|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 18.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Sláva, Slávka
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
06. mája 2011
Česmad je proti rozšíreniu mýta i rastu sadzieb
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia je zásadne proti ďalšiemu rozširovaniu platenia mýta na ďalších cestách prvej triedy. Nepáči sa mu ani prípadné zvyšovanie ...
Zdieľať
Foto: SITA / Michal BurzaBRATISLAVA 6. mája (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia je zásadne proti ďalšiemu rozširovaniu platenia mýta na ďalších cestách prvej triedy. Nepáči sa mu ani prípadné zvyšovanie sadzieb mýta a žiada ich zachovanie, pretože sú podľa dopravcov už teraz veľmi vysoké. Ekologickejšie automobily by však mali byť zvýhodnené.
S plánovaným znížením počtu spoplatnených úsekov problém nemá. "Rozšírením spoplatnenej siete sa spravodlivejší výber mýta nezabezpečí. Spoplatňovanie a obmedzovanie predsa nemôže mať nič spoločné so spravodlivosťou v dnešnej modernej dobe. V súčasnosti je spoplatnených až príliš veľa ciest, preto sme jednoznačne proti ďalšiemu rozširovaniu spoplatnených úsekov," informoval prezident Česmadu Pavol Jančovič agentúru SITA.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja plánuje zaviesť nové sadzby mýta spolu s rozšírením spoplatnených úsekov od začiatku budúceho roka. "Pod zavedením nových sadzieb je zrejmé ich navýšenie, čo so spravodlivosťou nemá nič spoločné. Samotné sadzby sú už dnes vzhľadom na existujúcu infraštruktúru príliš vysoké," uviedol ďalej Jančovič.
Súčasné mýtne sadzby treba podľa Česmadu zachovať, avšak treba zaviesť výrazné ekologické zľavy pre novšie moderné a ekologickejšie vozidlá. "Dlhodobo apelujeme na preferenciu ekologických vozidiel, ktorá je v súčasnej dobe na Slovensku takmer nulová," dodal prezident Česmadu.
Zníženie počtu spoplatnených úsekov z terajších viac ako 1 600 o takmer polovicu chce rezort dopravy stihnúť do začiatku júna. "Považujeme to za logický krok ministerstva. Ako jeden z mála, paradoxne, nie je proti dopravcom, pretože sa i naďalej uvažuje o spravodlivej zásade, že sa platí len za úsek, ktorý sa prejde celý," pokračoval Jančovič. Česmad nie je v zásade ani proti avizovanému trvalému používaniu tranzitného ticketingu.
Trvá však na tom, aby nebol určený len pre zahraničných dopravcov, ale i pre tuzemských, ktorí ojedinele využívajú spoplatnenú infraštruktúru napríklad na čerpacích staniciach. Rezort dopravy najnovšie navrhuje zrušiť predĺženie platnosti ticketingu do 31. augusta. Predtým navrhovalo jeho trvalé používanie od júna na základe pripravenej novely vyhlášky o Mýtnom poriadku.
S plánovaným znížením počtu spoplatnených úsekov problém nemá. "Rozšírením spoplatnenej siete sa spravodlivejší výber mýta nezabezpečí. Spoplatňovanie a obmedzovanie predsa nemôže mať nič spoločné so spravodlivosťou v dnešnej modernej dobe. V súčasnosti je spoplatnených až príliš veľa ciest, preto sme jednoznačne proti ďalšiemu rozširovaniu spoplatnených úsekov," informoval prezident Česmadu Pavol Jančovič agentúru SITA.
Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja plánuje zaviesť nové sadzby mýta spolu s rozšírením spoplatnených úsekov od začiatku budúceho roka. "Pod zavedením nových sadzieb je zrejmé ich navýšenie, čo so spravodlivosťou nemá nič spoločné. Samotné sadzby sú už dnes vzhľadom na existujúcu infraštruktúru príliš vysoké," uviedol ďalej Jančovič.
Súčasné mýtne sadzby treba podľa Česmadu zachovať, avšak treba zaviesť výrazné ekologické zľavy pre novšie moderné a ekologickejšie vozidlá. "Dlhodobo apelujeme na preferenciu ekologických vozidiel, ktorá je v súčasnej dobe na Slovensku takmer nulová," dodal prezident Česmadu.
Zníženie počtu spoplatnených úsekov z terajších viac ako 1 600 o takmer polovicu chce rezort dopravy stihnúť do začiatku júna. "Považujeme to za logický krok ministerstva. Ako jeden z mála, paradoxne, nie je proti dopravcom, pretože sa i naďalej uvažuje o spravodlivej zásade, že sa platí len za úsek, ktorý sa prejde celý," pokračoval Jančovič. Česmad nie je v zásade ani proti avizovanému trvalému používaniu tranzitného ticketingu.
Trvá však na tom, aby nebol určený len pre zahraničných dopravcov, ale i pre tuzemských, ktorí ojedinele využívajú spoplatnenú infraštruktúru napríklad na čerpacích staniciach. Rezort dopravy najnovšie navrhuje zrušiť predĺženie platnosti ticketingu do 31. augusta. Predtým navrhovalo jeho trvalé používanie od júna na základe pripravenej novely vyhlášky o Mýtnom poriadku.