|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/Michal Svítok
Praha 21. júla (TASR) - Dopyt po karavanoch a obytných vozidlách v Česku v poslednom období prudko rastie. Zákazníci, ktorí chcú takéto vozidlo podľa svojich predstáv, si musia často počkať aj rok, keďže výrobcovia a ich subdodávatelia nestíhajú vysoký dopyt vykryť."Je pravda, že zažívame karavanový boom, trh rastie medziročne približne o 18 až 20 %. Nemeckí výrobcovia nestíhajú vyrábať a neustále rozširujú svoje výrobné podniky. Dodacie lehoty sa tak predlžujú," povedal pre Lidovky.cz Vladimír Záhorec, konateľ firmy Karavan Centrum Morava, ktorá sa predajom karavanov a obytných vozidiel zaoberá.
Popularita cestovania "domu na kolesách" nerastie len v Česku. Tento trend je celoeurópsky. "Podľa informácií, ktoré mám z nemeckého združenia karavanového priemyslu, tieto čísla sedia. Medziročný rast sa pohybuje okolo 18 – 23 %," dodal Jan Bordovský, šéfredaktor časopisu Camping, cars & caravans.
Ročná čakacia lehota je bežná v prípadoch, keď si zákazník vyberie individuálne vybavenie. Ak sa záujemca o obytné vozidlo zmieri s vopred danou výbavou, môže na výlet s novým autom vyraziť pokojne už za štyri mesiace.
"Najčastejšie sa predlžujú čakacie lehoty pri drahších modeloch. V prípade bežných áut strednej triedy dochádza k tomu, že im napríklad Fiat nestíha dodávať podvozky a kabíny. Väčšina týchto vozidiel sa totiž stavia na Fiate Ducato," dodal Bordovský.
Česi si čoraz viac volia dovolenku na domácom trhu namiesto zahraničnej. Podľa agentúry CzechTourism približne 44 % českých turistov kombinuje počas roka domácu aj zahraničnú dovolenku, približne rovnako veľká skupina uprednostňuje výhradne dovolenku v Česku. Iba 13 % opýtaných si vyberá len zahraničie. A karavan alebo obytné vozidlo je obľúbeným variantom ako sa na dovolenku dostať.
Podľa konateľa firmy Hykro Vladimíra Horkého sa za ostatné dva roky záujem o obytné vozidlá a karavany prudko zvýšil aj pre teroristické útoky vo svete. "Z dôvodu bezpečnosti tak ľudia radšej cestujú individuálne. Z toho naše odvetvie teraz ťaží," dodal Horký.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR