur.
Predaj by sa mal zavŕšiť koncom tohto, najneskôr však začiatkom budúceho roka, spresnil Yiannis Emiris, výkonný riaditeľ národne privatizačnej agentúry HRADF. Záujem o účasť v tendri podľa vlády prejavili čínske a francúzske spoločnosti.
Železničný prepravca Trainose vznikol odčlenením od materskej spoločnosti OSE, ktorá mala ku koncu roka 2011 dlh v celkovej výške viac ako 10 mld. eur.
V rámci reštrukturalizácie, ktorá sa začala v roku 2008, prepravca obmedzil prevádzku vlakov a nadbytočných zamestnancov premiestnil do iných organizácií. Podľa ministerstva rozvoja bola spoločnosť vlani zisková.
Od matky OSE sa oddelil aj správca železničnej infraštruktúry, spoločnosť Rosco. Jej predaj pripravuje vláda v Aténach paralelne s privatizáciou Trainose.
Na základe podmienok medzinárodnej úverovej dohody musí Grécko v tomto roku utŕžiť z predaja štátneho majetku 2,6 mld. eur.