|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. augusta 2007
České aerolinie schválili predaj firmy Air Cargo Terminal
Mimoriadne valné zhromaždenie spoločnosti České aerolinie (ČSA) vo štvrtok definitívne schválilo predaj 100-percentného podielu v dcérskej firme Air Cargo Terminal (ACT), ktorá prevádzkuje ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. augusta (WEBNOVINY) - Mimoriadne valné zhromaždenie spoločnosti České aerolinie (ČSA) vo štvrtok definitívne schválilo predaj 100-percentného podielu v dcérskej firme Air Cargo Terminal (ACT), ktorá prevádzkuje nákladný terminál na pražskom letisku Ruzyně a je aj držiteľom potrebných licencií na zabezpečenie cargo handlingu a ďalších činností súvisiacich s prekladaním a skladovaním tovarov. Po následnom podpise zmluvy ju získa víťaz výberového konania, firma Central European Handling, informovala hovorkyňa ČSA Daniela Hupáková. Ako ďalej uviedla, víťaz súťaže ponúkol v elektronickej aukcii najvyššiu cenu, ktorá prevyšuje účtovnú hodnotu predávaného podielu i jeho nezávislé trhové ocenenie. "Transakcia bude mať pozitívny vplyv na hospodársky výsledok ČSA a predovšetkým na cash flow. Podarí sa tak preklenúť očakávané finančne náročné obdobie začiatkom roku 2008 a definitívne sa zbaviť dlhov z minulosti, čo je predpoklad pre ďalší úspešný rozvoj spoločnosti," uviedla D. Hupáková.
Dôvodom predaja ACT je skutočnosť, že prevádzka nákladného terminálu nepredstavuje pre ČSA hlavný predmet podnikania. Zameranie leteckej spoločnosti na vykonávanie hlavnej činnosti, osobnej dopravy, je súčasťou ozdravnej stratégie ČSA OK 2006 až 2008. Tú schválilo valné zhromaždenie spoločnosti v júni minulého roku ako trojročnú koncepciu záchrany, stabilizácie a rozvoja. Podľa Hupákovej nákladný terminál na pražskom letisku bol postavený v roku 2003 a nikdy nebol kapacitne využitý. "ČSA navyše v súčasnej situácii, keď si so sebou nesú veľkú záťaž z minulosti v podobe kumulovanej straty a obmedzených finančných zdrojov na zásadné rozvojové aktivity, neboli schopné vlastnými silami zhodnotiť investíciu do Cargo terminálu napríklad jeho efektívnejším využitím," dodala hovorkyňa ČSA.
ČSA však budú naďalej zabezpečovať nákladnú dopravu vlastnými lietadlami. Samostatná obchodná jednotka ČSA Cargo bude tak pokračovať v leteckej preprave zásielok a pošty na linkách spoločnosti. Handling bude pre ČSA zabezpečovať na základe dlhodobej zmluvy ACT. Ponuku na kúpu ACT dostalo vlani v októbri celkom 101 možných strategických investorov, o informačné memorandum neskôr požiadalo 27 záujemcov a predbežné ponuky predložilo ČSA deväť firiem. Nasledoval užší výber, v ktorom záväznú ponuku podali traja uchádzači. Dôvodom elektronickej aukcie na predaj ACT bolo zabezpečenie maximálneho výnosu, keď záujemcovia mohli navyšovať svoju ponuku.
V minulom roku ČSA prepravili 5,5 milióna cestujúcich, čo je medziročný nárast o 4,8 %. V súčasnosti spoločnosť lieta do 104 destinácií v 44 štátoch sveta s flotilou 50 lietadiel. Z Prahy na Slovensko prevádzkujú ČSA štyri pravidelné linky, a to do Bratislavy, Košíc, Žiliny a do Popradu s medzipristátím na Sliači. Na týchto linkách, s výnimkou Popradu, vlani ČSA prepravili takmer 210 tisíc pasažierov.
SITA