|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2011
Cestovanie na železnici môže v lete zdražieť o 10 %
Osobná železničná doprava by mala cez tohtoročné leto zdražieť zhruba o 10 %. Očakávané zvýšenie cestovného na uvedenej úrovni považuje za optimálne a potrebné generálny ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 2. júna (WEBNOVINY) - Osobná železničná doprava by mala cez tohtoročné leto zdražieť zhruba o 10 %. Očakávané zvýšenie cestovného na uvedenej úrovni považuje za optimálne a potrebné generálny riaditeľ sekcie železničnej dopravy a dráh na ministerstve dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Jiří Kubáček. Informoval o tom vo štvrtok zástupcov médií po tlačovej besede venovanej výsledkom hospodárenia Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK), a.s., zabezpečujúca osobnú dopravu, navrhla úpravu cestovného na vyššej úrovni ako 10 %, no minister dopravy Ján Figeľ (KDH) jej vrátil návrh prepracovať. Program revitalizácie železničných spoločností, ktorý vláda schválila v marci, predpokladal ročné zvyšovanie cestovného do roku 2013 o 5 %. Rokovanie o úprave cien osobnej dopravy na železnici je plánované začiatkom budúceho týždňa, pričom o cenovom výmere nakoniec rozhodne Úrad pre reguláciu železničnej dopravy. Pôvodne sa uvažovalo, že cestovné by sa mohlo zvýšiť od augusta.
Minister Figeľ považuje úpravu cestovného na železnici za potrebnú
Zdôvodňuje to tým, že cena osobnej dopravy na železnici sa nezvyšovala sedem rokov, pričom náklady sú vyššie ako príjmy z prepravy cestujúcich a tiež vývojom inflácie v uplynulom období. "Preto hovoriť o cenách je logické. Ale miera a kombinácia položiek v cenovej politike je na väčšiu diskusiu. Zámer som nepodpísal preto, lebo bol nadmerný a príliš málo flexibilný. Takže som požiadal osobného dopravcu o nový návrh, ktorý využije aj inovatívne nástroje pre cenovú politiku ako sú ceny v závislosti od dĺžky prepravy, kategórie vlakov, ale aj nové typy zliav, vernostné zľavy," povedal vo štvrtok Figeľ. Ceny by podľa neho mali zohľadňovať, aby cestovanie na železnici bolo modernejšie a atraktívnejšie.
Podľa Kubáčka pôjde o zmenu systému cestovného
"Proces až po vyhlásenie výmeru trvá 10 až 11 týždňov," dodal. Tarify sa podľa neho síce zvýšia, ale zároveň budú fungovať rôzne zľavy pre pravidelných cestujúcich. Nevedel odhadnúť ako dlho nové ceny cestovného vydržia. "Závisí to od toho, ako sa bude vyvíjať ekonomika firmy. Všetci revitalizáciu vnímajú ako šetrenie, nikto nevníma, že sa pokúšame veľmi intenzívne o druhý krok. Získanie práce pre železnicu v osobnej doprave bude znamenať nastolenie deľby práce medzi autobusovou a železničnou dopravou, ktorá bude súvisieť aj so zásadnou zmenou grafikonu vlakovej dopravy," povedal Kubáček. Táto zmena by mala začať platiť od obdobia 2012/2013.
Výskumný ústav dopravný, a.s. v Žiline už predložil ministerstvu dopravy prvé výsledky štúdie o cestujúcich vo verejnej autobusovej a železničnej doprave. Analýza by mala byť hotová o niekoľko týždňov. V situácii, kedy nie je skoordinovaná autobusová a železničná doprava, sa podľa Kubáčka krivka tarify na železnici začína veľmi nebezpečne blížiť tarifám autobusov. "To by mohlo znamenať, že by sme prišli o jednu z veľmi dôležitých výhod železničnej dopravy," dodal.
Minister Figeľ považuje úpravu cestovného na železnici za potrebnú
Zdôvodňuje to tým, že cena osobnej dopravy na železnici sa nezvyšovala sedem rokov, pričom náklady sú vyššie ako príjmy z prepravy cestujúcich a tiež vývojom inflácie v uplynulom období. "Preto hovoriť o cenách je logické. Ale miera a kombinácia položiek v cenovej politike je na väčšiu diskusiu. Zámer som nepodpísal preto, lebo bol nadmerný a príliš málo flexibilný. Takže som požiadal osobného dopravcu o nový návrh, ktorý využije aj inovatívne nástroje pre cenovú politiku ako sú ceny v závislosti od dĺžky prepravy, kategórie vlakov, ale aj nové typy zliav, vernostné zľavy," povedal vo štvrtok Figeľ. Ceny by podľa neho mali zohľadňovať, aby cestovanie na železnici bolo modernejšie a atraktívnejšie.
Podľa Kubáčka pôjde o zmenu systému cestovného
"Proces až po vyhlásenie výmeru trvá 10 až 11 týždňov," dodal. Tarify sa podľa neho síce zvýšia, ale zároveň budú fungovať rôzne zľavy pre pravidelných cestujúcich. Nevedel odhadnúť ako dlho nové ceny cestovného vydržia. "Závisí to od toho, ako sa bude vyvíjať ekonomika firmy. Všetci revitalizáciu vnímajú ako šetrenie, nikto nevníma, že sa pokúšame veľmi intenzívne o druhý krok. Získanie práce pre železnicu v osobnej doprave bude znamenať nastolenie deľby práce medzi autobusovou a železničnou dopravou, ktorá bude súvisieť aj so zásadnou zmenou grafikonu vlakovej dopravy," povedal Kubáček. Táto zmena by mala začať platiť od obdobia 2012/2013.
Výskumný ústav dopravný, a.s. v Žiline už predložil ministerstvu dopravy prvé výsledky štúdie o cestujúcich vo verejnej autobusovej a železničnej doprave. Analýza by mala byť hotová o niekoľko týždňov. V situácii, kedy nie je skoordinovaná autobusová a železničná doprava, sa podľa Kubáčka krivka tarify na železnici začína veľmi nebezpečne blížiť tarifám autobusov. "To by mohlo znamenať, že by sme prišli o jednu z veľmi dôležitých výhod železničnej dopravy," dodal.