|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2019
Česi považujú prepitné za automatickú záležitosť, ukázal prieskum
Prepitné nepovažujú českí zákazníci v reštauráciách a pohostinstvách za automatickú záležitosť. Dvaja z troch tvrdia, že si ho personál musí zaslúžiť. Najčastejšie obsluhe ...
Zdieľať
TASR/Michal Svítok
Praha 17. marca (TASR) - Prepitné nepovažujú českí zákazníci v reštauráciách a pohostinstvách za automatickú záležitosť. Dvaja z troch tvrdia, že si ho personál musí zaslúžiť. Najčastejšie obsluhe nechávajú 20-40 českých korún. Informoval o tom v nedeľu český spravodajský server Novinky.cz s odvolaním sa na prieskum agentúry STEM/MARK.Deväť klientov z desiatich berie prepitné ako výraz toho, že bolo všetko v poriadku. Dve tretiny opýtaných Čechov ho rozhodne nedávajú automaticky, ale až podľa toho, či si ho obsluha zaslúži. Ak sú čašníci sympatickí, ich šanca na prepitné stúpa.
Nepísané pravidlo, podľa ktorého by prepitné malo tvoriť desať percent z útraty, dodržiava iba každý piaty hosť.
Pokiaľ bolo jedlo výborné a obsluha urobila dobrý dojem, nastáva podľa portálu Novinky.cz ďalší problém. Polovica Čechov váha, ako majú vlastne prepitné dať, pokiaľ chcú platiť kartou. "Moderné pokladničné systémy dokážu prepitné prijať, stačí obsluhe povedať, v akej ho nechávate výške. Poprípade môžete čiastku za jedlo uhradiť kartou a obsluhe nechať prepitné v hotovosti," povedal Igor Třeslín, šéf spoločnosti Storyous, ktorá vyvíja pokladničné systémy pre reštaurácie.
Suma, ktorú hostia dajú personálu, pritom nemusí zodpovedať iba ich spokojnosti s jedlom a obsluhou. Skoro pätina mužov v prieskume priznáva, že občas dávajú veľmi vysoké prepitné, aby urobili dojem na svoju spoločnosť.
Prieskum prebehol tento rok vo februári, zúčastnilo sa ho tisíc respondentov vo veku 18-59 rokov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR