|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. marca 2011
Čarodejník už čaká za dverami Novej scény!
V Divadle Nová scéna vrcholia prípravy na premiéru výpravného rozprávkového muzikálu Čarodejník z krajiny Oz. Réžie tohto náročného divadelného naštudovania sa ujal mladý ...
Zdieľať
BRATISLAVA 31. marca (WBN/PR) - V Divadle Nová scéna vrcholia prípravy na premiéru výpravného rozprávkového muzikálu Čarodejník z krajiny Oz.
Réžie tohto náročného divadelného naštudovania sa ujal mladý talentovaný režisér Michal Náhlík, ktorý zároveň pôsobí ako umelecký šéf Divadla Jonáša Záborského v Prešove. Námetom a voľnou inšpiráciou pôvodného rozprávkového muzikálu sa stala stodesať rokov stará knižka Lymana Franka Bauma pod názvom Čarodejník z krajiny Oz. Príbeh dvanásťročnej Dorotky, ktorú tornádo odnieslo ďaleko od domova a ktorá hľadá čarodejníka z krajiny Oz, ktorý jediný jej môže pomôcť vrátiť sa domov, sa stal námetom nespočetného množstva divadelných a rozhlasových adaptácií a námetom niekoľkých veľmi úspešných filmov. Skutočnosť, že takmer vo všetkých úspešných divadelných a filmových stvárneniach hrá dominantnú úlohu hudba, inšpirovala i tvorcov našej divadelnej verzie Čarodejníka z krajiny Oz, autora adaptácie a zároveň režiséra Michala Náhlíka a autora hudby Juraja Haška.
O detailoch príprav muzikálu nám porozprával samotný režisér Michal Náhlík.
1. Čarodejník z krajiny Oz je predovšetkým známy americký filmový muzikál. V čom bude divadelná verzia na Novej scéne iná?
Dá sa povedať, že našu divadelnú verziu s filmovou spája iba meno autora predlohy a hlavná téma. Zvyšok je autorským vkladom, ktorým sme sa chceli priblížiť k súčasnému divákovi. Filmový svet má možnosti (nielen finančné), o ktorých sa nám v divadle môže iba snívať. Divadlo však má svoju jedinečnú mágiu, ktorú vám film nikdy nenahradí. A preto využívame všetky dostupné divadelné techniky, ktorými chceme nášho diváka očariť.
2. Muzikál je najmä o hudbe. Povedzte, na čo všetko sa môžu menší i väčší diváci tešiť?
Ďuro Haško napísal, podľa mňa, veľmi chytľavé melódie. A keďže je to rozprávkový muzikál, dovoľuje nám to cestovať v hudobných žánroch: od typických muzikálových melódií sa dostaneme až k funky, jazzu ale aj rapu...
3. Na muzikáli sa podieľal pomerne veľký tím tvorcov: dramaturg a autor textov piesní Róbert Mankovecký, autor hudby Juraj Haško, Ľubomír Dolný, ktorý pripravil hudobné a vokálne naštudovanie, choreografka Renáta Bubniaková, kostýmová výtvarníčka Lenka Kadlečíková a scnénografka Anita Szokeová. Ako funguje tento mladý kreatívny kolektív?
S väčšinou z toho tímu pracujem už niekoľko rokov a myslím si, že je to veľká výhoda. Každá zložka v divadle je totiž pre mňa veľmi dôležitá, a preto pri príprave dbám na maximálne nasadenie všetkých zainteresovaných. A za ľudí z tohto tímu som ochotný dať ruku do ohňa!
4. Herecké obsadenie Čarodejníka pozostáva z najmladších hereckých talentov Divadla Nová scéna doplnených študentmi konzervatória v Bratislave. Bola príprava muzikálu s nimi viac prácou alebo zábavou? A priniesli aj oni svoje kreatívne nápady; ktoré ste spoločne použili?
Študenti konzervatória ako aj poslucháč VŠMU Lukáš Pavlásek, ma prekvapili svojou húževnatosťou a pokorou. S tým sa človek len tak nestretne. Čo sa týka nápadov, je mi jedno či s nimi príde herec, dramaturg, šepkár alebo inšpicient. Ak je to dobrý nápad, vždy ho beriem. Čarodejník z krajiny OZ v tomto smere nebol výnimkou. A čo sa týka práce a zábavy... Pre mňa je dôležité, aby na skúške vždy panovala dobrá atmosféra. Nie som schopný tvoriť v napätých situáciách. Dá sa teda povedať, že to bola zábavná práca.
5. Odnesú si diváci z predstavenia aj nejaké morálne ponaučenie či múdrosť?
Keď som začal pripravovať túto rozprávku, uvedomil som si, že mnoho dospelých sa v sebe snaží za každú cenu potlačiť všetko to, čo im zostalo z detstva – fantáziu, zmysel pre humor, vášeň pre dobrodružstvo, hravosť... A detí, ktorých jedinou hračkou je notebook, je tiež stále viac a viac... A tak len chceme povedať, či už malým, alebo veľkým... HRAJTE SA!!!
6. Ako vás režírovanie rozprávkového muzikálu ovplyvnilo v bežnom živote? ( Omladli ste a vrátili ste sa do svojich detských čias? )
Moja priateľka tvrdí, že som veľké dieťa. A keďže sa rád hrám, je divadlo pre mňa jedinou možnosťou, ako spojiť príjemné s užitočným.
7. V čom je muzikál Čarodejník z krajiny Oz výnimočný?
Hudobníci si radi robia reklamu, keď vyvesia na plagát, že nasledujúce turné je ich posledné v kariére. Keď som prijal ponuku pripraviť pre Novú scénu muzikálovú rozprávku, povedal som si, že to bude moja posledná rozprávka. Niežeby som nerád režíroval rozprávky, ale musím sa priznať, že ma ich príprava veľmi vyčerpáva. Detský divák je totiž najnáročnejší divák zo všetkých divákov. A z roka na rok sa jeho náročnosť stupňuje. Takže OZ je výnimočný v tom, že je to moja posledná rozprávka!!!
8. Ak by ste mali predpovedať, s akým pocitom bude divák odchádzať z divadla?
Dúfam, že s úsmevom na tvári aj v srdci. Ak to tak bude, naša práca (hranie sa) nebolo zbytočné!
Divadlo Nová scéna
www.nova-scena.sk
Réžie tohto náročného divadelného naštudovania sa ujal mladý talentovaný režisér Michal Náhlík, ktorý zároveň pôsobí ako umelecký šéf Divadla Jonáša Záborského v Prešove. Námetom a voľnou inšpiráciou pôvodného rozprávkového muzikálu sa stala stodesať rokov stará knižka Lymana Franka Bauma pod názvom Čarodejník z krajiny Oz. Príbeh dvanásťročnej Dorotky, ktorú tornádo odnieslo ďaleko od domova a ktorá hľadá čarodejníka z krajiny Oz, ktorý jediný jej môže pomôcť vrátiť sa domov, sa stal námetom nespočetného množstva divadelných a rozhlasových adaptácií a námetom niekoľkých veľmi úspešných filmov. Skutočnosť, že takmer vo všetkých úspešných divadelných a filmových stvárneniach hrá dominantnú úlohu hudba, inšpirovala i tvorcov našej divadelnej verzie Čarodejníka z krajiny Oz, autora adaptácie a zároveň režiséra Michala Náhlíka a autora hudby Juraja Haška.
O detailoch príprav muzikálu nám porozprával samotný režisér Michal Náhlík.
1. Čarodejník z krajiny Oz je predovšetkým známy americký filmový muzikál. V čom bude divadelná verzia na Novej scéne iná?
Dá sa povedať, že našu divadelnú verziu s filmovou spája iba meno autora predlohy a hlavná téma. Zvyšok je autorským vkladom, ktorým sme sa chceli priblížiť k súčasnému divákovi. Filmový svet má možnosti (nielen finančné), o ktorých sa nám v divadle môže iba snívať. Divadlo však má svoju jedinečnú mágiu, ktorú vám film nikdy nenahradí. A preto využívame všetky dostupné divadelné techniky, ktorými chceme nášho diváka očariť.
2. Muzikál je najmä o hudbe. Povedzte, na čo všetko sa môžu menší i väčší diváci tešiť?
Ďuro Haško napísal, podľa mňa, veľmi chytľavé melódie. A keďže je to rozprávkový muzikál, dovoľuje nám to cestovať v hudobných žánroch: od typických muzikálových melódií sa dostaneme až k funky, jazzu ale aj rapu...
3. Na muzikáli sa podieľal pomerne veľký tím tvorcov: dramaturg a autor textov piesní Róbert Mankovecký, autor hudby Juraj Haško, Ľubomír Dolný, ktorý pripravil hudobné a vokálne naštudovanie, choreografka Renáta Bubniaková, kostýmová výtvarníčka Lenka Kadlečíková a scnénografka Anita Szokeová. Ako funguje tento mladý kreatívny kolektív?
S väčšinou z toho tímu pracujem už niekoľko rokov a myslím si, že je to veľká výhoda. Každá zložka v divadle je totiž pre mňa veľmi dôležitá, a preto pri príprave dbám na maximálne nasadenie všetkých zainteresovaných. A za ľudí z tohto tímu som ochotný dať ruku do ohňa!
4. Herecké obsadenie Čarodejníka pozostáva z najmladších hereckých talentov Divadla Nová scéna doplnených študentmi konzervatória v Bratislave. Bola príprava muzikálu s nimi viac prácou alebo zábavou? A priniesli aj oni svoje kreatívne nápady; ktoré ste spoločne použili?
Študenti konzervatória ako aj poslucháč VŠMU Lukáš Pavlásek, ma prekvapili svojou húževnatosťou a pokorou. S tým sa človek len tak nestretne. Čo sa týka nápadov, je mi jedno či s nimi príde herec, dramaturg, šepkár alebo inšpicient. Ak je to dobrý nápad, vždy ho beriem. Čarodejník z krajiny OZ v tomto smere nebol výnimkou. A čo sa týka práce a zábavy... Pre mňa je dôležité, aby na skúške vždy panovala dobrá atmosféra. Nie som schopný tvoriť v napätých situáciách. Dá sa teda povedať, že to bola zábavná práca.
5. Odnesú si diváci z predstavenia aj nejaké morálne ponaučenie či múdrosť?
Keď som začal pripravovať túto rozprávku, uvedomil som si, že mnoho dospelých sa v sebe snaží za každú cenu potlačiť všetko to, čo im zostalo z detstva – fantáziu, zmysel pre humor, vášeň pre dobrodružstvo, hravosť... A detí, ktorých jedinou hračkou je notebook, je tiež stále viac a viac... A tak len chceme povedať, či už malým, alebo veľkým... HRAJTE SA!!!
6. Ako vás režírovanie rozprávkového muzikálu ovplyvnilo v bežnom živote? ( Omladli ste a vrátili ste sa do svojich detských čias? )
Moja priateľka tvrdí, že som veľké dieťa. A keďže sa rád hrám, je divadlo pre mňa jedinou možnosťou, ako spojiť príjemné s užitočným.
7. V čom je muzikál Čarodejník z krajiny Oz výnimočný?
Hudobníci si radi robia reklamu, keď vyvesia na plagát, že nasledujúce turné je ich posledné v kariére. Keď som prijal ponuku pripraviť pre Novú scénu muzikálovú rozprávku, povedal som si, že to bude moja posledná rozprávka. Niežeby som nerád režíroval rozprávky, ale musím sa priznať, že ma ich príprava veľmi vyčerpáva. Detský divák je totiž najnáročnejší divák zo všetkých divákov. A z roka na rok sa jeho náročnosť stupňuje. Takže OZ je výnimočný v tom, že je to moja posledná rozprávka!!!
8. Ak by ste mali predpovedať, s akým pocitom bude divák odchádzať z divadla?
Dúfam, že s úsmevom na tvári aj v srdci. Ak to tak bude, naša práca (hranie sa) nebolo zbytočné!
Divadlo Nová scéna
www.nova-scena.sk