|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júna 2010
Cesta ponad Trnové aj ako záchranná komunikácia
Cesta, ktorá by mala viesť ponad domy žilinskej mestskej časti Trnové, má okrem odľahčenia prehustenej dopravy v centre mesta slúžiť aj ako záchranná komunikácia pre diaľnice. ...
Zdieľať
Foto: Ilustračná SITAŽILINA 12. júna (WEBNOVINY) – Cesta, ktorá by mala viesť ponad domy žilinskej mestskej časti Trnové, má okrem odľahčenia prehustenej dopravy v centre mesta slúžiť aj ako záchranná komunikácia pre diaľnice. „Štvrtá okružná by mala slúžiť aj ako núdzová prepojka medzi diaľnicami D1 a D3. V prípade havárie v tuneli Višňové, pokiaľ sa zavrie tento tunel, tak v podstate celá doprava by bola vedená priamo cez centrum Žiliny. Takže táto štvrtá okružná by bola do určitej miery aj záchrannou komunikáciou, ktorá by dokázala previesť tú dopravu z diaľnice pred tunelom Višňové na starú cestu I/18,“ povedal dopravný expert a dekan Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity Ján Čelko. S novým veľkým žilinským okruhom počíta aj návrh územného plánu mesta pre najbližších 15 rokov. Obyvatelia Trnového vyjadrili svoje obavy z plánovanej estakády ponad ich domy na jeho verejnom prerokovaní. Podľa Čelka je ťažké povedať, kedy by sa s výstavbou štvrtej okružnej mohlo začať, no dúfa, že časový horizont do roku 2025, pre ktorý je nový územný plán navrhovaný, by sa mohol naplniť.
Doprava v centre Žiliny sa rok čo rok prehusťuje, štvrtá okružná by mala pomôcť, no dovtedy musí Žilina riešiť tento problém inak. „V podstate spustením Auparku a obchodného centra Hrad sa dostane druhá okružná komunikácia v Žiline do takého dopravného stavu, že nebude schopná zvládať dopravné zaťaženie. Hľadali sme rôzne riešenia, narážame na problém kapacity križovatiek, problém kapacity celého druhého mestského okruhu, ale predovšetkým je tam problém križovatiek, ktoré napájajú centrum mesta na druhý okruh. V súčasnosti asi jediné možné riešenie, ktoré by kapacitne pomohlo a je aj finančne dostupné, je zjednosmernenie tohto okruhu,“ povedal Čelko.
SITA
Doprava v centre Žiliny sa rok čo rok prehusťuje, štvrtá okružná by mala pomôcť, no dovtedy musí Žilina riešiť tento problém inak. „V podstate spustením Auparku a obchodného centra Hrad sa dostane druhá okružná komunikácia v Žiline do takého dopravného stavu, že nebude schopná zvládať dopravné zaťaženie. Hľadali sme rôzne riešenia, narážame na problém kapacity križovatiek, problém kapacity celého druhého mestského okruhu, ale predovšetkým je tam problém križovatiek, ktoré napájajú centrum mesta na druhý okruh. V súčasnosti asi jediné možné riešenie, ktoré by kapacitne pomohlo a je aj finančne dostupné, je zjednosmernenie tohto okruhu,“ povedal Čelko.
SITA