|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. júna 2014
Chceme väčšie práva pre cestujúcich v leteckej doprave, žiada F. Palko
Predstavitelia Rady ministrov pre dopravu, telekomunikácie a energetiku dnes diskutovali v Luxemburgu o budúcnosti cestnej nákladnej dopravy a rozšírení práv pre ...
Zdieľať
František Palko Foto: TASR/Pavel Neubauer
Bratislava 6. júna (TASR) - Predstavitelia Rady ministrov pre dopravu, telekomunikácie a energetiku dnes diskutovali v Luxemburgu o budúcnosti cestnej nákladnej dopravy a rozšírení práv pre cestujúcich v leteckej doprave. Slovensko na rokovaniach zastupoval štátny tajomník ministerstva dopravy František Palko, ktorý je za to, aby cestujúci mali väčší komfort a väčšie práva v leteckej doprave."Aby sa jasne definovali tiež spoločné pravidlá pre cestujúcich i pre letecké spoločnosti a posilnil sa mechanizmus zaobchádzania so sťažnosťami," doplnil Palko. Výška náhrady v závislosti od vzdialenosti cesty a dĺžky meškania má byť podľa jeho slov stanovená spôsobom, aby bol vytvorený spravodlivý a zrozumiteľný systém, ktorý bude v prospech cestujúceho.
V prípade cestnej nákladnej dopravy v EÚ sa diskutovalo o stanovení najväčších prípustných rozmerov nákladných súprav a kontrola maximálnej povolenej hmotnosti. Zástupcovia slovenskej delegácie boli proti využívaniu súprav nad rámec súčasných povolených rozmerov, takzvaných megalinerov. "Slovensko má vážne výhrady voči širšiemu využívaniu týchto vozidiel v rámci medzinárodnej dopravy nielen z dôvodu negatívneho vplyvu na cesty, ale aj preto, že sa dlhodobo snažíme o presun nákladnej prepravy z ciest na železnice," vysvetlil Palko.
Na druhej strane, delegácia bola za využívanie aerodynamických kabín vozidiel, aby sa znížila spotreba pohonných látok a zmiernili sa následky dopravných nehôd. "V oblasti efektívnejšej kontroly nákladných vozidiel podporujeme zavedenie systémov zabudovaných do cestnej infraštruktúry, ktorá nebude vyžadovať ďalšie náklady na strane dopravcov," zdôraznil štátny tajomník.
Slovensko v Luxemburgu podporilo aj návrh smernice na zlepšenie sieťovej a informačnej bezpečnosti v EÚ. Na rokovaní ministrov krajín V4, ktoré predchádzalo zasadnutiu Rady ministrov, prezentoval Palko program ročného Predsedníctva Slovenska vo V4 v oblasti dopravy, regionálneho rozvoja a cestovného ruchu. "Zameriame sa najmä na spoluprácu pri koordinovaní výstavby infraštruktúry, ako aj na spoločný postup krajín V4 pri politicky citlivých témach v EÚ," dodal Palko. Slovenská republika preberie predsedníctvo od 1. júla 2014.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR