|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 19.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Alžbeta
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. mája 2011
Čierne skrinky z havarovaného airbusu už skúmajú
Obe čierne skrinky z lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do ...
Zdieľať
Zástupcovia Francúzska a Brazílie pri dvoch čiernych skrinkách letu 447 Air France.Foto: SITA/APLE BOURGET 12. mája (WEBNOVINY) - Obe čierne skrinky z lietadla spoločnosti Air France, ktoré sa pred necelými dvoma rokmi zrútilo do Atlantického oceánu, dopravili vo štvrtok do Francúzska na preskúmanie. Oba záznamníky previezli z miesta nálezu loďou francúzskeho námorníctva do Francúzskej Guyany a potom lietadlom na parížske letisko Le Bourget. Odtiaľ ich za sprievodu polície odviezli do sídla Úradu vyšetrovania a analýz pre bezpečnosť civilného letectva (BEA).
Vyšetrovatelia musia najskôr zistiť, či čierne skrinky prežili haváriu a či ich nepoškodila morská voda a hĺbka, v ktorej takmer dva roky ležali. Skrinky ležali v hĺbke skoro štyri kilometre. Túto informáciu by mali vyšetrovatelia vedieť už v pondelok.
Experti pátrajúci po troskách airbusu vytiahli začiatkom mája ako prvý záznamník letových parametrov FDR (Flight Data Recorder), ktorý zaznamenáva výšku či rýchlosť letu. O pár dní našli aj zvukový záznamník CVR (Cockpit Voice Recorder), ktorý nahráva hovory a hlásenia pilotov. BEA neuviedla, kedy by mohli byť k dispozícii prvé získané údaje.
Lietadlo typu Airbus A330 s 216 pasažiermi vrátane troch Slovákov a 12 členmi posádky na palube zmizlo v noci z 31. mája na 1. júna 2009 nad Atlantickým oceánom, približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Predpokladá sa, že stroj letiaci z Ria de Janeiro do Paríža sa zrútil do mora po tom, ako počas preletu cez oblasť silných búrok zlyhali zariadenia na meranie okamžitej rýchlosti. Na vyslovenie jednoznačných záverov však vyšetrovatelia potrebujú záznamy z čiernych skriniek.
Vyšetrovatelia musia najskôr zistiť, či čierne skrinky prežili haváriu a či ich nepoškodila morská voda a hĺbka, v ktorej takmer dva roky ležali. Skrinky ležali v hĺbke skoro štyri kilometre. Túto informáciu by mali vyšetrovatelia vedieť už v pondelok.
Experti pátrajúci po troskách airbusu vytiahli začiatkom mája ako prvý záznamník letových parametrov FDR (Flight Data Recorder), ktorý zaznamenáva výšku či rýchlosť letu. O pár dní našli aj zvukový záznamník CVR (Cockpit Voice Recorder), ktorý nahráva hovory a hlásenia pilotov. BEA neuviedla, kedy by mohli byť k dispozícii prvé získané údaje.
Lietadlo typu Airbus A330 s 216 pasažiermi vrátane troch Slovákov a 12 členmi posádky na palube zmizlo v noci z 31. mája na 1. júna 2009 nad Atlantickým oceánom, približne tisíc kilometrov od brazílskeho pobrežia. Predpokladá sa, že stroj letiaci z Ria de Janeiro do Paríža sa zrútil do mora po tom, ako počas preletu cez oblasť silných búrok zlyhali zariadenia na meranie okamžitej rýchlosti. Na vyslovenie jednoznačných záverov však vyšetrovatelia potrebujú záznamy z čiernych skriniek.