|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. decembra 2005
Ceny na železnici sa nezmenia
Od nedele platí na železniciach nový cestovný poriadok. Denne plánujú železničiari zo Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) vypraviť 1 303 vlakov.
Zdieľať
V súhrne ich za rok bude 605 425, teda o desaťtisíc menej. Najbližšie úpravy grafikonu sú naplánované na koniec marca a koniec mája. Ceny lístkov sa pre cestujúcich nezmenia.
Železnice zaviedli niektoré nové vlaky, iné zrušili. Určite sa napríklad obyvatelia hornej Nitry potešia vlakom, ktoré ich ráno budú voziť na trati z Nitrianskeho Pravna do Prievidze a popoludní späť. Je to jedna z regionálnych tratí, ktoré pred časom železnice zrušili. Niektoré trasy sa zas predĺžili - dva rýchliky z Bratislavy cez Zvolen a Košice skončia až v Prešove a tam aj budú začínať pri ceste späť. Tri vlaky z Leopoldova neskončia v Bratislave na Hlavnej stanici, ale budú pokračovať až do Devínskej Novej Vsi k fabrike Volkswagenu. Zlepšuje sa aj spojenie so susednými štátmi.
Posilnili sa aj predvíkendové vlaky z hlavného mesta a nedeľné a pondelňajšie rýchliky do Bratislavy, ktoré využívajú najmä študenti a zamestnanci pracujúci v týždňových intervaloch. Kto nimi cestoval, čo len raz, vie, čo je to tlačenica.
Modernizácia trate medzi Bratislavou a Trnavou, ktorá v poslednom období zapríčiňuje meškania vlakov a v tomto roku dokonca prinútila obchádzať postihnuté úseky cez Galantu, bude mať na prevádzku železníc naďalej vplyv. Našťastie sa podarí odstrániť práve spomínanú obchádzku po trase Trnava - Galanta - Bratislava.
Ďalšia dobrá správa je, že ceny cestovného sa zvyšovať nebudú, len pribudne „silných dní“, počas ktorých stojí miestenka v IC vlakoch 80 a nie 20 korún. Bezo zmeny ostáva aj systém sociálnych zliav (študentské lístky a cestovné pre zdravotne postihnutých), novoty však nastupujú v oblasti komerčných zliav. Železničná spoločnosť ruší kilometrickú banku a nahrádza ju preukazom Klasik rail plus pre ľudí od 26 do 60 rokov. Pri používaní tohto preukazu za 999 Sk na rok získava cestujúci zľavu 25 percent z cestovného. Deti do 6 rokov sa budú aj v roku 2006 voziť vo vlakoch zadarmo.
Posilnili sa aj predvíkendové vlaky z hlavného mesta a nedeľné a pondelňajšie rýchliky do Bratislavy, ktoré využívajú najmä študenti a zamestnanci pracujúci v týždňových intervaloch. Kto nimi cestoval, čo len raz, vie, čo je to tlačenica.
Modernizácia trate medzi Bratislavou a Trnavou, ktorá v poslednom období zapríčiňuje meškania vlakov a v tomto roku dokonca prinútila obchádzať postihnuté úseky cez Galantu, bude mať na prevádzku železníc naďalej vplyv. Našťastie sa podarí odstrániť práve spomínanú obchádzku po trase Trnava - Galanta - Bratislava.
Ďalšia dobrá správa je, že ceny cestovného sa zvyšovať nebudú, len pribudne „silných dní“, počas ktorých stojí miestenka v IC vlakoch 80 a nie 20 korún. Bezo zmeny ostáva aj systém sociálnych zliav (študentské lístky a cestovné pre zdravotne postihnutých), novoty však nastupujú v oblasti komerčných zliav. Železničná spoločnosť ruší kilometrickú banku a nahrádza ju preukazom Klasik rail plus pre ľudí od 26 do 60 rokov. Pri používaní tohto preukazu za 999 Sk na rok získava cestujúci zľavu 25 percent z cestovného. Deti do 6 rokov sa budú aj v roku 2006 voziť vo vlakoch zadarmo.
Súvisiace články:
Na ceny plynu musíme počkať (15. 10. 2005)
Malchárek tvrdí: Plyn zlacnie! (14. 10. 2005)
Po benzíne zdražejú aj bežné tovary (2. 9. 2005)