Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Gala

26. novembra 2008

Cheryl Bentyne si aj po rokoch spomína na prvú cenu Grammy



Vokálna skupina The Manhattan Transfer sa 9. decembra premiérovo predstaví na Slovensku, ktoré je pre ňu zatiaľ veľkou neznámou. "Na Slovensku som ešte nikdy nebola a preto sa s ostatnými členmi ...



Zdieľať
BRATISLAVA 26. novembra (WEBNOVINY) - Vokálna skupina The Manhattan Transfer sa 9. decembra premiérovo predstaví na Slovensku, ktoré je pre ňu zatiaľ veľkou neznámou. "Na Slovensku som ešte nikdy nebola a preto sa s ostatnými členmi kapely na bratislavský koncert veľmi tešíme. Počas viac ako tridsiatich rokov sme precestovali takmer celý svet, no stále existujú štáty, v ktorých sme nikdy neboli. Budeme sa snažiť odohrať to najlepšie od nás a verím, že návštevníci koncertu budú spokojní," povedala v exkluzívnom rozhovore pre agentúru SITA členka kapely Cheryl Bentyne. Vstupenky na koncert skupiny ovenčenej ôsmimi cenami Grammy v bratislavskom Divadle Aréna sú k dispozícií v predpredaji siete Ticketportal za sumu 1499 Sk (49,76 €) až 2500 Sk (82,98). Päťdesiatštyriročná vokalista prišla do skupiny v roku 1979 po tom, čo sa Laurel Massé vážne zranil pri dopravnej nehode a v kapele už viac nemohol pôsobiť. "Bol to osud. Pochádzam z hudobníckej rodiny a The Manhattan Transfer som zaregistrovala hneď po vydaní ich prvej nahrávky a stala som sa ich veľkou fanúšičkou. Som veriaca a myslím si, že všetko má svoju príčinu. Aj môj príchod do skupiny po nehode jedného z pôvodných členov beriem ako fakt, ktorý sa asi mal stať," povedala na úvod interview Bentyne. Aj keď sa speváčka, ktorá vyrastala v štáte Washington, pridala k už známej skupine neskôr, nikdy nepociťovala, že by v The Manhattan Transfer existovala hierarchia v podobe nadradených či podradených členov. "Všetci prispievame textami, kompozíciami a máme rovnaké slovo pri zásadných rozhodnutiach kapely. Všetci sme si rovní a jediné, čo chceme je rozdávať prostredníctvom našej hudby energiu. Napríklad s Janis máme v podstate sesterský vzťah. Celá skupina funguje ako rodina a to napriek tomu, že sme zároveň aj obchodnými partnermi. Dôležité je to, že sa snažíme zo seba dostať pri spievaní to najlepšie a tým jeden druhého podporujeme a posúvame ďalej. Neriešime medzi sebou problémy aké majú manželia a preto zostávame aj po toľkých rokoch dobrými priateľmi," ozrejmila fungovanie newyorskej formácie Cheryl Bentyne. Skupina, ktorá sa pri názve inšpirovala dnes už 83-ročnou novelou Johna Dos Passosa s rovnakým názvom, vydala viac ako dvadsať nahrávok, ktoré bodovali v Európe i na druhej strane Atlantiku v ich rodných Spojených štátoch amerických. "Mojimi najobľúbenejšími boli prvé roky v skupine, keď sme hrávali v malých kluboch. Spolupracovali sme vtedy s Jonom Hendricksom a ďalšími výbornými muzikantmi. Prišli sme s hudbou, ktorá síce existovala, ale nebola prítomná v hitparádach a prerazili sme. Hudobný priemysel sa odvtedy zmenil. Rádiá už dnes neponúkajú hudbu akú hráme a preto musíme hľadať nové cesty ako sa dostať k ľuďom. Kým v minulosti existovali vlastne len veľké nahrávacie spoločnosti, dnes si mladí hudobníci môžu svoje skladby vydať na vlastných internetových stránkach pod vlastnou značkou a tým sa skôr dostať k fanúšikom. Veľké nahrávacie spoločnosti sa postupne ničia sami tým, že predražujú ceny nahrávok," uviedla speváčka. "Mladí umelci žánru vokálny džez to majú ťažké, pretože ako som spomenula, rádiá ich produkciu jednoducho nebudú hrávať. Existuje tiež len malé množstvo džezových klubov so stálou klientelou. Musia byť preto veľmi kreatívni v hľadaní spôsobov ako preraziť a nestratiť sa. Odporúčala by som im, aby nepodľahli komerčnému tlaku a robili to, čo ich baví a nie to, čo im niekto nanúti, pretože je to teraz v móde. Ja som s vokálnym džezom nezačala, pretože som chcela zarobiť veľké peniaze, ale preto, že som to robila s vášňou," pokračovala umelkyňa, ktorá si v roku 1985 odniesla spolu s Bobbym McFerrinom cenu Grammy za aranžmán piesne Another Night In Tunisia. Okrem tohto gramofónika sa môžu The Manhattan Transfer popýšiť ďalšími ôsmimi cenami Grammy, čo im ešte počas ich aktívnej kariéry zaručuje hudobnú nesmrteľnosť, o ktorej mnohí známi hudobníci môžu len snívať. "Prvé veľké ocenenie si väčšinou pamätáte najviac a tak tomu bolo aj v mojom prípade. Prvú cenu Grammy sme dostali krátko po mojom príchode v roku 1980 (v kategórií Best Jazz Fusion Performance, Vocal Or Istrumental). Veľmi ma to potešilo, pretože to bolo prvé ocenenie nielen pre mňa, ale i pre ostatných členov kapely. Cenu nám odovzdal Paul Simon v Radio City Music Hall a všetci sme z toho boli v tej chvíli unesení," podelila sa o svoje pocity Bentyne, ktorá začínala so spevom ako 13-ročná.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Jan Kalousek vysúdil za pieseň 200-tisíc českých korún
<< predchádzajúci článok
Zomrel predseda divadelnej spoločnosti G. Schoenfeld