|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. februára 2010
Cesty 1. triedy budú asi spoplatnené od 1. marca
Mýto na cestách 1. triedy by sa mohlo opäť začať platiť pravdepodobne do týždňa, 1. marca, ak bude všetko v poriadku pri overovaní správnosti vystavovaných faktúr. ...
Zdieľať
Ilustračné foto SITA
BRATISLAVA 22. februára (WEBNOVINY) - Mýto na cestách 1. triedy by sa mohlo opäť začať platiť pravdepodobne do týždňa, 1. marca, ak bude všetko v poriadku pri overovaní správnosti vystavovaných faktúr. Pre agentúru SITA to v pondelok potvrdil štátny tajomník ministerstva dopravy Dušan Švantner po rokovaní Hospodárskej a sociálnej rady s tým, že o tom bude v pondelok popoludní ešte rokovať minister dopravy Ľubomír Vážny s dopravcami. "Predpokladám, že by to mohlo byť do týždňa zrealizované. Mohlo by to byť od 1. marca, ak sa voľačo nevyskytne," uviedol Švantner o očakávanom termíne, kedy sa bude na hlavných cestách znovu platiť mýto.
"Myslím, že sa už doriešia všetky detaily. Verím, že tento týždeň sa záležitosť skontroluje takým spôsobom, že budeme vedieť stopercentne povedať, či to funguje alebo nie. Keď to bude fungovať stopercentne, predpokladám, že v krátkej dobe budú spoplatnené aj cesty 1. triedy," povedal ďalej Švantner. Všetci účastníci rokovania tripartity podľa neho požadovali, aby boli čo najskôr spoplatnené úseky ciest 1. triedy. Obce a mestá majú po dočasnom zastavení platenia mýta na týchto cestách veľké problémy s väčšou intenzitou nákladnej dopravy.
Tripartita v pondelok zároveň vyhodnotila opatrenia prijaté v súvislosti so situáciou autodopravcov po zavedení mýta od 1. januára tohto roka. Švantner povedal, že sociálni partneri diskutovali aj o 11 požiadavkách autodopravcov týkajúcich sa fungovania a platenia mýta. Ako príklad riešenia ich požiadaviek spomenul zníženie spotrebnej dane z nafty. Zníženie spotrebnej dane z motorových palív, ktoré dopravcovia tiež žiadali, nemôže podľa neho štát ovplyvniť. Túto daň totiž určujú vyššie územné celky. "To je záležitosť, ktorú nevyriešime," dodal Švantner. Tripartita posúdila aj materiál Stratégia rozvoja dopravy SR do roku 2020. Prioritou je podľa neho nielen dokončenie diaľnice po Košice, ale aj dobudovanie rýchlostných komunikácií R1 a R2. V pláne je aj výstavba R7 a ďalších diaľničných a rýchlostných komunikácií.
Výber mýta na cestách 1. triedy je dočasne zastavený od 14. januára. Pôvodne malo toto opatrenie platiť do konca januára, kým sa neupravia na kratšie spoplatnené úseky, aby dopravcovia platili toľko, koľko prejazdia. Pre problémy s prehľadnosťou údajov na faktúrach a prílohách bolo spomínané rozhodnutie odložené na neurčito.
SITA
"Myslím, že sa už doriešia všetky detaily. Verím, že tento týždeň sa záležitosť skontroluje takým spôsobom, že budeme vedieť stopercentne povedať, či to funguje alebo nie. Keď to bude fungovať stopercentne, predpokladám, že v krátkej dobe budú spoplatnené aj cesty 1. triedy," povedal ďalej Švantner. Všetci účastníci rokovania tripartity podľa neho požadovali, aby boli čo najskôr spoplatnené úseky ciest 1. triedy. Obce a mestá majú po dočasnom zastavení platenia mýta na týchto cestách veľké problémy s väčšou intenzitou nákladnej dopravy.
Tripartita v pondelok zároveň vyhodnotila opatrenia prijaté v súvislosti so situáciou autodopravcov po zavedení mýta od 1. januára tohto roka. Švantner povedal, že sociálni partneri diskutovali aj o 11 požiadavkách autodopravcov týkajúcich sa fungovania a platenia mýta. Ako príklad riešenia ich požiadaviek spomenul zníženie spotrebnej dane z nafty. Zníženie spotrebnej dane z motorových palív, ktoré dopravcovia tiež žiadali, nemôže podľa neho štát ovplyvniť. Túto daň totiž určujú vyššie územné celky. "To je záležitosť, ktorú nevyriešime," dodal Švantner. Tripartita posúdila aj materiál Stratégia rozvoja dopravy SR do roku 2020. Prioritou je podľa neho nielen dokončenie diaľnice po Košice, ale aj dobudovanie rýchlostných komunikácií R1 a R2. V pláne je aj výstavba R7 a ďalších diaľničných a rýchlostných komunikácií.
Výber mýta na cestách 1. triedy je dočasne zastavený od 14. januára. Pôvodne malo toto opatrenie platiť do konca januára, kým sa neupravia na kratšie spoplatnené úseky, aby dopravcovia platili toľko, koľko prejazdia. Pre problémy s prehľadnosťou údajov na faktúrach a prílohách bolo spomínané rozhodnutie odložené na neurčito.
SITA
Súvisiace články:
Spustenie mýta na cestách 1. triedy nie je známe (22. 2. 2010)
UNAS je naďalej proti mýtu na cestách 1. triedy (17. 2. 2010)
Česmad požiadal o odklad výberu mýta (12. 2. 2010)
UNAS prerušuje štrajk pre tvrdý zásah polície (3. 2. 2010)
Protest autodopravcov v Banskej Bystrici sa končí (2. 2. 2010)
Polícia blokuje kamionistov na Triblavine (2. 2. 2010)
UNAS zvažuje žalobu na políciu a na SkyToll (2. 2. 2010)
Policajný štát, volali dopravcovia pri úrade vlády (2. 2. 2010)
Policajti dopravcov do Bratislavy nepustili (2. 2. 2010)