|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. novembra 2010
Chevrolet je dvojnásobným majstrom sveta
Chevrolet vybojoval v Macau titul majstra sveta v kategórii výrobcov WTCC a Yvana Mullera v nedeľu oficiálne vyhlásili za Majstra sveta WTCC v kategórii jazdcov. Tento dvojnásobný ...
Zdieľať
Foto: ChevroletBRATISLAVA 24. novembra (WEBNOVINY) - Chevrolet vybojoval v Macau titul majstra sveta v kategórii výrobcov WTCC a Yvana Mullera v nedeľu oficiálne vyhlásili za Majstra sveta WTCC v kategórii jazdcov. Tento dvojnásobný úspech, prvý pre Chevrolet a GM v majstrovstvách sveta organizovaných FIA, je vynikajúcim vyvrcholením výkonov vozidiel Cruze počas celej sezóny. Majstrovstvá sveta zakončili bravúrne; Rob Huff a Yvan Muller skončili štýlom štart-cieľ na prvých dvoch miestach v prvých pretekoch. V druhých pretekoch muselo duo Chevroletu tvrdo bojovať pri predbiehaní Farfusa, aby napokon skončilo na 3. a 4. mieste. To znamená, že Chevrolet v tejto sezóne získal 21 pódiových umiestnení počas 22 pretekov.
Žiaľ, ani to nestačilo Robovi Huffovi na získanie 2. miesta v hodnotení jazdcov. Skončil s rovnakým počtom bodov ako Tarquini, ktorý sa stal vicemajstrom len vďaka vyššiemu počtu víťazstiev. Alain Menu mal komplikovanejší víkend, no opäť dokázal svoj zmysel pre tím i osobnú statočnosť a vyrovnal sa so smutnou správou o úmrtí otca. Švajčiarsky jazdec skončil v 1. pretekoch na 7. mieste po kontakte s múrom v 1. kole, no nedokázal využiť výhodu štartu z prvého radu v 2. pretekoch, pretože kvôli technickej poruche uviazol na štartovom rošte.
„We are the champions!“, spievalo sa v depe Chevroletu po pretekoch, padali slová uznania, zneli prípitky a objavili sa aj slzy. Tím RML sa začal pripravovať na dlhú noc zaslúžených osláv. Po návrate do Európy bude pokračovať v práci na novej výzve: urobiť z nového Cruze 1,6 turbo pre sezónu 2011 rovnako konkurencie schopné vozidlo, akým bol Cruze doteraz.
Foto: Chevrolet
Povedali
Yvan Muller (majster 2010 WTCC): „Je fantastické vybojovať titul už počas mojej prvej sezóny s Chevroletom. Nikdy nie je jednoduché začať súťažiť s novým autom a s novým tímom, ale moje zapojenie sa do tohto skvelého tímu bolo ľahké, pretože každý člen tímu ma naplno podporoval. Nemám dosť slov, aby som im vyjadril moje uznanie a vďaku. Je to môj druhý titul vo WTCC, som naozaj veľmi šťastný, chcem si vychutnať každú sekundu tohto úspechu a podeliť sa oň s kým to len bude možné. Chvíle ako táto sú v živote vzácne, takže si ich treba poriadne vychutnať!“
Rob Huff (3. v 2010 WTCC): „Máme skvelé auto a skvelý tím. Blahoželám Yvanovi, jazdil výborne počas celej sezóny a titul si plne zaslúži. Tím vykonal vynikajúcu prácu, zložil všetky kúsky puzzle dokopy a dosiahol tak tento úžasný výsledok. Som hrdý, že som členom takéhoto tímu a vďačný za dôveru, ktorú do mňa vkladá Chevrolet a RML od prvého dňa. Mal som v priebehu sezóny niekoľko výborných výsledkov, no nebol som schopný bojovať o titul kvôli niekoľkým mnou nezavineným haváriám – no naozaj sa teším na budúcu sezónu.“
Alain Menu (6. v 2010 WTCC): „Je to fantastický deň pre Chevrolet, RML a celý tím. Som naozaj veľmi, veľmi šťastný. Keď sme pred šiestimi rokmi začínali takmer z nuly, bola pred nami naozaj veľká výzva, väčšia, než si vtedy ktokoľvek z nás dokázal predstaviť. No my sme to dokázali a som hrdý, že som prispel aj ja. Stále si s veľkým pohnutím spomínam na naše prvé víťazstvo v Brands Hatch v roku 2006, to je naozaj mimoriadna spomienka. Teraz si musíme vychutnať túto chvíľu a potom sa vrátiť do práce. Po tohtoročnej, pre mňa zložitej sezóne, sa naozaj teším, že Yvana a Roba vyzvem v sezóne budúcej!“
Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe: „To, čo sme dnes dosiahli, je vyvrcholením šiestich rokov tvrdej práce, neuveriteľného nasadenia a skutočného zápalu pre vec. Chcem poďakovať mnohým talentovaným a zanieteným ľuďom, ktorí sa zapojili do programu Chevrolet vo WTCC od samotného začiatku a ktorí súčasný úspech umožnili. Oni sú u mňa vždy prvoradí. „Majster sveta“ je titul, na ktorý je Chevrolet veľmi hrdý, najmä preto, lebo naša značka celosvetovo napreduje a čoraz viac klientov sa každý deň pre ňu rozhodne. Sme nadšení, že prinášame mnoho nových a inovatívnych produktov, ktoré spĺňajú potreby ich užívateľov. Som nesmierne šťastný aj pre vynikajúci pretekársky tím RCL a všetkých zamestnancov, zákazníkov a fanúšikov značky Chevrolet na celom svete.“
Nick Reilly, prezident GM Europe: „S veľkou radosťou posielam moje úprimné gratulácie celému tímu Chevrolet k tomuto vynikajúcemu úspechu, ktorý je poctivo zaslúženou odmenou za vynikajúcu prácu počas viac, než šiestich rokov. Od začiatku pôsobenia značky Chevrolet vo WTCC v roku 2005, keď začala na zelenej lúke, som bol presvedčený, že tento tým sa stane majstrom sveta – a tá chvíľa je tu!“
Eric Nève, Manager Motorsports Chevrolet Europe: „Všetci si dnes užívame pocit úspechu a zadosťučinenia, je to veľmi uspokojivý moment. Z môjho pohľadu chcem povedať, že sa vyplatila kontinuita. Bola mojim krédom počas šiestich rokov tohto programu: vybrať najlepšieho technického partnera, najlepších ľudí, najlepších jazdcov, niečo s nimi vybudovať a zostať s nimi. Vždy sa radšej pozerám vpred, než vzad, no ak sa mám vrátiť k jednému momentu z tých všetkých, ktoré sme za uplynulých šesť rokov zažili, vybral by som náš debutový víkend na Monze v roku 2005. Bola to chvíľa plná emócií, bolo cítiť záujem celej našej spoločnosti. Naše autá sa v týchto prvých pretekoch kvalifikovali na 21., 22. a 23. mieste, tri a pol sekundy za najlepším. To najlepšie ukazuje, akú dlhú cestu sme odvtedy prešli. Po tomto víkende bolo na zozname vecí, ktoré „treba urobiť“ nemenej, než 160 položiek! Myslím, že sme ich splnili všetky...“
Ray Mallock, CEO RML Ltd: „Byť majstrom sveta je vynikajúci pocit a je to čerešnička na torte tejto skvelej sezóny. Vedeli sme, že sme konkurencieschopní a že to vieme dokázať – a dokázali sme to! Bol to náš cieľ odkedy sme začali spolupracovať vo WTCC so značkou Chevrolet, bola a je to neľahká i krásna cesta, pracujeme na nej rok čo rok. Už sa tešíme na nový Cruze 1,6 turbo a veľmi sa tešíme na túto novú výzvu.“
Foto: Chevrolet
MACAU, výsledky 1. pretekov:
1. R Huff Chevrolet Cruze 11 kôl za 35 min 34,840 s
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0,366 s
3. T Monteiro SEAT León TDI + 0,631 s
4. G Tarquini SEAT León TDI + 0,909
5. N Michelisz SEAT León TDI + 1,306
8. A Menu Chevrolet Cruze + 2,564
MACAU, výsledky 2. pretekov:
1. N Michelisz SEAT León TDI 10 kôl za 54 min 37,415 s
2. G Tarquini SEAT León TDI + 1,193 s
3. R Huff Chevrolet Cruze + 1,543 s
4. A Menu Chevrolet Cruze + 10,886 s
5. A Farfus BMW 320si + 14,675 s
nedokončil A Menu Chevrolet Cruze 2 kolá (technická závada)
HODNOTENIE JAZDCOV PO 22. Z 22 PRETEKOV:
1. Y Muller (Chevrolet), 331 bodov; 2. G Tarquini (SEAT), 276; 3. R Huff (Chevrolet), 276 ; 4. A
Priaulx (BMW), 246 ; 5. T Monteiro (SEAT), 177; 6. A Menu (Chevrolet), 173; ... 21. L Pernía
(Chevrolet)
HODNOTENIE VÝROBCOV PO 22. Z 22 PRETEKOV:
1. Chevrolet, 715 bodov; 2. SEAT, 641; 3. BMW, 580.
Žiaľ, ani to nestačilo Robovi Huffovi na získanie 2. miesta v hodnotení jazdcov. Skončil s rovnakým počtom bodov ako Tarquini, ktorý sa stal vicemajstrom len vďaka vyššiemu počtu víťazstiev. Alain Menu mal komplikovanejší víkend, no opäť dokázal svoj zmysel pre tím i osobnú statočnosť a vyrovnal sa so smutnou správou o úmrtí otca. Švajčiarsky jazdec skončil v 1. pretekoch na 7. mieste po kontakte s múrom v 1. kole, no nedokázal využiť výhodu štartu z prvého radu v 2. pretekoch, pretože kvôli technickej poruche uviazol na štartovom rošte.
„We are the champions!“, spievalo sa v depe Chevroletu po pretekoch, padali slová uznania, zneli prípitky a objavili sa aj slzy. Tím RML sa začal pripravovať na dlhú noc zaslúžených osláv. Po návrate do Európy bude pokračovať v práci na novej výzve: urobiť z nového Cruze 1,6 turbo pre sezónu 2011 rovnako konkurencie schopné vozidlo, akým bol Cruze doteraz.
Foto: Chevrolet
Povedali
Yvan Muller (majster 2010 WTCC): „Je fantastické vybojovať titul už počas mojej prvej sezóny s Chevroletom. Nikdy nie je jednoduché začať súťažiť s novým autom a s novým tímom, ale moje zapojenie sa do tohto skvelého tímu bolo ľahké, pretože každý člen tímu ma naplno podporoval. Nemám dosť slov, aby som im vyjadril moje uznanie a vďaku. Je to môj druhý titul vo WTCC, som naozaj veľmi šťastný, chcem si vychutnať každú sekundu tohto úspechu a podeliť sa oň s kým to len bude možné. Chvíle ako táto sú v živote vzácne, takže si ich treba poriadne vychutnať!“
Rob Huff (3. v 2010 WTCC): „Máme skvelé auto a skvelý tím. Blahoželám Yvanovi, jazdil výborne počas celej sezóny a titul si plne zaslúži. Tím vykonal vynikajúcu prácu, zložil všetky kúsky puzzle dokopy a dosiahol tak tento úžasný výsledok. Som hrdý, že som členom takéhoto tímu a vďačný za dôveru, ktorú do mňa vkladá Chevrolet a RML od prvého dňa. Mal som v priebehu sezóny niekoľko výborných výsledkov, no nebol som schopný bojovať o titul kvôli niekoľkým mnou nezavineným haváriám – no naozaj sa teším na budúcu sezónu.“
Alain Menu (6. v 2010 WTCC): „Je to fantastický deň pre Chevrolet, RML a celý tím. Som naozaj veľmi, veľmi šťastný. Keď sme pred šiestimi rokmi začínali takmer z nuly, bola pred nami naozaj veľká výzva, väčšia, než si vtedy ktokoľvek z nás dokázal predstaviť. No my sme to dokázali a som hrdý, že som prispel aj ja. Stále si s veľkým pohnutím spomínam na naše prvé víťazstvo v Brands Hatch v roku 2006, to je naozaj mimoriadna spomienka. Teraz si musíme vychutnať túto chvíľu a potom sa vrátiť do práce. Po tohtoročnej, pre mňa zložitej sezóne, sa naozaj teším, že Yvana a Roba vyzvem v sezóne budúcej!“
Wayne Brannon, prezident a výkonný riaditeľ Chevrolet Europe: „To, čo sme dnes dosiahli, je vyvrcholením šiestich rokov tvrdej práce, neuveriteľného nasadenia a skutočného zápalu pre vec. Chcem poďakovať mnohým talentovaným a zanieteným ľuďom, ktorí sa zapojili do programu Chevrolet vo WTCC od samotného začiatku a ktorí súčasný úspech umožnili. Oni sú u mňa vždy prvoradí. „Majster sveta“ je titul, na ktorý je Chevrolet veľmi hrdý, najmä preto, lebo naša značka celosvetovo napreduje a čoraz viac klientov sa každý deň pre ňu rozhodne. Sme nadšení, že prinášame mnoho nových a inovatívnych produktov, ktoré spĺňajú potreby ich užívateľov. Som nesmierne šťastný aj pre vynikajúci pretekársky tím RCL a všetkých zamestnancov, zákazníkov a fanúšikov značky Chevrolet na celom svete.“
Nick Reilly, prezident GM Europe: „S veľkou radosťou posielam moje úprimné gratulácie celému tímu Chevrolet k tomuto vynikajúcemu úspechu, ktorý je poctivo zaslúženou odmenou za vynikajúcu prácu počas viac, než šiestich rokov. Od začiatku pôsobenia značky Chevrolet vo WTCC v roku 2005, keď začala na zelenej lúke, som bol presvedčený, že tento tým sa stane majstrom sveta – a tá chvíľa je tu!“
Eric Nève, Manager Motorsports Chevrolet Europe: „Všetci si dnes užívame pocit úspechu a zadosťučinenia, je to veľmi uspokojivý moment. Z môjho pohľadu chcem povedať, že sa vyplatila kontinuita. Bola mojim krédom počas šiestich rokov tohto programu: vybrať najlepšieho technického partnera, najlepších ľudí, najlepších jazdcov, niečo s nimi vybudovať a zostať s nimi. Vždy sa radšej pozerám vpred, než vzad, no ak sa mám vrátiť k jednému momentu z tých všetkých, ktoré sme za uplynulých šesť rokov zažili, vybral by som náš debutový víkend na Monze v roku 2005. Bola to chvíľa plná emócií, bolo cítiť záujem celej našej spoločnosti. Naše autá sa v týchto prvých pretekoch kvalifikovali na 21., 22. a 23. mieste, tri a pol sekundy za najlepším. To najlepšie ukazuje, akú dlhú cestu sme odvtedy prešli. Po tomto víkende bolo na zozname vecí, ktoré „treba urobiť“ nemenej, než 160 položiek! Myslím, že sme ich splnili všetky...“
Ray Mallock, CEO RML Ltd: „Byť majstrom sveta je vynikajúci pocit a je to čerešnička na torte tejto skvelej sezóny. Vedeli sme, že sme konkurencieschopní a že to vieme dokázať – a dokázali sme to! Bol to náš cieľ odkedy sme začali spolupracovať vo WTCC so značkou Chevrolet, bola a je to neľahká i krásna cesta, pracujeme na nej rok čo rok. Už sa tešíme na nový Cruze 1,6 turbo a veľmi sa tešíme na túto novú výzvu.“
Foto: Chevrolet
MACAU, výsledky 1. pretekov:
1. R Huff Chevrolet Cruze 11 kôl za 35 min 34,840 s
2. Y Muller Chevrolet Cruze + 0,366 s
3. T Monteiro SEAT León TDI + 0,631 s
4. G Tarquini SEAT León TDI + 0,909
5. N Michelisz SEAT León TDI + 1,306
8. A Menu Chevrolet Cruze + 2,564
MACAU, výsledky 2. pretekov:
1. N Michelisz SEAT León TDI 10 kôl za 54 min 37,415 s
2. G Tarquini SEAT León TDI + 1,193 s
3. R Huff Chevrolet Cruze + 1,543 s
4. A Menu Chevrolet Cruze + 10,886 s
5. A Farfus BMW 320si + 14,675 s
nedokončil A Menu Chevrolet Cruze 2 kolá (technická závada)
HODNOTENIE JAZDCOV PO 22. Z 22 PRETEKOV:
1. Y Muller (Chevrolet), 331 bodov; 2. G Tarquini (SEAT), 276; 3. R Huff (Chevrolet), 276 ; 4. A
Priaulx (BMW), 246 ; 5. T Monteiro (SEAT), 177; 6. A Menu (Chevrolet), 173; ... 21. L Pernía
(Chevrolet)
HODNOTENIE VÝROBCOV PO 22. Z 22 PRETEKOV:
1. Chevrolet, 715 bodov; 2. SEAT, 641; 3. BMW, 580.