|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. mája 2011
Česmad odmieta rozšírenie mýta na cestách 1. triedy
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia nesúhlasí s plánovaným rozšírením platenia mýta na všetky cesty prvej triedy. Naďalej tiež nesúhlasí so zákazom jazdy automobilov nad 12 ton ...
Zdieľať
Foto: SITABRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia nesúhlasí s plánovaným rozšírením platenia mýta na všetky cesty prvej triedy. Naďalej tiež nesúhlasí so zákazom jazdy automobilov nad 12 ton na regionálnych cestách druhej a tretej triedy, s čím počíta vládou schválený návrh novely zákona o cestnej premávke. Združenie konštatuje, že sa nedohodlo s ministerstvom dopravy na realizácii oboch zámerov. Ministerstvo dopravy podľa Česmadu mieni cestným zákonom hrubo zasiahnuť do zabehnutého a fungujúceho života autodopravcov, vyplýva zo stanoviska združenia poslaného v pondelok agentúre SITA.
"Predstavitelia ministerstva navyše nepokryte priznávajú, že chcú zhoršiť podmienky nášho podnikania v prospech železničnej dopravy. To je v zásadnom rozpore s princípmi trhovej a slobodnej ekonomiky, pri ktorých by mala vždy zvíťaziť lepšia ponuka a cena", vyhlásil prezident Česmadu Pavol Jančovič. Združenie očakáva, že ministerstvo napokon svoj zámer prehodnotí a návrh zákona stiahne z rokovania parlamentu.
Novelu cestného zákona, ktorú vláda schválila 28. apríla na návrh ministra vnútra Daniela Lipšica s pripomienkou ministerstva dopravy, chcú dopravcovia zmeniť, v opačnom prípade budú trvať na jej zrušení. Jančovič sa kvôli tomu stretol s ministrom dopravy Jánom Figeľom (KDH). Vláda zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Česmad sa už skôr vyjadril aj proti prípadnému zvyšovaniu sadzieb mýta. Žiada ich zachovanie, pretože sú podľa dopravcov už teraz veľmi vysoké. Ekologickejšie automobily by však mali byť zvýhodnené. S plánovaným znížením počtu spoplatnených úsekov problém nemá. "Rozšírením spoplatnenej siete sa spravodlivejší výber mýta nezabezpečí. Spoplatňovanie a obmedzovanie predsa nemôže mať nič spoločné so spravodlivosťou v dnešnej modernej dobe. V súčasnosti je spoplatnených až príliš veľa ciest, preto sme jednoznačne proti ďalšiemu rozširovaniu spoplatnených úsekov," informoval Jančovič začiatkom mája.
"Predstavitelia ministerstva navyše nepokryte priznávajú, že chcú zhoršiť podmienky nášho podnikania v prospech železničnej dopravy. To je v zásadnom rozpore s princípmi trhovej a slobodnej ekonomiky, pri ktorých by mala vždy zvíťaziť lepšia ponuka a cena", vyhlásil prezident Česmadu Pavol Jančovič. Združenie očakáva, že ministerstvo napokon svoj zámer prehodnotí a návrh zákona stiahne z rokovania parlamentu.
Novelu cestného zákona, ktorú vláda schválila 28. apríla na návrh ministra vnútra Daniela Lipšica s pripomienkou ministerstva dopravy, chcú dopravcovia zmeniť, v opačnom prípade budú trvať na jej zrušení. Jančovič sa kvôli tomu stretol s ministrom dopravy Jánom Figeľom (KDH). Vláda zapracovala do novely cestného zákona technickú pripomienku, týkajúcu sa obmedzenia využívania ciest druhej a tretej triedy kamiónmi. Podľa pôvodného návrhu mali mať vodiči kamiónov nad 12 ton právo použiť nevyhnutné úseky týchto ciest len ak sa pri nich nachádza miesto nakládky alebo vykládky tovaru. Podľa schválenej pripomienky to bude aj v prípade, ak by sa na danom úseku nenachádzala cesta prvej triedy a využitie zvyšných ciest by predstavovalo veľké predĺženie trasy.
Česmad sa už skôr vyjadril aj proti prípadnému zvyšovaniu sadzieb mýta. Žiada ich zachovanie, pretože sú podľa dopravcov už teraz veľmi vysoké. Ekologickejšie automobily by však mali byť zvýhodnené. S plánovaným znížením počtu spoplatnených úsekov problém nemá. "Rozšírením spoplatnenej siete sa spravodlivejší výber mýta nezabezpečí. Spoplatňovanie a obmedzovanie predsa nemôže mať nič spoločné so spravodlivosťou v dnešnej modernej dobe. V súčasnosti je spoplatnených až príliš veľa ciest, preto sme jednoznačne proti ďalšiemu rozširovaniu spoplatnených úsekov," informoval Jančovič začiatkom mája.