![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
08. augusta 2019
Česká vláda pripravuje zavedenie digitálnej dane pre internetové firmy
Ilustračná snímka.
Zdieľať

Daň majú platiť veľké globálne firmy z internetovej reklamy, za využívanie internetu pri dodávkach alebo sprostredkovaní tovaru, ale i z predaja údajov o klientoch. Digitálnu daň budú platiť len veľké nadnárodné korporácie s ročným obratom nad 750 miliónov eur.
„Ani v rámci Európy s tým nie sú zatiaľ veľké skúsenosti. Nedávno daň zaviedlo Rakúsko, zavádza ju aj Francúzsko, a časom sa pripoja ďalšie krajiny. My sme vychádzali z konzervatívneho odhadu, a preto sme určili najnižšiu sumu výberu dane ročne na 2,4 miliardy Kč,“ uviedla ministerka financií Alena Schillerová.
Vláda prerokuje návrh na zavedenie digitálnej dane po prázdninách. Poslanci by ju mali definitívne schváliť na budúci rok na jar.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR