Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Z domova

22. júla 2009

Celonárodné hnutie za podporu spotreby Bojovníci proti kríze spúšťa pútavú edukačno-teasingovú kampaň



Kríza vyplašila ľudí natoľko, že odkladajú nákupy na neskôr, aj keď na to ešte nemali dôvod. Firmy preto nepredali toľko výrobkov a museli začať prepúšťať. Spustil sa kolotoč, ktorí dokážeme ...



Zdieľať
BRATISLAVA 22. júla (WN/PR) - Kríza vyplašila ľudí natoľko, že odkladajú nákupy na neskôr, aj keď na to ešte nemali dôvod. Firmy preto nepredali toľko výrobkov a museli začať prepúšťať. Spustil sa kolotoč, ktorí dokážeme zastaviť len spolu.

Kúpou akejkoľvek veci dávame prácu ľuďom, ktorí ju pre nás vyrobili. Zároveň im dávame šancu kúpiť si niečo, vďaka čomu budeme mať prácu zasa my.

Toto je hlavné motto celonárodnej kampane Bojovníci proti kríze, ktoré sa v týchto dňoch spúšťa vďaka iniciatíve množstva združení, asociácií, firiem a médií. Kampaň s viacerými teasingovými a edukačnými fázami bude rezonovať vo všetkých relevantných médiách – printy, web, rozhlas aj TV.
Podľa Juraja Vaculíka, prezidenta KRASu: „ Každý z nás má možnosť svojím spotrebiteľským správaním ovplyvniť krízu a jej dopad na svoje okolie aj na seba samého.“
„Každý z nás môže prispieť k boju proti kríze vlastnou iniciatívou. ADC združuje tvorivých pracovníkov v reklame - preto prispievame tým, čo najlepšie vieme - ideami. Vytvorili sme kampaň, ktorej cieľom je pohnúť zmýšľaním ľudí a demonštrovať, že ktokoľvek z nás, z ktoréhokoľvek kúta Slovenska môže jednoducho pomôcť k zvráteniu ekonomickej krízy - ak nespanikári a bude sa snažiť žiť tak ako doteraz,“ dodáva Róbert Slovák, prezident Art Directors Clubu.

Ako bojovať proti kríze?

Boj proti kríze podporuje aj nový celonárodný marketingový projekt „Bojovníci proti kríze“. Podľa Juraja Vaculíka: „Jeho cieľom nie je nabádať ľudí k zvýšenej spotrebe, práve naopak. Úlohou je nasmerovať ľudí skôr k normálnemu a uvážlivému spotrebiteľskému správaniu,“ upresňuje ideu projektu. „Je nám jasné, že najjednoduchšie a najbezproblémovejšie by bolo nerobiť nič. Avšak rovnako ako je nebezpečná aj neúmerná spotreba (častokrát aj na dlh), je pre ekonomiku a tým pádom aj pre normálny každodenný život ľudí rovnako, ak nie viac hrozivé, úplne zastavenie spotreby. Ľudia si neuvedomujú, že keď prestanú úplne kupovať výrobky typu A, ľudia, ktorí ich vyrábajú nebudú mať príjmy na to, aby mohli kupovať výrobky typu B, ktoré vyrábajú priamo oni. Tým, že udržíme spotrebu v rozumnom chode, pomôžeme navzájom všetci sebe,“ dodal Juraj Vaculík.

Meradlom úspešnosti kampane, ktorá bojuje proti kríze, bude podľa Vaculíka „posunutie mentálneho nadstavenia ľudí voči tomu, ako je možné čeliť kríze. Teda nielen pasívne čakať na to čo urobí štát alebo iné „vyššie“ inštitúcie, ale uvedomiť si, že aj ja svojím každodenným nákupným správaním môžem podstatne prispieť k vyriešeniu krízy. Toto mentálne nastavenie meriame cez sériu postojových otázok a otázok o nákupnom správaní prostredníctvom prieskumného trackingu pred aj po kampani.“

Projekt odkazuje aj na stránku www.bojovniciprotikrize.sk, ktorá okrem iného obsahuje aj mnoho užitočných tipov pre spotrebiteľov, ale aj pre firmy, ako zmierniť dopady krízy.

Všetci partneri a podporovatelia projektu do neho vstúpili bez nároku na honorár. Túto nefinančnú iniciatívu podporili:

Partneri projektu

Asociácie a partnerské spoločnosti:

•Klub reklamných agentúr Slovenska /KRAS/
•Asociácia nezávislých rozhlasových a televíznych staníc /ANRTS/
•Art Director Club /ADC/
•Združenie vydavateľov periodickej tlače Slovenska
•Asociácia mediálnych agentúr /AMA/
•Asociácia vonkajšej reklamy /AVR /
•Asociácia internetových médií /AIM/
•Rada pre reklamu /RPR/
•Foto Martin Črep
•Fatchilli
•VYV PR
•Protos Production
•Hitchhiker Films
•Gunpowder
•Unimedia
•TNS Aisa
•Liga proti rakovine
•GO4
•Pekáreň u Floriánka
•Isifa Getty Images

Médiá:

•Nový čas
•Nový čas víkend
•Nový čas pre ženy
•Nový čas bývanie
•Život
•Rebecca
•Eva
•Plus 1 deň
•Plus 1 deň magazín
•Plus 1 deň pre ženy
•Plus 7 dní
•Báječná žena
•Šarm
•Emma
•Záhradkár
•Zdravie
•Brejk
•Pekné bývanie
•Slovenka
•Star
•LaFemme
•Hospodárske noviny
•Sme
•ÚjSzó
•Vasárnap
•Sme ženy
•TV OKO
•Petit Global
•Pravda
•Pravda ženy
•Rádio Expres
•Fun Radio
•Rádio Slovensko
•Rádio Regina
•Jemné melódie
•TV Markíza
•TV JOJ
•JOJ Plus
•STV
•Akzentmedia
•Nubium
•Azet
•Point Network

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Ministri Lajčák a Maďarič informovali nepravdivo, tvrdí SMK
<< predchádzajúci článok
Slovenským jazykovým zákonom by sa malo zaoberať fórum MAV