|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. januára 2010
Česmad dostal takmer 130 podnetov na mýto
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia počas monitorovania prevádzky mýtneho systému od 5. januára ...
Zdieľať
Prezident CESMAD Slovakia Peter Halabrín
Foto: SITA/Nina Bednáriková
BRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia počas monitorovania prevádzky mýtneho systému od 5. januára dostalo na zákazníckej linke takmer 130 podnetov. Prezident Česmadu Slovakia Peter Halabrín na tlačovej besede v piatok informoval, že viac ako 30 prípadov sa týkalo vyslovene úsekovania spoplatených ciest. Tieto pripomienky združenie posunulo na riešenie ministerstvu dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti.
"Zostávajúcich okolo 100 podnetov bolo k problematike palubnej jednotky a správnosti systému. Okolo 80 dopytov sme vyriešili priamo prostredníctvom našej infolinky, služby autodopravcovi. Ostatné boli posunuté na riešenie prevádzkovateľovi mýta," dodal Halabrín.
Rozsiahlejšia príloha k faktúram dopravcov za prejazdené úseky na Slovensku, ako napríklad v Taliansku, šéf Česmadu Slovakia zdôvodnil väčším počtom kratších mýtnych úsekov na cestách 1. triedy. "Sami sme volali po rozšírení úsekov zvýšeným počtom, lebo to má byť spravodlivé. Preto je aj príloha väčšia. Treba povedať, či spoplatnenie ciest 1. triedy áno alebo nie? Nie je to debata o počte úsekov, ale prioritne o tom, či áno alebo nie," poznamenal Halabrín. Česmad nepovažuje železnice za priameho konkurenta cestných nákladných dopravcov. Konkurovať môžu podľa neho vtedy, keď budú mať kamióny.
Na Slovensku je okolo 80 tisíc automobilov nad 3,5 tony, ktorých sa týka platenie mýta. Česmad Slovakia uvádza, že má 1 100 členov a tí disponujú spolu minimálne 10 tis. vozidlami. "Je to aktuálny stav. Nemáme dôvod si prihrievať polievočku. Nie sme na to zvyknutí, nikdy sme to nerobili ani to nikdy robiť nebudeme," tvrdil Halabrín o množstve členov. Ich počet prisľúbil aktualizovať v apríli. Združenie zastupuje okolo 20 tis. zamestnancov v doprave. V štruktúre združenia 86 % členov má do 10 vozidiel a nad 100 vozidiel má 1 % členov. V Česmade prevládajú malí dopravcovia, značná väčšina členov však prevádzkuje medzinárodnú automobilovú dopravu.
Česmad Slovakia privítal vznik Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), aj keď nepodporuje nimi pripravovaný štrajk kvôli mýtu. "Neberieme UNAS ako konkurenčné združenie, ideme si svojou cestou rokovaní a vysvetľovania," povedal Halabrín. Neprekáža mu, ak členovia Česmadu budú členmi únie autodopravcov, či podporovať jej aktivity.
SITA
BRATISLAVA 29. januára (WEBNOVINY) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia počas monitorovania prevádzky mýtneho systému od 5. januára dostalo na zákazníckej linke takmer 130 podnetov. Prezident Česmadu Slovakia Peter Halabrín na tlačovej besede v piatok informoval, že viac ako 30 prípadov sa týkalo vyslovene úsekovania spoplatených ciest. Tieto pripomienky združenie posunulo na riešenie ministerstvu dopravy a Národnej diaľničnej spoločnosti.
"Zostávajúcich okolo 100 podnetov bolo k problematike palubnej jednotky a správnosti systému. Okolo 80 dopytov sme vyriešili priamo prostredníctvom našej infolinky, služby autodopravcovi. Ostatné boli posunuté na riešenie prevádzkovateľovi mýta," dodal Halabrín.
Rozsiahlejšia príloha k faktúram dopravcov za prejazdené úseky na Slovensku, ako napríklad v Taliansku, šéf Česmadu Slovakia zdôvodnil väčším počtom kratších mýtnych úsekov na cestách 1. triedy. "Sami sme volali po rozšírení úsekov zvýšeným počtom, lebo to má byť spravodlivé. Preto je aj príloha väčšia. Treba povedať, či spoplatnenie ciest 1. triedy áno alebo nie? Nie je to debata o počte úsekov, ale prioritne o tom, či áno alebo nie," poznamenal Halabrín. Česmad nepovažuje železnice za priameho konkurenta cestných nákladných dopravcov. Konkurovať môžu podľa neho vtedy, keď budú mať kamióny.
Na Slovensku je okolo 80 tisíc automobilov nad 3,5 tony, ktorých sa týka platenie mýta. Česmad Slovakia uvádza, že má 1 100 členov a tí disponujú spolu minimálne 10 tis. vozidlami. "Je to aktuálny stav. Nemáme dôvod si prihrievať polievočku. Nie sme na to zvyknutí, nikdy sme to nerobili ani to nikdy robiť nebudeme," tvrdil Halabrín o množstve členov. Ich počet prisľúbil aktualizovať v apríli. Združenie zastupuje okolo 20 tis. zamestnancov v doprave. V štruktúre združenia 86 % členov má do 10 vozidiel a nad 100 vozidiel má 1 % členov. V Česmade prevládajú malí dopravcovia, značná väčšina členov však prevádzkuje medzinárodnú automobilovú dopravu.
Česmad Slovakia privítal vznik Únie autodopravcov Slovenska (UNAS), aj keď nepodporuje nimi pripravovaný štrajk kvôli mýtu. "Neberieme UNAS ako konkurenčné združenie, ideme si svojou cestou rokovaní a vysvetľovania," povedal Halabrín. Neprekáža mu, ak členovia Česmadu budú členmi únie autodopravcov, či podporovať jej aktivity.
SITA