|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. júla 2018
Časť Prešovčanov nechce cesty medzi ihriskami a škôlkou
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Petičiari v tejto súvislosti zároveň podali návrh na zmenu funkčného využitia predmetného mestského pozemku a jeho zadefinovanie v Územnom pláne mesta Prešov ako plochy rekreácie a športu. Jednu petíciu už podali v roku 2015, kedy sa podľa Štefana Šimočka z petičného výboru stavebný ruch za bytovými domami začal. "Začala sa tam výstavba dočasnej cesty k budúcej individuálnej výstavbe na Kráľovej hore a plánuje sa tam aj ďalšia výstavba prístupovej cesty k budúcemu tunelu Bikoš na rýchlostnej ceste R4 v Prešove. Obe tieto cesty majú ísť v bezprostrednej blízkosti materskej školy a detských ihrísk nášho paneláku, takže občania samozrejme s tým vyjadrujú svoju nespokojnosť," vysvetlil na utorkovom brífingu. Pod novú petíciu sa podľa neho podpísalo 260 ľudí.
Výbor hovoril tiež o pochybnosti na jednom z listov vlastníctva k pozemku pre prístupovú cestu k južnému portálu tunela Bikoš. "Podarilo sa nám zistiť takúto skutočnosť z roku 2016. Je to zmluva o zriadení vecného bremena na prechod a prejazd oprávneného z vecného bremena a ňou poverených osôb peši, vozidlami, mechanizmami a strojmi cez povinné pozemky za účelom projektovania, zriaďovania, a iného na povinných pozemkoch, a to 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Je to na firmu Eurovia, tzv. in personam," vysvetlil René Polačok z petičného výboru. "Pýtame sa ministra dopravy, čo to má znamenať, že Eurovia tam je už uvedená, keď v týchto dňoch prebieha tender?"
Podľa jeho ďalších slov sa mala viesť prístupová cesta k tomuto tunelu cez Tehelnú ulicu, presunula sa však do najnevhodnejšieho koridoru, kde by sa mala stavať aj individuálna bytová výstavba. Ako už spomínal Šimočko, obe cesty by mali byť v priestore medzi škôlkou a detskými ihriskami, čo im okrem iného nevyhovuje z dôvodu narušenia bezpečnosti či životného prostredia. "Narušili sa tam geologické podmienky pri teréne, pretože celé toto územie Kráľovej hory je aj v územnom pláne mesta vyznačené ako územie ohrozené zosuvom pôdy, takže v takýchto sťažených podmienkach jednak budovať domy a jednak ešte cesty sa nám zdá trochu zvláštne," poznamenal.
"Komunikácia tam musí byť. Bola naprojektovaná a povolená v roku 2009, bola už v územnom pláne a bola aj na pripomienkovaní," informovala TASR hovorkyňa mesta Martina Poláková s tým, že v tom čase ju nikto nepripomienkoval. Čo sa týka petície, tá je stále v šetrení. "Problémom je bezpečnosť, nakoľko sa táto cesta a tieto stroje nachádzajú blízko ihriska a škôlky a problém sa samozrejme mesto bude snažiť riešiť," doplnila s tým, že ostatné veci sú v štádiu šetrenia.
Ako TASR v stanovisku informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michaela Michalová, čo sa týka prístupovej komunikácie k južnému portálu tunela Bikoš, z pôvodnej navrhnutej polohy (Tehelná ulica) upustili z dôvodu 16 nesúhlasných stanovísk jej obyvateľov k jej trasovaniu. Všetky ďalšie možné alternatívy sa tak podľa jej ďalších slov začínali v obytnej zóne na Sídlisku III a viedli členitým územím, určeným na výstavbu rodinných domov. "Prístupová komunikácia je vedená veľmi členitým územím, a preto, aby boli dodržané normové hodnoty pre maximálny pozdĺžny sklon, nebolo možné viesť cestu priamo," uviedla. Je na ňu podľa nej aj vydané právoplatné územné rozhodnutie a stavebné povolenie.
Ako ďalej uviedla, za posledných deväť rokov neboli na jej trasovanie vznesené žiadne pripomienky občanov mesta Prešov, resp. obyvateľov ulice Mirka Nešpora. Táto prístupová komunikácia má slúžiť podľa Michalovej najmä pre zložky integrovaného záchranného systému v prípade mimoriadnej udalosti v tuneli. "Ide o minimálny počet áut za rok," spomenula. "Prístupová cesta k portálu tunela Bikoš je pre NDS vyvolanou investíciou, ktorá bude po ukončení stavby odovzdaná mestu Prešov a následne bude využívaná v zmysle jeho územného plánu aj širokou verejnosťou pre prístup do danej lokality," priblížila s tým, že podľa spoločnosti ide o maximálne efektívne využitie finančných prostriedkov.
Podľa Michalovej nehnuteľnosti, na ktoré má vecné bremeno - právo prechodu - spoločnosť Eurovia, nesúvisia s výstavbou rýchlostnej cesty R4, ani prístupovej komunikácie k portálu tunela Bikoš. "Ide o nehnuteľnosti, ktoré sa nachádzajú v križovatke Prešov západ (Vydumanec), v tesnej blízkosti obaľovacieho centra spoločnosti Eurovia a sú súčasťou stavby D1 Prešov západ - Prešov juh. Vecné bremeno na uvedených parcelách je z dôvodu, že je na nich vybudovaná existujúca kanalizácia a odlučovače ropných látok obaľovacieho centra tejto spoločnosti," uzavrela.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR