|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. decembra 2015
Český reťazec predajní Sportisimo je na predaj
Český reťazec predajní so športovým vybavením Sportisimo je na predaj. Táto sieť obchodov vyzerá na prvý pohľad ako nadnárodná firma s talianskym názvom. Za ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Praha 19. decembra (TASR) - Český reťazec predajní so športovým vybavením Sportisimo je na predaj. Táto sieť obchodov vyzerá na prvý pohľad ako nadnárodná firma s talianskym názvom. Za spoločnosťou Sportisimo sú však české peniaze a dvaja podnikatelia vietnamského pôvodu Do Hong Son a Thai Ngoc Nguyen. Za 15 rokov urobili z malej firmy jednoznačného lídra na českom trhu. Ale teraz sa rozhodli, že spoločnosť predajú. Informovali o tom Hospodářské noviny (HN), ktorým to potvrdili dva od seba nezávislé zdroje z trhu. Informáciu prevzal aj portál aktualne.cz.Predaj nepriamo potvrdila aj šéfka nákupu Sportisimo Martina Kudláčková. "Spoločnosť zvažuje možnosť vyhľadania dlhodobého partnera pre rozvoj svojich ďalších plánovaných obchodných aktivít," vyhlásila.
Ak k predaju dôjde, bude to najväčší domáci obchod v odbore so športovými potrebami. Dvojica majiteľov by za Sportisimo podľa HN rada dostala 5 miliárd korún (184,98 milióna eur). To je takmer 18-násobok prevádzkového zisku, čo je pre maloobchod nezvyčajne veľa.
O tom, či obaja majitelia predajú celú firmu alebo jej časť, sa má rozhodovať počas rokovania o cene.
Od roku 2000, kedy majitelia otvorili svoj vôbec prvý obchod so športovými potrebami v brnianskom nákupnom centre Futurum, ich firme rastú nepretržite tržby aj prevádzkový zisk, ktorý vlani dosiahol 281 miliónov Kč. Sportisimo stále pribúdajú nové pobočky. V Česku ich má už takmer 100, desiatky predajní prevádzkuje na Slovensku a v Poľsku, dokončujú expanziu na Balkán. A tovar predáva aj do západnej Európy vďaka nemeckému e-shopu.
Na českom trhu je jasnou jednotkou. Vďaka nižším cenám a širšej ponuke rástol aj v čase ekonomickej krízy, keď konkurenti ako Gigasport, X-Sport, Lifestyle Sports z trhu odišli. V uplynulých troch rokoch ale prišla nová konkurencia - do Česka vstúpili francúzsky Decathlon či britský shop SportsDirect.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR