|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Streda 25.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Dnes je 1. Sviatok vianočný
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. januára 2011
České Cargo by sa malo radšej spojiť so Slovákmi
Český nákladný železničný prepravca ČD Cargo by namiesto zvažovaného spojenia s poľskými železnicami mohol radšej spolupracovať so slovenskou stranou, pretože z pohľadu ...
Zdieľať
Bez popisuFoto: BRATISLAVA 4. januára (WEBNOVINY) - Český nákladný železničný prepravca ČD Cargo by namiesto zvažovaného spojenia s poľskými železnicami mohol radšej spolupracovať so slovenskou stranou, pretože z pohľadu tovarových tokov to má väčšiu logiku. Vyplýva to z vyjadrenia hovorcu ZSSK Cargo Martina Halandu.
"Tovarové toky v našom regióne prúdia najmä z Ruska a Ukrajiny smerom do Nemecka a opačne. Tu preto treba hľadať subjekty, ktoré by mohli mať záujem na spolupráci. V zmysle spomínaných trás tovarových tokov je preto logická úvaha o bližšej spolupráci medzi českou a slovenskou stranou," uviedol pre agentúru SITA Halanda. Podľa neho však ide o strategické rozhodnutie, ktoré nie je v rukách manažmentu spoločnosti, ale jej akcionára, ktorým je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "ZSSK Cargo je ochotné sa podieľať na akomkoľvek zmysluplnom projekte, ktorý pomôže zvýšiť objemy prepravy v našej spoločnosti a teda prispieť k jej ozdraveniu," dodal Halanda. Stanovisko ministerstva SITA zisťuje.
Česká vláda uvažuje o zlúčení nákladného železničného prepravcu ČD Cargo s väčším poľským konkurentom PKP Cargo. O najambicióznejšom projekte na stredoeurópskych železniciach informoval denník Mladá Fronta Dnes (MFD) v utorňajšom vydaní. Možným zlúčením sa už zaoberá spoločná česko-poľská pracovná skupina, citoval denník námestníka ministra dopravy Jakuba Hodinářa. O detailoch projektu má česká strana diskutovať s poľským ministrom dopravy, ktorý tento mesiac pricestuje do Prahy.
Poľská vláda ponúkla spoločnosť PKP Cargo na predaj. Česká strana počíta s kúpou stratového prepravcu, transakciu však z taktických dôvodov nazýva "strategickým spojením", uviedol denník MFD. Náklady prípadného zlúčenia železničných prepravcov podľa odhadov predstavujú miliardy českých korún. Spoločnosť PKP Cargo, ktorá má dvojnásobne vyššie tržby ako ČD Cargo, minulý rok zaznamenala stratu vyše 160,5 mld. USD. Dlh ČD Cargo podľa denníka predstavuje 8 mld. CZK.
O možnej česko-slovenskej spolupráci si tesne po parlamentných voľbách zauvažoval aj odchádzajúci minister dopravy Ľubomír Vážny. Český železničný nákladný prepravca ČD Cargo a slovenské Cargo by podľa neho mohli spolu efektívne fungovať. "Rozvíjali sme aj túto tému, pretože je prípustnosť rečová a technologická medzi oboma Cargami. Dalo by sa povedať, že by to mohlo zmysluplne fungovať v globalizovanom železničnom svete. Má to svoj význam," povedal vlani v júli Vážny. Spravil tak v nadväznosti na plány tvoriacej sa koalície na predaj podielu v slovenskom železničnom prepravcovi. Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu plánovala na konci svojho funkčného obdobia predať celý podiel štátu v Cargu a dve tretiny podielu na bratislavskom letisku, ich privatizáciu však nedotiahla do konca. Nasledujúca vláda Roberta Fica v roku 2006 zastavila nielen predaj oboch spoločností, ale aj privatizáciu všeobecne.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. V priebehu prvého polroka 2011 plánuje spoločnosť v rámci úsporných opatrení prepustiť 20 % zamestnancov, ich počet sa tak môže znížiť na 7 400. "Prepúšťanie zamestnancov je iba jedným z bodov podnikateľského plánu, ktorého cieľom je ozdravenie spoločnosti, zvýšenie jej trhovej hodnoty, dosiahnutie zisku v roku 2012 a príprava spoločnosti na vstup strategického investora v roku 2013," informoval Halanda agentúru SITA ešte začiatkom decembra minulého roka.
"Tovarové toky v našom regióne prúdia najmä z Ruska a Ukrajiny smerom do Nemecka a opačne. Tu preto treba hľadať subjekty, ktoré by mohli mať záujem na spolupráci. V zmysle spomínaných trás tovarových tokov je preto logická úvaha o bližšej spolupráci medzi českou a slovenskou stranou," uviedol pre agentúru SITA Halanda. Podľa neho však ide o strategické rozhodnutie, ktoré nie je v rukách manažmentu spoločnosti, ale jej akcionára, ktorým je štát prostredníctvom Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. "ZSSK Cargo je ochotné sa podieľať na akomkoľvek zmysluplnom projekte, ktorý pomôže zvýšiť objemy prepravy v našej spoločnosti a teda prispieť k jej ozdraveniu," dodal Halanda. Stanovisko ministerstva SITA zisťuje.
Česká vláda uvažuje o zlúčení nákladného železničného prepravcu ČD Cargo s väčším poľským konkurentom PKP Cargo. O najambicióznejšom projekte na stredoeurópskych železniciach informoval denník Mladá Fronta Dnes (MFD) v utorňajšom vydaní. Možným zlúčením sa už zaoberá spoločná česko-poľská pracovná skupina, citoval denník námestníka ministra dopravy Jakuba Hodinářa. O detailoch projektu má česká strana diskutovať s poľským ministrom dopravy, ktorý tento mesiac pricestuje do Prahy.
Poľská vláda ponúkla spoločnosť PKP Cargo na predaj. Česká strana počíta s kúpou stratového prepravcu, transakciu však z taktických dôvodov nazýva "strategickým spojením", uviedol denník MFD. Náklady prípadného zlúčenia železničných prepravcov podľa odhadov predstavujú miliardy českých korún. Spoločnosť PKP Cargo, ktorá má dvojnásobne vyššie tržby ako ČD Cargo, minulý rok zaznamenala stratu vyše 160,5 mld. USD. Dlh ČD Cargo podľa denníka predstavuje 8 mld. CZK.
O možnej česko-slovenskej spolupráci si tesne po parlamentných voľbách zauvažoval aj odchádzajúci minister dopravy Ľubomír Vážny. Český železničný nákladný prepravca ČD Cargo a slovenské Cargo by podľa neho mohli spolu efektívne fungovať. "Rozvíjali sme aj túto tému, pretože je prípustnosť rečová a technologická medzi oboma Cargami. Dalo by sa povedať, že by to mohlo zmysluplne fungovať v globalizovanom železničnom svete. Má to svoj význam," povedal vlani v júli Vážny. Spravil tak v nadväznosti na plány tvoriacej sa koalície na predaj podielu v slovenskom železničnom prepravcovi. Predchádzajúca vláda Mikuláša Dzurindu plánovala na konci svojho funkčného obdobia predať celý podiel štátu v Cargu a dve tretiny podielu na bratislavskom letisku, ich privatizáciu však nedotiahla do konca. Nasledujúca vláda Roberta Fica v roku 2006 zastavila nielen predaj oboch spoločností, ale aj privatizáciu všeobecne.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. V priebehu prvého polroka 2011 plánuje spoločnosť v rámci úsporných opatrení prepustiť 20 % zamestnancov, ich počet sa tak môže znížiť na 7 400. "Prepúšťanie zamestnancov je iba jedným z bodov podnikateľského plánu, ktorého cieľom je ozdravenie spoločnosti, zvýšenie jej trhovej hodnoty, dosiahnutie zisku v roku 2012 a príprava spoločnosti na vstup strategického investora v roku 2013," informoval Halanda agentúru SITA ešte začiatkom decembra minulého roka.