Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

20. októbra 2016

Či budú stáť vlaky InterCity v Trenčíne je stále otázne



Mali by alebo nemali zastavovať InterCity (IC) vlaky v Trenčíne - to je otázka, na ktorej sa nevie zhodnúť predseda Trenčianskeho kraja Jaroslav Baška (Smer-SD) s ministrom ...



Zdieľať
Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Bratislava 20. októbra (TASR) – Mali by alebo nemali zastavovať InterCity (IC) vlaky v Trenčíne – to je otázka, na ktorej sa nevie zhodnúť predseda Trenčianskeho kraja Jaroslav Baška (Smer-SD) s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd). Rezort dopravy totiž plánuje od 11. decembra návrat IC vlakov na slovenské koľajnice po takmer roku od ich zrušenia a so zastavovaním v Trenčíne sa nepočíta.


"Trenčín patril v minulosti pri prevádzke IC vlakov k najmenej využívaným staniciam s minimálnym nástupom a výstupom," odôvodnil Érsek počas dnešnej Hodiny otázok v Národnej rade (NR) SR. Keďže nemohol byť priamo prítomný v parlamente, jeho vyjadrenia prečítal minister životného prostredia László Sólymos (Most-Híd).

Podľa šéfa rezortu dopravy sa teda vzhľadom na nízky počet cestujúcich v Trenčíne a aj vzhľadom na relatívne nízky rozdiel v jazdnom čase rýchlikov, ktoré po Trenčín jazdia každú hodinu v porovnaní s plánovanou jazdnou dobou IC vlakov, rozhodlo ministerstvo sústrediť na rýchlosť týchto vlakov a zastavovať vo významných prestupových uzloch.

Podľa Bašku by však cestujúci z Trenčína takéto nové spoje uvítali. Záujem ľudí by chcel preto aspoň vyskúšať. Navrhuje, aby IC vlaky začali v Trenčíne zastavovať od decembra na obdobie pol roka. "A nech sa to vyhodnotí po pol roku, či teda v Trenčíne majú cestujúci záujem využívať IC vlaky alebo nie," vyzval ministerstvo Baška v parlamente.

Okrem toho si myslí, že v súčasnosti, kým nie je dobudovaná trať na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu práve v okolí Trenčína, IC vlaky oproti rýchlikom nič neušetria, keď nebudú zastavovať v tomto meste.

IC vlaky prestali na Slovensku jazdiť v januári tohto roku. Rozhodol tak bývalý minister dopravy Ján Počiatek (Smer-SD). Dôvodom bola stratovosť týchto vlakov. Po obnovení v decembri 2016 by mali denne premávať štyri IC vlaky. Dva pôjdu smerom z Bratislavy do Košíc a dva v opačnom smere. V každej súprave bude pre cestujúcich k dispozícii 247 miest na sedenie a vlaky budú povinne miestenkové. Obnovené spoje by mali zvládnuť trasu medzi Bratislavou a Košicami za približne 4 hodiny a 45 minút.


Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
VIDEO: HLUBOCKÝ: Regionálna cezhraničná železničná doprava je dôležitá
<< predchádzajúci článok
D. FISCHER: Na vytvorenie európskej armády v súčasnosti nie je vôľa