|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. mája 2006
Českí filmári zatvorili na protest propagačný stánok
Českí filmári sa na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes nebudú prezentovať. Svoj propagačný stánok zatvorili na protest proti tomu, že poslanci neprehlasovali prezidentovo veto novely zákona na ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. mája (WN/SITA) - Českí filmári sa na Medzinárodnom filmovom festivale v Cannes nebudú prezentovať. Svoj propagačný stánok zatvorili na protest proti tomu, že poslanci neprehlasovali prezidentovo veto novely zákona na podporu kinematografie. Na mieste, kde sa Česko prezentuje spolu so zástupcami zo Slovenska a Poľska preto visí česká vlajka. Ako uvádza internetový server idnes.cz, protest v Cannes je len prvou lastovičkou, naplánovaná je séria ďalších podobných akcií. "Uzatvoríme náš pult a dáme dole všetky transparenty. Na ďalšom postupe sa dohodneme. Logickým krokom by však malo byť, že zo štátneho rozpočtu budeme pre kinematografiu žiadať financie na ďalších päť rokov," tvrdí predseda asociácie audiovizuálnych producentov Pavel Strnad. Českí filmári okrem toho žiadajú vysvetlenie od ministra kultúry Vítězoslava Jandáka, prečo presadenie zákona neobhajoval dostatočne a prečo viacero poslancov ČSSD opustilo rokovaciu miestnosť ešte pred hlasovaním. Médiami pretriasaná novela mala na podporu nových filmových projektov vyčleniť pôvodne trojnásobok schválenej čiastky. Žiadanú 220-miliónovú dotáciu však poslanci napokon zredukovali na 70 miliónov. Zatiaľ, čo filmári protestovali, televízie, prevádzkovatelia kín a videopožičovní nenamietali. Podľa idnes.cz totiž pôvodný zákon predpokladal, že majitelia kín by odvádzali do fondu dve percentá z výnosu vstupného, distribútori video a DVD nosičov tri percentá z predaja a televízie tri percentá zo zisku z reklamy a teleshoppingu. Verejnoprávna televízia, kde je reklama zastúpená menej, mala odvádzať pol percenta ročne.
FOTO:SITA/AP