Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

16. mája 2012

Cargo zaplatí za prekládku surovín 12 miliónov eur



Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) zaplatí za prekládku železnorudných a iných sypkých substrátov a ich rozmrazovanie na pracovisku Východoslovenské prekladiská Čierna nad ...



Zdieľať
rusen cargo BRATISLAVA 16. mája (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. (ZSSK Cargo) zaplatí za prekládku železnorudných a iných sypkých substrátov a ich rozmrazovanie na pracovisku Východoslovenské prekladiská Čierna nad Tisou 12,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty.


Štátny nákladný dopravca bude pritom využívať technologické zariadenia spoločnosti Bulk Transshipment Slovakia, a.s. (BTS) v Čiernej nad Tisou, a to rotačný výklopník a rozmrazovňu.

Cargo o tom informovalo vo Vestníku verejného obstarávania s tým, že zákazku zadalo uvedenej firme cez rokovacie konanie bez výzvy na súťaž, lebo tieto služby môže z technických dôvodov poskytnúť iba vybratý dodávateľ.

"Iba využitie technológie rotačného výklopníku vlastníka a prevádzkovateľa spoločnosti BTS, a.s. pri prekládke sypkých substrátov a ich rozmrazovaniu a váženiu na pracovisku SVSP Čierna nad Tisou je technicky jediným možným riešením na zabezpečenie komplexných služieb spojených s prekládkou tovarov zo širokozchodnej trate z Ukrajiny na normálny rozchod v SR," uviedlo ďalej Cargo.


Iné postupy sa nemôžu používať

Na určenom mieste má prístup na dopravné koľaje iba Cargo a BTS, ktorá je aj vlastníkom pozemkov, na ktorých má vybudované technologické pracoviská.

V okolí miesta na pristavovanie a vykládku širokorozchodných vozňov z Ukrajiny nepôsobia iní poskytovatelia tejto služby a s takým technickým vybavením, ako je spoločnosť BTS.

Rozmrazovanie a vykládku nie je podľa Carga možné oddeliť, nakoľko by počas prepravy z iného miesta opätovne zamŕzali sypké substráty.

Iným postupom, tvrdí Cargo, nie je možné vyložiť požadované množstvo sypkých substrátov (2,5 mil. ton ročne) ako výklopníkom s výkonom 3,5 mil. ton ročne pri dodržaní ďalších požiadaviek.


Havarijný stav

Určené miesto na rozmrazovanie a vykládku širokorozchodných vozňov typu Chopper, v ktorých sa prepravujú sypké materiály, bolo určené Dohodou medzi vládou SR a vládou Ukrajiny z roku 1996 o železničnej doprave cez štátnu hranicu a cez železničné prechody Čierna nad Tisou - Čop a Maťovce - Užhorod.

Cargo tam v minulosti vybudovalo a prevádzkovalo rozmrazovňu a prvý rudný most umožňujúci vykladať sypké materiály z pristavovaných širokorozchodných vozňov.

Vykládku zabezpečovalo Cargo týmto spôsobom do 1. marca 2006. Pre havarijný stav rudného mosta bolo toto technologické pracovisko zatvorené a ďalej sa sypké materiály vykladali klasickým spôsobom lyžicou bagra. Podľa Carga to spôsobovalo nedodržiavanie harmonogramu vykládky a odosielanie ucelených vlakov k zákazníkom, ako aj poškodzovanie vagónov Chopper.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sýrske vládne jednotky popravili 15 civilistov
<< predchádzajúci článok
V prípade útoku zo Sýrie požiada Turecko o pomoc NATO