|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. októbra 2017
ČESMAD: Berieme na vedomie dohodu k smernici o vysielaní zamestnancov
Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia berie na vedomie rozhodnutie Rady Európskej únie z pondelka 23. októbra. To znie, že až do nadobudnutia účinnosti ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Bratislava 24. októbra (TASR) - Združenie cestných dopravcov Česmad Slovakia berie na vedomie rozhodnutie Rady Európskej únie z pondelka 23. októbra. To znie, že až do nadobudnutia účinnosti takzvaného cestného balíka v roku 2019 bude medzinárodná doprava upravovaná platnou legislatívou a nebude sa na ňu vzťahovať aktuálne diskutovaná smernica o vysielaní zamestnancov."Pre nás je dôležitejšia smernica v oblasti vysielania vodičov cestnej dopravy, kde diskutujeme o časovom limite pre vysielanie," opísala hovorkyňa združenia Martina Baumann v utorkovom stanovisku. To znamená, od koľkých dní sa budú podmienky vysielania vzťahovať na vodičov cestnej dopravy. "Aktuálny návrh počíta s tromi dňami, my však presadzujeme, v prípade prijatia tejto smernice, minimálne 10 až 15 dní," doplnila.
Rovnako kľúčovým je pre združenie podľa jej slov návrh nariadenia Rady z roku 2006 o harmonizácii niektorých právnych predpisov, ktoré sa týkajú doby jazdy a doby odpočinku v oblasti cestnej dopravy. "Kritickou je aj navrhovaná povinnosť tráviť 45-hodinový týždenný odpočinok mimo kabíny vozidla, keďže táto povinnosť nie je v praxi uplatniteľná," vysvetlila.
Ďalším bodom, o ktorom vedú dopravcovia diskusie, je povinnosť návratu po troch týždňoch strávených v rámci inej členskej krajiny EÚ do krajiny registrácie alebo do krajiny trvalého pobytu vodiča. "Dnes sa sústredíme najmä na to, aby cestný balík zohľadnil naše stanoviská, ktoré boli prezentované v Európskej komisii (EK), v Európskom parlamente a v rámci Medzinárodnej únie cestnej dopravy (IRU)," vymenovala.
Naďalej prebiehajú podľa jej slov rokovania v rámci Európskej komisie a IRU, ktorých cieľom je v spolupráci s európskymi asociáciami cestných dopravcov nájsť finálnu úpravu uvedeného cestného balíka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR