|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 26.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Kornel
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. mája 2011
Cesty 2. a 3. triedy nebudú pre kamióny plošne zakázané
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR upresní úseky ciest druhej a tretej triedy, na ktorých bude zakázaný prejazd kamiónov s hmotnosťou nad 12 ton. V piatok sa na tom dohodol ...
Zdieľať
Foto: BRATISLAVA 27. mája (WEBNOVINY) - Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR upresní úseky ciest druhej a tretej triedy, na ktorých bude zakázaný prejazd kamiónov s hmotnosťou nad 12 ton. V piatok sa na tom dohodol minister dopravy Ján Figeľ s prezidentom Združenia cestných dopravcov Česmad Slovakia Pavlom Jančovičom.
"Pracujeme na technickom riešení vo forme vymedzenia reálnych, konkrétnych úsekov aj cez dopravné značenie," povedal minister. Na vymedzených úsekoch ciest druhej a tretej triedy by bol zvislým dopravným značením zakázaný prejazd kamiónov nad 12 ton. Dohodnuté zmeny by mali v parlamente predložiť poslanci formou pozmeňujúceho návrhu k novelizácii cestného zákona.
Logika zákazu jazdy kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy je podľa prezidenta Česmadu Pavla Jančoviča na tých cestách, ktoré sú súbežné s diaľnicami a cestami prvej triedy. "Sme veľmi radi, že sme dosiahli zhodu v tom, že celkový zákaz kamiónom jazdiť po cestách druhej a tretej triedy by bol tvrdou ranou pre cestných dopravcov," povedal. To, že novela zákona o cestnej premávke nebude platiť v pôvodne navrhovanej podobe, označil za veľké víťazstvo pre cestnú dopravu. "Sme presvedčení o tom, že tých úsekov nebude príliš veľa zakázaných," povedal Jančovič.
Vláda zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest, len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja považuje za potrebné ochranu ciest druhej a tretej triedy. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcej sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest.
Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované. Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach.
Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.
"Pracujeme na technickom riešení vo forme vymedzenia reálnych, konkrétnych úsekov aj cez dopravné značenie," povedal minister. Na vymedzených úsekoch ciest druhej a tretej triedy by bol zvislým dopravným značením zakázaný prejazd kamiónov nad 12 ton. Dohodnuté zmeny by mali v parlamente predložiť poslanci formou pozmeňujúceho návrhu k novelizácii cestného zákona.
Logika zákazu jazdy kamiónov nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy je podľa prezidenta Česmadu Pavla Jančoviča na tých cestách, ktoré sú súbežné s diaľnicami a cestami prvej triedy. "Sme veľmi radi, že sme dosiahli zhodu v tom, že celkový zákaz kamiónom jazdiť po cestách druhej a tretej triedy by bol tvrdou ranou pre cestných dopravcov," povedal. To, že novela zákona o cestnej premávke nebude platiť v pôvodne navrhovanej podobe, označil za veľké víťazstvo pre cestnú dopravu. "Sme presvedčení o tom, že tých úsekov nebude príliš veľa zakázaných," povedal Jančovič.
Vláda zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest, len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja považuje za potrebné ochranu ciest druhej a tretej triedy. Tie sú od zavedenia mýta začiatkom roka 2010 enormne zaťažované nákladnou dopravou, vyhýbajúcej sa spoplatnenej cestnej sieti. Podľa rezortu dopravy to spôsobuje veľké problémy samosprávnym krajom ako správcom regionálnych ciest.
Musia tak vynakladať nemalé finančné prostriedky na opravu týchto ciest, keďže nie sú na veľkú záťaž konštruované. Prejazd nákladnej dopravy cez obce zároveň narúša statiku nehnuteľností obyvateľov a tiež negatívne vplýva na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky v obciach.
Ministerstvo dopravy preto v medzirezortnom pripomienkovom konaní k návrhu novely zákona o cestnej premávke navrhlo ministerstvu vnútra doplniť právnu úpravu tak, aby v stanovených prípadoch obmedzovala prejazd ťažkej nákladnej dopravy s hmotnosťou vozidiel nad 12 ton po cestách druhej a tretej triedy.