|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. marca 2014
Chrysler sa vzdal žiadosti na vládne subvencie v Kanade
Chrysler, americká dcéra talianskeho Fiatu, informoval, že zabezpečí výrobu osobných a úžitkových vozidiel v kanadskej provincii Ontário bez finančnej pomoci provinčnej i federálnej vlády.
Zdieľať
Toronto 5. marca (TASR) - Chrysler, americká dcéra talianskeho Fiatu, informoval, že zabezpečí výrobu osobných a úžitkových vozidiel v kanadskej provincii Ontário bez finančnej pomoci provinčnej i federálnej vlády.
Vedenie Chryslera v utorok (4.3.) večer miestneho času odôvodnilo rozhodnutie tým, že sa jeho požiadavka stala zámienkou pre "politické šarvátky".
Chrysler pred časom požiadal o subvenciu, aby kompenzoval vyššie mzdy v krajine a výrazne modernizoval výrobné kapacity. Automobilka oznámila, že ich modernizáciu zabezpečí z vlastných zdrojov, ale rozsah investícií bude závisieť od kanadskej konkurencieschopnosti. Dcéra Fiatu mala do projektu investovať 3,6 miliardy USD (2,61 miliardy eur) a pôvodne z nej malo pochádzať 700 miliónov USD z vládnych a provinčných zdrojov.
Kanadský minister financií Jim Flaherty vo februári uviedol, že sa vo federálnom rozpočte pre Ontário rezervovalo 500 miliónov USD, ktoré mali byť vyplatené počas dvoch rokov.
Chrysler má takmer 3250 zamestnancov vo svojom závode v Bramptone, kde sa montuje Chrysler 300, Dodge Charger, Dodge Challenger a Lancia Thema. Vyše 4650 zamestnancov v závode vo Windsore skladá vozidlá Dodge Grand Caravan, Chrysler Town & Country, nákladné autá Ram Cargo a Lancia Grand Voyager.
Kanada prispela v roku 2009 na záchranu Chryslera, ktorý podniká na jej území, sumou 2,9 miliardy USD.
Automobilky, ktoré podnikajú v Kanade uvádzajú, že sa krajina stala pre ne najdrahšou na svete. Pohrozili, že ak sa nezvýši jej konkurencieschopnosť, presunú výrobu za jej južné hranice. Odbory v kanadských automobilkách nechcú pristúpiť na znižovanie nákladov, hoci konkurenčné výhody krajiny, nízky kurz národnej meny a vládne zdravotné poistenie už nie sú voči Spojeným štátom také presvedčivé.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR
Chrysler Foto: TASR/AP
Vedenie Chryslera v utorok (4.3.) večer miestneho času odôvodnilo rozhodnutie tým, že sa jeho požiadavka stala zámienkou pre "politické šarvátky".
Chrysler pred časom požiadal o subvenciu, aby kompenzoval vyššie mzdy v krajine a výrazne modernizoval výrobné kapacity. Automobilka oznámila, že ich modernizáciu zabezpečí z vlastných zdrojov, ale rozsah investícií bude závisieť od kanadskej konkurencieschopnosti. Dcéra Fiatu mala do projektu investovať 3,6 miliardy USD (2,61 miliardy eur) a pôvodne z nej malo pochádzať 700 miliónov USD z vládnych a provinčných zdrojov.
Kanadský minister financií Jim Flaherty vo februári uviedol, že sa vo federálnom rozpočte pre Ontário rezervovalo 500 miliónov USD, ktoré mali byť vyplatené počas dvoch rokov.
Chrysler má takmer 3250 zamestnancov vo svojom závode v Bramptone, kde sa montuje Chrysler 300, Dodge Charger, Dodge Challenger a Lancia Thema. Vyše 4650 zamestnancov v závode vo Windsore skladá vozidlá Dodge Grand Caravan, Chrysler Town & Country, nákladné autá Ram Cargo a Lancia Grand Voyager.
Kanada prispela v roku 2009 na záchranu Chryslera, ktorý podniká na jej území, sumou 2,9 miliardy USD.
Automobilky, ktoré podnikajú v Kanade uvádzajú, že sa krajina stala pre ne najdrahšou na svete. Pohrozili, že ak sa nezvýši jej konkurencieschopnosť, presunú výrobu za jej južné hranice. Odbory v kanadských automobilkách nechcú pristúpiť na znižovanie nákladov, hoci konkurenčné výhody krajiny, nízky kurz národnej meny a vládne zdravotné poistenie už nie sú voči Spojeným štátom také presvedčivé.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR