|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
30. novembra 2011
Český podnikateľ Zdeněk Bakala má záujem o slovenské Cargo
Český podnikateľ Zdeněk Bakala má záujem o kúpu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Do tohto biznisu chce ísť ako strategický investor, informuje v stredu denník Hospodárske noviny. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 30. novembra (WEBNOVINY) - Český podnikateľ Zdeněk Bakala má záujem o kúpu Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. Do tohto biznisu chce ísť ako strategický investor, informuje v stredu denník Hospodárske noviny. Jeden z najbohatších Čechov, ktorý je doma označovaný za uhľobaróna, lebo vlastní niekoľko energetických firiem, vrátane ostravsko-karvinských uhoľných baní OKD, na diskusnom fóre HNClub nepovedal, za koľko by slovenské Cargo kúpil.
Podľa novín by chcel Bakala v spoločnosti získať len jej aktíva, ktoré sa hodia do jeho biznis plánu, hoci pochybuje, či to bude možné. "Slovenské Cargo nám konceptom zapadá do stratégie," povedal Bakala. Podľa HN totiž už ovláda najvýznamnejšieho súkromného hráča na železničnom trhu v strednej Európe - Advanced World Transport. Pri poslednom pokuse o predaj Carga víťaz tendra ponúkal podľa medializovaných informácií vyše 400 mil. eur.
"Nevidím dôvod, aby štát figuroval v oblasti, o ktorú majú záujem súkromní investori," uviedol pre HN analytik Inštitútu ekonomických a sociálnych analýz INESS Richard Ďurana. Štátni manažéri podľa neho totiž nie sú dostatočne flexibilní. "Sú ovplyvňovaní politikou jednotlivých strán, ktoré sú aktuálne pri moci," dodal Ďurana s tým, že práve to sú dôvody, pre ktoré sa štátne firmy nachádzajú v zlej finančnej kondícii. Predaj strategického podniku by mal byť podľa neho načasovaný v správnom čase, keď je účtovne očistený od všetkých možných záväzkov.
O predaji Carga rozhodne až nová vláda, ktorá vznikne po marcových predčasných parlamentných voľbách. "Chceme to však s predstihom oznámiť, že máme záujem o privatizáciu Carga. Samozrejme je otázka, ako sa bude privatizácia uskutočňovať, či pôjde len o niektoré aktíva, či o aktíva aj pasíva," uviedol ďalej Bakala. Ministerstvo dopravy vedené Jánom Figeľom (KDH) plánovalo vybrať strategického partnera pre Cargo do júna budúceho roku. Pre rozpad koalície to však nestihne uskutočniť. Opozičný Smer-SD, ktorý má podľa prieskumov najväčšiu podporu voličov, v minulosti odmietal predaj strategických podnikov, vrátane Carga.
Podľa novín by chcel Bakala v spoločnosti získať len jej aktíva, ktoré sa hodia do jeho biznis plánu, hoci pochybuje, či to bude možné. "Slovenské Cargo nám konceptom zapadá do stratégie," povedal Bakala. Podľa HN totiž už ovláda najvýznamnejšieho súkromného hráča na železničnom trhu v strednej Európe - Advanced World Transport. Pri poslednom pokuse o predaj Carga víťaz tendra ponúkal podľa medializovaných informácií vyše 400 mil. eur.
"Nevidím dôvod, aby štát figuroval v oblasti, o ktorú majú záujem súkromní investori," uviedol pre HN analytik Inštitútu ekonomických a sociálnych analýz INESS Richard Ďurana. Štátni manažéri podľa neho totiž nie sú dostatočne flexibilní. "Sú ovplyvňovaní politikou jednotlivých strán, ktoré sú aktuálne pri moci," dodal Ďurana s tým, že práve to sú dôvody, pre ktoré sa štátne firmy nachádzajú v zlej finančnej kondícii. Predaj strategického podniku by mal byť podľa neho načasovaný v správnom čase, keď je účtovne očistený od všetkých možných záväzkov.
O predaji Carga rozhodne až nová vláda, ktorá vznikne po marcových predčasných parlamentných voľbách. "Chceme to však s predstihom oznámiť, že máme záujem o privatizáciu Carga. Samozrejme je otázka, ako sa bude privatizácia uskutočňovať, či pôjde len o niektoré aktíva, či o aktíva aj pasíva," uviedol ďalej Bakala. Ministerstvo dopravy vedené Jánom Figeľom (KDH) plánovalo vybrať strategického partnera pre Cargo do júna budúceho roku. Pre rozpad koalície to však nestihne uskutočniť. Opozičný Smer-SD, ktorý má podľa prieskumov najväčšiu podporu voličov, v minulosti odmietal predaj strategických podnikov, vrátane Carga.
<< predchádzajúci článok
Ochranári sa vyzliekli pre dobrú vec, nafotili kalendár na podporu ochrany dunajských lužných lesov
Ochranári sa vyzliekli pre dobrú vec, nafotili kalendár na podporu ochrany dunajských lužných lesov