|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. novembra 2013
Cestujúcim so zľavou by už nemali hroziť príplatky v nočných vlakoch
Za nočné či mimoriadne vlaky by už nemali od budúceho roka hroziť príplatky cestujúcim, ktorí využívajú zľavy. Ustanovenie, ktoré by takýto krok ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/František Iván
Bratislava 12. novembra (TASR) - Za nočné či mimoriadne vlaky by už nemali od budúceho roka hroziť príplatky cestujúcim, ktorí využívajú zľavy. Ustanovenie, ktoré by takýto krok železničiarom umožnilo, odobrili dnes v novele zákona o dráhach členovia výboru NR SR pre hospodárske záležitosti.Fakt, že sa dané ustanovenie zo zákona vyjme, už avizoval aj šéf rezortu dopravy Ján Počiatek (Smer-SD) počas rozpravy k novele ešte v prvom čítaní. Novela o dráhach je tak momentálne v druhom čítaní a definitívne schvaľovanie ju čaká na najbližšej schôdzi parlamentu, ktorá sa začína 26. novembra.
V zákone sa mala pôvodne novelou zaviesť do praxe možnosť, na základe ktorej by mohol dopravca so súhlasom ministerstva dopravy neuplatňovať osobitné cestovné u vybraných vlakov. Ministerstvo chcelo týmto ustanovením riešiť potreby vyplývajúce z praxe, keď pri niektorých vlakoch je požiadavka na ich vedenie, ale sú vysoko stratové.
Patria sem napríklad vlaky mimoriadne a nočné. Tie sú podľa ministerstva často aj v zahraničí vedené s globálnymi cenami, to znamená, že cestujúci k zľavnenému cestovnému lístku dopláca určitý príplatok. Podľa rezortu dopravy sa tak mala dosiahnuť aspoň čiastočná udržateľnosť prevádzky vysoko stratových vlakov.
"Pri tvorbe tohto nástroja sme vychádzali zo súčasných európskych trendov, keď podobné systémy fungujú napríklad vo Francúzsku, Belgicku, Nemecku, Švajčiarsku či Švédsku," odôvodnil minister Počiatek. Keďže podľa jeho slov momentálne neexistuje konkrétne vlakové spojenie, kde by osobní dopravcovia potrebovali takýto nástroj uplatňovať, ministerstvo navrhlo vypustiť toto ustanovenie zo zákona v druhom čítaní.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR