|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2011
Cargo v prvom kvartáli znížilo stratu o 62,5 %
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. hospodárila v prvom štvrťroku tohto roka so stratou 8,76 mil. eur, keď ju medziročne znížila o 62,5 %. V rovnakom období minulého ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 2. júna (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. hospodárila v prvom štvrťroku tohto roka so stratou 8,76 mil. eur, keď ju medziročne znížila o 62,5 %. V rovnakom období minulého roka nákladný železničný prepravca vykázal stratu 23,34 mil. eur. Vysoko zadlžená štátna firma dosiahla v prvom kvartáli prvý raz po troch rokoch prevádzkový zisk 11,56 mil. eur, pričom pred rokom ešte vykázala prevádzkovú stratu 4,34 mil. eur. Spoločnosť znížila náklady o 36 mil. eur. Vyplýva to z údajov o vývoji hospodárenia spoločnosti, ktoré prezentovali na tlačovej besede vo štvrtok minister dopravy Ján Figeľ (KDH) a podpredseda predstavenstva a riaditeľ odboru ekonomiky Carga Martin Štochmaľ. Firma za prvé tri mesiace roka zvýšila tržby z nákladnej prepravy o 1,4 % na 74,3 mil. eur a objem prepravy vzrástol o 4,3 % na 9,46 mil. ton. V tomto roku plánuje Cargo znížiť celkovú stratu na 29,4 mil. eur, pričom vlani predstavoval negatívny hospodársky výsledok 122,6 mil. eur.
FIGEĽ: Situácia je stabilizovaná, ale ešte nevyriešená
Situácia v Cargu je podľa Figeľa vďaka ozdravným opatreniam stabilizovaná, ale ešte nie je vyriešená a ozdravovanie firmy musí pokračovať. "Prebrali sme Cargo so zadlžením 600 mil. eur na úrovni 82 % vlastného imania," povedal ďalej Figeľ s tým, že väčšinu lukratívnych zákaziek, ak nie všetky, vykonávali iné firmy. "Zamestnanci pracovali štyri dni, pričom mzdu poberali za päť dní a peniaze pretekali cez firmu do rôznych pobočiek," dodal. Figeľ kritizoval svojho predchodcu Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) za nastavené podmienky v Cargu, čo umožnilo, aby členovia manažmentu dostali na odstupnom spolu 850 tis. eur. Bývalý generálny riaditeľ Carga Matej Augustín pritom dostal odstupné za 14 mesiacov vo výške 154 tis. eur. Minister to označil za "bezprecedentné, nezaslúžené až nehorázne ocenenie." Stav v Cargu po nástupe nového manažmentu vlani v októbri bol pritom kritický, firme hrozil bankrot a jej dlh sa prehlboval. Figeľ pripomenul, že v rámci zoštíhľovania klesol počet členov predstavenstva Carga z piatich na troch a po odchode z funkcie už nebudú mať nárok na odstupné.
VÁŽNY: Cargo umelo zhoršuje výsledky, aby sa lacno predalo
Poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer-SD) v stredu obvinil rezort dopravy a Cargo z umelého zhoršovania hospodárenia s cieľom jeho následného lacného predaja. Exminister dopravy tvrdí, že ak nákladný železničný prepravca uvoľní v tomto roku plánovaných 2 tis. pracovníkov, nedokáže v budúcnosti zabezpečiť očakávané zvyšovanie výkonov ani svoje základné funkcie. Cargo by malo podľa Vážneho v tomto roku pritom ušetriť 68 mil. eur po znížení ceny za užívanie železničnej infraštruktúry z 10,2 na 4,9 eura za vlakokilometer.
Vážny označil za zvláštne, že prevádzkové výnosy spoločnosti v druhom polroku 2010 vzrástli o 3,5 mil. eur, no prevádzkové náklady sa zvýšili o takmer 22 mil. eur. Cargo podľa neho dosiahlo v prvej polovici vlaňajška prevádzkový zisk skoro 300 tis. eur a v druhom polroku prevádzkovú stratu vyše 18 mil. eur. Celková strata spoločnosti v prvom polroku 2010 dosiahla 36,4 mil. eur, avšak v druhom polroku sa zvýšila na 84,9 mil. eur. "Už na prvý pohľad je každému zrejmé, že v prezentovaní reálnych výsledkov Carga nie je niečo v poriadku. Pýtam sa teda predsedníčky vlády a súčasného vedenia Carga, ako je možné vyrobiť za tak krátke obdobie stratu takmer 85 mil. eur, pričom všade neustále počúvame, že revitalizácia železničných spoločností sa uberá správnym smerom," vyhlásil Vážny.
FIGEĽ: Situácia je stabilizovaná, ale ešte nevyriešená
Situácia v Cargu je podľa Figeľa vďaka ozdravným opatreniam stabilizovaná, ale ešte nie je vyriešená a ozdravovanie firmy musí pokračovať. "Prebrali sme Cargo so zadlžením 600 mil. eur na úrovni 82 % vlastného imania," povedal ďalej Figeľ s tým, že väčšinu lukratívnych zákaziek, ak nie všetky, vykonávali iné firmy. "Zamestnanci pracovali štyri dni, pričom mzdu poberali za päť dní a peniaze pretekali cez firmu do rôznych pobočiek," dodal. Figeľ kritizoval svojho predchodcu Ľubomíra Vážneho (Smer-SD) za nastavené podmienky v Cargu, čo umožnilo, aby členovia manažmentu dostali na odstupnom spolu 850 tis. eur. Bývalý generálny riaditeľ Carga Matej Augustín pritom dostal odstupné za 14 mesiacov vo výške 154 tis. eur. Minister to označil za "bezprecedentné, nezaslúžené až nehorázne ocenenie." Stav v Cargu po nástupe nového manažmentu vlani v októbri bol pritom kritický, firme hrozil bankrot a jej dlh sa prehlboval. Figeľ pripomenul, že v rámci zoštíhľovania klesol počet členov predstavenstva Carga z piatich na troch a po odchode z funkcie už nebudú mať nárok na odstupné.
VÁŽNY: Cargo umelo zhoršuje výsledky, aby sa lacno predalo
Poslanec parlamentu Ľubomír Vážny (Smer-SD) v stredu obvinil rezort dopravy a Cargo z umelého zhoršovania hospodárenia s cieľom jeho následného lacného predaja. Exminister dopravy tvrdí, že ak nákladný železničný prepravca uvoľní v tomto roku plánovaných 2 tis. pracovníkov, nedokáže v budúcnosti zabezpečiť očakávané zvyšovanie výkonov ani svoje základné funkcie. Cargo by malo podľa Vážneho v tomto roku pritom ušetriť 68 mil. eur po znížení ceny za užívanie železničnej infraštruktúry z 10,2 na 4,9 eura za vlakokilometer.
Vážny označil za zvláštne, že prevádzkové výnosy spoločnosti v druhom polroku 2010 vzrástli o 3,5 mil. eur, no prevádzkové náklady sa zvýšili o takmer 22 mil. eur. Cargo podľa neho dosiahlo v prvej polovici vlaňajška prevádzkový zisk skoro 300 tis. eur a v druhom polroku prevádzkovú stratu vyše 18 mil. eur. Celková strata spoločnosti v prvom polroku 2010 dosiahla 36,4 mil. eur, avšak v druhom polroku sa zvýšila na 84,9 mil. eur. "Už na prvý pohľad je každému zrejmé, že v prezentovaní reálnych výsledkov Carga nie je niečo v poriadku. Pýtam sa teda predsedníčky vlády a súčasného vedenia Carga, ako je možné vyrobiť za tak krátke obdobie stratu takmer 85 mil. eur, pričom všade neustále počúvame, že revitalizácia železničných spoločností sa uberá správnym smerom," vyhlásil Vážny.