|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. januára 2010
Celkové náklady dopravcov sa zvýšia o 5 % až 20 %
Celkové náklady dopravcov kvôli mýtu by sa mali zvýšiť o 5 % až 20 % v závislosti od rozsahu využívania spoplatnených úsekov. Tým, čo využívajú len spoplatnenú sieť a ...
Zdieľať
Foto: SITA
BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) - Celkové náklady dopravcov kvôli mýtu by sa mali zvýšiť o 5 % až 20 % v závislosti od rozsahu využívania spoplatnených úsekov. Tým, čo využívajú len spoplatnenú sieť a platia maximálne sadzby, by mali náklady vzrásť maximálne o 20 %. Predpokladá to generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. "Náklady na mýto oproti diaľničným nálepkám vzrastú na jeden kilometer troj- až sedemnásobne," povedal Palčák pre agentúru SITA.
Cena dopravy sa podľa neho podieľa na cene tovaru priemerne 5 % až 10 percentami. Priemerné náklady dopravcov na kilometer dosahujú zhruba 1 euro, uviedol ďalej Palčák. Doterajšie ich priemerné štatistické náklady na nálepky sú na úrovni 2,9 centa na kilometer. Pri platení mýta sa náklady dopravcov zvyšujú na 7 až 21 centov na kilometer.
"Robili sme dopadové štúdie o vplyve mýta na ceny základných potravín, ešte bez vplyvu zníženia spotrebnej dane. Ide o zanedbateľné sumy, okolo desatiny či stotiny percenta. Predpokladaný nárast cien o 0,02 až 0,5 % pre mýto vychádza z ekonomických analýz z pohľadu zavedenia mýta," tvrdí Palčák. Tento očakávaný nárast cien je podľa neho trh schopný zvládnuť. Ako dodal, takéto rozdiely v cene rovnakých komodít sú aj v jednotlivých obchodných reťazcoch.
Na základné výrobky, ktoré sa prepravujú v cestnej doprave, budú podľa Palčáka dopady mýta minimálne a navyše by sa mali zmierniť po znížení spotrebnej dane na naftu. Podľa neho je ale potrebné veľmi seriózne s dopravcami podnikajúcimi na Slovensku rokovať a sledovať vývoj ich podnikateľského prostredia.
SITA
BRATISLAVA 27. januára (WEBNOVINY) - Celkové náklady dopravcov kvôli mýtu by sa mali zvýšiť o 5 % až 20 % v závislosti od rozsahu využívania spoplatnených úsekov. Tým, čo využívajú len spoplatnenú sieť a platia maximálne sadzby, by mali náklady vzrásť maximálne o 20 %. Predpokladá to generálny riaditeľ Výskumného ústavu dopravného (VÚD), a.s. v Žiline Ľubomír Palčák. "Náklady na mýto oproti diaľničným nálepkám vzrastú na jeden kilometer troj- až sedemnásobne," povedal Palčák pre agentúru SITA.
Cena dopravy sa podľa neho podieľa na cene tovaru priemerne 5 % až 10 percentami. Priemerné náklady dopravcov na kilometer dosahujú zhruba 1 euro, uviedol ďalej Palčák. Doterajšie ich priemerné štatistické náklady na nálepky sú na úrovni 2,9 centa na kilometer. Pri platení mýta sa náklady dopravcov zvyšujú na 7 až 21 centov na kilometer.
"Robili sme dopadové štúdie o vplyve mýta na ceny základných potravín, ešte bez vplyvu zníženia spotrebnej dane. Ide o zanedbateľné sumy, okolo desatiny či stotiny percenta. Predpokladaný nárast cien o 0,02 až 0,5 % pre mýto vychádza z ekonomických analýz z pohľadu zavedenia mýta," tvrdí Palčák. Tento očakávaný nárast cien je podľa neho trh schopný zvládnuť. Ako dodal, takéto rozdiely v cene rovnakých komodít sú aj v jednotlivých obchodných reťazcoch.
Na základné výrobky, ktoré sa prepravujú v cestnej doprave, budú podľa Palčáka dopady mýta minimálne a navyše by sa mali zmierniť po znížení spotrebnej dane na naftu. Podľa neho je ale potrebné veľmi seriózne s dopravcami podnikajúcimi na Slovensku rokovať a sledovať vývoj ich podnikateľského prostredia.
SITA