|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka Foto: TASR/AP
Praha 26. decembra (TASR) - Česi minú v povianočných výpredajoch takmer rovnako veľa ako pred Vianocami, uviedol pre TASR hlavný ekonóm spoločnosti Czech Fund Lukáš Kovanda. Vďaka výrazným zľavám často výhodnejšie a bez straty možnosti tovar reklamovať.Česi tento rok pred Vianocami rekordne míňali. Len e-shopy zaznamenali minulý týždeň tržby až 1,2 miliardy Kč (47,1 milióna eur) denne, vyplýva z údajov Asociácie pre elektronickú komerciu (APEK). Celkovo tento rok v online obchodoch Česi minú zhruba o 15 % viac ako vlani. V online obchodoch pritom nakupuje stále len časť z nich, a tiež iba časť darčekov. Podľa údajov Eurostatu v online obchode vlani uskutočnilo aspoň jeden nákup zhruba 60 % Čechov, čo je priemer v rámci krajín Európskej únie. Tento rok bude číslo o niečo vyššie, nepresiahne však 65 %. Na porovnanie, v roku 2008 uskutočnilo aspoň jeden nákup online len 23 % Čechov.
Českí obchodníci sa tento rok môžu na podobné tržby tešiť aj po Vianociach. Pri predpokladanom podobnom vývoji ako vlani Česi podľa Kovandu minú v povianočných výpredajoch v e-shopoch zhruba 95 % z toho, čo minuli pred Vianocami. Silný nápor v e-shopoch bude po vianočných sviatkoch prvýkrát zjavný asi v piatok 27. decembra, keďže 25. a 26. decembra si Česi napriek možnosti nákupu online dajú ešte od veľkého nakupovania "pauzu", myslí si Kovanda. Ďalší nápor očakáva predovšetkým v týždni od 6. januára 2020, keď už pôjde skôr o novoročné zľavy.
Počas troch povianočných výpredajových týždňov minú Česi v e-shopoch o zhruba 70 % viac ako v priemere počas celého roka. V kamenných obchodoch bude nápor prvýkrát viditeľný 27. decembra, keďže na 1. i 2. Sviatok vianočný musia byť obchody s plochou nad 200 metrov štvorcových zo zákona zatvorené. Povianočné zľavy bývajú často výhodnejšie ako predvianočné, napríklad počas akcií typu Black Friday. Výrazné zľavy bývajú po Vianociach napríklad na odevy.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR