|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. septembra 2014
Českí energetickí žraloci chcú kúpiť poľského lídra v doprave
Energetický a priemyselný holding (EPH) chce hrať v blízkom čase významnú úlohu aj na stredoeurópskom dopravnom trhu. EPH, v ktorom vlastnia kontrolné podiely podnikatelia Daniel ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Praha 17. septembra (TASR) - Energetický a priemyselný holding (EPH) chce hrať v blízkom čase významnú úlohu aj na stredoeurópskom dopravnom trhu. EPH, v ktorom vlastnia kontrolné podiely podnikatelia Daniel Křetínský a Patrik Tkáč, je momentálne na pytačkách v Poľsku, kde chce kúpiť jedného z tamojších lídrov v doprave - spoločnosť CTL Logistics. Poľská firma, ktorej sila tkvie predovšetkým v železničnej preprave, je momentálne na predaj. Informoval o tom český denník E15 s odvolaním sa na dobre informovaný zdroj.Podľa neho je logické, že sa CTL Logistics prepojí s dcérskou spoločnosťou českého holdingu EP Cargo. Záujem o CTL však prejavila začiatkom septembra aj poľská spoločnosť PKP Cargo.
"EPH sleduje zaujímavé príležitosti na okolitých trhoch, na druhej strane nekomentuje špekulácie o svojich akvizičných zámeroch," vyjadril sa hovorca holdingu Daniel Častvaj.
EPH sa nechystá prehltnúť nejakého drobčeka. CTL Logistics je najväčším alternatívnym nákladným dopravcom na poľských koľajniciach, ktorého trhový podiel sa blíži k 7 %. Prevádzkuje takmer 200 lokomotív a 4800 vagónov. Pre EPH je pritom dôležité, že takmer polovica vagónov poľskej firmy slúži na prepravu uhlia. Doprava uhlia a ďalších energetických surovín tvorila vlani v CTL Logistics vyše 40 % z celkových 13 miliónov ton nákladu.
Akvizícia môže ovplyvniť aj situáciu na českom trhu. EPH sa snaží využívať predovšetkým služby svojej dcéry EP Cargo. Tá ročne prepraví po železnici vyše 3,5 milióna ton uhlia a ďalších komodít. Všetky potreby holdingu ale sama vykrývať nedokáže a využíva spoluprácu s CD Cargo, AWT alebo Deutsche Bahn. To by sa mohlo prípadným zaradením CTL Logistics do EPH zmeniť.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR