|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. januára 2017
Celkové náklady VW pre emisný škandál by nemali presiahnuť 20 mld. eur
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Volkswagen oznámil, že sa v Spojených štátoch predbežne dohodol na urovnaní v kauze týkajúcej sa zavádzania pri emisných testoch dieselových áut. Dohoda počíta s tým, že spoločnosť prizná vinu a zaplatí 4,3 miliardy USD (4,09 miliardy eur). Firma zároveň oznámila, že náklady na riešenie emisného škandálu tak prekročia 18,2 miliardy eur, čo je suma, ktorú si spoločnosť na to vyčlenila. Podľa nemenovaného zdroja by však nemali presiahnuť 20 miliárd eur.
Po oznámení predbežnej dohody v USA sa cena akcií VW zvýšila o 4 % na najvyššiu úroveň od septembra 2015, keď škandál vypukol. Vedenie firmy si však ešte vydýchnuť nemôže, nakoľko americké úrady vyšetrujú aj to, kto konkrétne bol zodpovedný za manipuláciu s emisnými testami. Navyše, firma čelí vyšetrovaniu a žalobám aj v Európe a inde.
"Je to len čiastočné víťazstvo a VW ešte nie je za vodou," povedal v súvislosti so 16-mesačnou kauzou Ingo Speich zo spoločnosti Union Investment. Ako dodal, je nevyhnutné zverejniť všetky informácie a ak to bude potrebné, prijať aj ďalšie kroky v súvislosti so zodpovednými osobami, ak chce firma opätovne získať dôveru kapitálových trhov.
Volkswagen priznal zavádzanie pri emisných testoch v septembri 2015 po tom, ako tieto informácie zverejnila americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA). Tá oznámila, že firma do státisícov naftových vozidiel v USA namontovala softvér, ktorý počas testov umožňoval maskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Nemecká spoločnosť neskôr priznala, že vo svete jazdí okolo 11 miliónov áut s takýmto softvérom, z toho väčšina v Európe.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR