|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. augusta 2011
Časť užívateľov už má sociálnych sietí dosť
Aj keď nadšenie užívateľov zo sociálnych sietí pokračuje, časť z nich už ich má dosť. Vyplýva to z prieskumu analytickej spoločnosti Gartner. Ako uviedla hlavná analytička spoločnosti Charlotte ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. augusta - Aj keď nadšenie užívateľov zo sociálnych sietí pokračuje, časť z nich už ich má dosť. Vyplýva to z prieskumu analytickej spoločnosti Gartner. Ako uviedla hlavná analytička spoločnosti Charlotte Patrick, teenageri a dvadsiatnici v prieskume uvádzali, že využívajú sociálne siete viac ako v čase, keď s nimi začali. Medzi tými, ktorých už sociálne siete prestávajú baviť, však nie je dominantná žiadna veková skupina. K zriedkavejšiemu užívaniu sa prihlásilo 24 % respondentov. Naopak, 37 % z oslovených odpovedalo, že sociálne siete používajú viac.
Krajiny s rozvinutým trhom sociálnych médií, ako Japonsko, Veľká Británia a USA, boli bližšie k štátom prejavujúcim väčšie nadšenie. Približne 40 % zo všetkých respondentov používalo sociálne siete viac, rovnaký počet uvádzal stabilnú mieru užívania a 20 % využívalo sociálne siete menej ako v čase, keď začali. Rastúce nadšenie má prevahu v Južnej Kórei a Taliansku. Menej časté využívanie zase prevláda v Brazílii a Rusku.
Riaditeľ výskumu spoločnosti Gartner Brian Blau upozornil, že 31 % mladých ľudí uviedlo, že ich sociálne siete nudia. "Poskytovatelia sociálnych médií by situáciu mali sledovať, pretože budú musieť inovovať a diverzifikovať obsah, aby udržali pozornosť zákazníkov," konštatoval Blau. Podľa neho je nová generácia nepokojnejšia a jej pozornosť trvá krátko. Na vytvorenie zmysluplného obsahu preto treba omnoho viac tvorivosti, dodal Blau.
Odpovede, prečo užívatelia prestávajú navštevovať sociálne siete, sa rôznili a žiadna výrazne nedominovala. Tretina z nich však uviedla, že ich znepokojuje ochrana súkromia na internete. Obavy o bezpečnosť pritom častejšie uvádzali starší užívatelia, teenagerov to veľmi netrápilo. Len 22 % z nich povedalo, že sociálne siete používajú menej, lebo sa obávajú o súkromie.
Prieskum sa konal v jedenástich krajinách od decembra 2010 do januára 2011. Celkovo sa ho zúčastnilo 6 295 respondentov vo veku 13 až 74 rokov.
Krajiny s rozvinutým trhom sociálnych médií, ako Japonsko, Veľká Británia a USA, boli bližšie k štátom prejavujúcim väčšie nadšenie. Približne 40 % zo všetkých respondentov používalo sociálne siete viac, rovnaký počet uvádzal stabilnú mieru užívania a 20 % využívalo sociálne siete menej ako v čase, keď začali. Rastúce nadšenie má prevahu v Južnej Kórei a Taliansku. Menej časté využívanie zase prevláda v Brazílii a Rusku.
Riaditeľ výskumu spoločnosti Gartner Brian Blau upozornil, že 31 % mladých ľudí uviedlo, že ich sociálne siete nudia. "Poskytovatelia sociálnych médií by situáciu mali sledovať, pretože budú musieť inovovať a diverzifikovať obsah, aby udržali pozornosť zákazníkov," konštatoval Blau. Podľa neho je nová generácia nepokojnejšia a jej pozornosť trvá krátko. Na vytvorenie zmysluplného obsahu preto treba omnoho viac tvorivosti, dodal Blau.
Odpovede, prečo užívatelia prestávajú navštevovať sociálne siete, sa rôznili a žiadna výrazne nedominovala. Tretina z nich však uviedla, že ich znepokojuje ochrana súkromia na internete. Obavy o bezpečnosť pritom častejšie uvádzali starší užívatelia, teenagerov to veľmi netrápilo. Len 22 % z nich povedalo, že sociálne siete používajú menej, lebo sa obávajú o súkromie.
Prieskum sa konal v jedenástich krajinách od decembra 2010 do januára 2011. Celkovo sa ho zúčastnilo 6 295 respondentov vo veku 13 až 74 rokov.