Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

07. februára 2010

Cestovné v MHD sa nezvýši, tvrdí Zahradník



Cestovné v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) sa tento rok zvyšovať nebude. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva ...



Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková


BRATISLAVA 7. februára (WEBNOVINY) - Cestovné v bratislavskej mestskej hromadnej doprave (MHD) sa tento rok zvyšovať nebude. V rozhovore pre agentúru SITA to uviedol predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava (DPB) Branislav Zahradník. Rozhodlo tak vedenie podniku ako aj hlavného mesta napriek súčasnej finančnej kríze, nižším príjmom a tým aj nižšej dotácii pre dopravný podnik. "To znamená, že s krátením financií sa bude musieť podnik vysporiadať bez negatívneho dopadu na cestujúcich. Je to dobrou správou pre cestujúcich," povedal Zahradník. Cestovné sa tak nezvyšuje už šesť rokov, čo považuje za "slušný výsledok."

Ako ďalej uviedol, tento rok však neprichádza do úvahy projekt mestskej hromadnej dopravy zadarmo. "Momentálne na to nie sú financie," konštatoval Zahradník. Myšlienku tohto projektu by ale "nelikvidoval" a verí, že rok 2011 bude z hľadiska rozpočtového hospodárenia priaznivejší a mesto by takýto "odvážny" projekt mohlo vyskúšať.

Dopravný podnik zatiaľ neplánuje meniť ani štruktúru klasických jednorazových cestovných lístkov. Tá sa naposledy menila 1. januára minulého roka s nástupom eura. Podnik ju momentálne považuje za stabilizovanú. Určité úvahy o rozšírení portfólia však Zahradník pripustil pri SMS lístkoch. Tie sa podľa vyjadrení vedenia podniku stávajú čoraz populárnejšou formou, denne sa ich predá v priemere okolo 11-tisíc. Minulý rok sa ich predalo 2,58 milióna, čo pre dopravný podnik predstavovalo tržby 2,068 mil. eur. Celodenných SMS lístkov, ktoré fungujú vyše štvrťroka, sa predalo 1 425. Podľa Zahradníka však SMS lístky "neublížili" klasickým jednorazovým lístkom, 50 % z nich sa stále predáva cez predajne a 40 % automatmi.
Podľa Zahradníka sa darí aj kúpe električenky cez internet, túto službu spustil podnik 1. februára minulého roka. Doteraz sa ich predalo viac ako 46 330, čo predstavuje tržby podniku 1,415 mil. eur. Električenka cez internet tvorí momentálne osem percent z celkového podielu predplatných lístkov. Dopravný podnik očakáva, že tento rok by sa to mohlo zvýšiť na 15 %. "Zintenzívnime komunikáciu, aby sa ľudia toho nebáli," dodal Zahradník.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ahmadínedžád dal pokyn na obohacovanie uránu
<< predchádzajúci článok
Poslanci o novele zákona o obecnom zriadení