|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. januára 2011
Česmad považuje štrajk za krajné riešenie problémov
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia považuje štrajk za krajné riešenie ťažkej a zložitej situácie domácich cestných dopravcov a naďalej chce ...
Zdieľať
Ilustračné foto: SITA/Viktor ZamborskýBRATISLAVA 17. januára (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia považuje štrajk za krajné riešenie ťažkej a zložitej situácie domácich cestných dopravcov a naďalej chce zodpovedne bojovať za zlepšenie podmienok v cestnej doprave. Česmad to uviedol v stanovisku, poslanom v pondelok agentúre SITA, v reakcii na rozhodnutie Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), ktoré uplynulú sobotu vo Zvolene vyhlásilo štrajkovú pohotovosť do 15. februára.
"Veríme, že kompetentní uznajú, že blokovanie ciest je pre súčasnú zložitú situáciu nevhodné riešenie a skôr uprednostnia konštruktívny a ústretový prístup k návrhom nášho združenia, či to už bude v kompetencii ministerstva dopravy, financií, vnútra alebo policajného prezídia," uviedol ďalej Česmad. Zároveň vyslovil ľútosť, že v UNAS nenašli odborne rovnocenného partnera pre zlepšovanie podmienok v cestnej doprave. "Od minuloročného sa zviditeľnenia toto združenie neprišlo s konštruktívnym návrhom v prospech cestných dopravcov," dodal Česmad na adresu únie autodopravcov.
Požiadavky UNAS týkajúce sa platenia dane z motorových vozidiel či spotrebnej dane z motorových palív nie sú podľa Česmad-u nové, keďže združenie už v minulosti navrhlo zmeny v týchto daniach. Profesionálnu vratku spotrebnej dane z minerálnych palív ako kompenzovanie zvýšených nákladov dopravcov chcelo riešiť ešte s predchádzajúcim ministrom financií Jánom Počiatkom (Smer-SD) a v tejto snahe pokračuje.
Česmad vlani v júli predložil novému ministrovi financií Ivanovi Miklošovi n(SDKÚ-DS) návrh na prenesenie výberu dane z motorových vozidiel zo samosprávnych krajov na štát. Požaduje pritom zjednotenie a zníženie sadzby tejto dane a jej účelovú viazanosť na opravy a údržbu ciest, ako aj zvýšenie zliav na ekologické vozidlá. Minister financií prisľúbil, že sa tým bude zaoberať. "Vysoké pokuty v systéme elektronického výberu mýta, zvýšenie ekologických zliav v sadzbách za mýto naše združenie už dávno riešilo a rieši," dodal Česmad.
Ministerstvo dopravy 14. januára informovalo, že pripravilo návrh na zníženie mýtnych pokút o polovicu cez novelu zákona o Cestní dopravcovia by mali za porušenie pravidiel pri výbere mýta plaiť nižšie pokuty od 1. júla tohto roka. Za jazdu bez palubnej jednotky alebo bez uhradenia mýtneho sa súčasná výška pokút v blokovom konaní 1 655 eur a v správnom konaní 2 655 eur má od leta znížiť na 700 eur a 1 300 eur. Vláda má o návrhu novely rokovať koncom februára, prípadne v marci. Rezort dopravy zároveň plánuje zaviesť sankciu 600 eur v blokovom konaní a 1 000 eur v správnom konaní pre dopravcov a vodičov, ak na výzvu príslušníka polície nepredložia osvedčenie o evidencii vozidla, technický preukaz alebo iný doklad preukazujúci kategóriu, celkovú hmotnosť vozidla, počet náprav a emisnú triedu. Zavedenie nového priestupku navrhla Mýtna polícia vzhľadom na jeho častý výskyt.
"Veríme, že kompetentní uznajú, že blokovanie ciest je pre súčasnú zložitú situáciu nevhodné riešenie a skôr uprednostnia konštruktívny a ústretový prístup k návrhom nášho združenia, či to už bude v kompetencii ministerstva dopravy, financií, vnútra alebo policajného prezídia," uviedol ďalej Česmad. Zároveň vyslovil ľútosť, že v UNAS nenašli odborne rovnocenného partnera pre zlepšovanie podmienok v cestnej doprave. "Od minuloročného sa zviditeľnenia toto združenie neprišlo s konštruktívnym návrhom v prospech cestných dopravcov," dodal Česmad na adresu únie autodopravcov.
Požiadavky UNAS týkajúce sa platenia dane z motorových vozidiel či spotrebnej dane z motorových palív nie sú podľa Česmad-u nové, keďže združenie už v minulosti navrhlo zmeny v týchto daniach. Profesionálnu vratku spotrebnej dane z minerálnych palív ako kompenzovanie zvýšených nákladov dopravcov chcelo riešiť ešte s predchádzajúcim ministrom financií Jánom Počiatkom (Smer-SD) a v tejto snahe pokračuje.
Česmad vlani v júli predložil novému ministrovi financií Ivanovi Miklošovi n(SDKÚ-DS) návrh na prenesenie výberu dane z motorových vozidiel zo samosprávnych krajov na štát. Požaduje pritom zjednotenie a zníženie sadzby tejto dane a jej účelovú viazanosť na opravy a údržbu ciest, ako aj zvýšenie zliav na ekologické vozidlá. Minister financií prisľúbil, že sa tým bude zaoberať. "Vysoké pokuty v systéme elektronického výberu mýta, zvýšenie ekologických zliav v sadzbách za mýto naše združenie už dávno riešilo a rieši," dodal Česmad.
Ministerstvo dopravy 14. januára informovalo, že pripravilo návrh na zníženie mýtnych pokút o polovicu cez novelu zákona o Cestní dopravcovia by mali za porušenie pravidiel pri výbere mýta plaiť nižšie pokuty od 1. júla tohto roka. Za jazdu bez palubnej jednotky alebo bez uhradenia mýtneho sa súčasná výška pokút v blokovom konaní 1 655 eur a v správnom konaní 2 655 eur má od leta znížiť na 700 eur a 1 300 eur. Vláda má o návrhu novely rokovať koncom februára, prípadne v marci. Rezort dopravy zároveň plánuje zaviesť sankciu 600 eur v blokovom konaní a 1 000 eur v správnom konaní pre dopravcov a vodičov, ak na výzvu príslušníka polície nepredložia osvedčenie o evidencii vozidla, technický preukaz alebo iný doklad preukazujúci kategóriu, celkovú hmotnosť vozidla, počet náprav a emisnú triedu. Zavedenie nového priestupku navrhla Mýtna polícia vzhľadom na jeho častý výskyt.