|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. júla 2013
Cargo sa pripravuje na delenie, štát chce tretinový podiel
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. už začala s prípravami projektov, ktoré majú naplniť vládou schválené opatrenia na ekonomickú konsolidáciu firmy. Podľa štátneho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 17. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. už začala s prípravami projektov, ktoré majú naplniť vládou schválené opatrenia na ekonomickú konsolidáciu firmy.
Podľa štátneho vlakového nákladného dopravcu všetky projekty budú nastavené tak, aby boli dodržané schválené termíny v budúcom roku.
"Dcérske spoločnosti budú pripravené na samostatné fungovanie a následne na vstup strategického partnera. Cargo bude v uvedenom období realizovať svoj predmet činnosti ako doposiaľ," informovala agentúru SITA riaditeľka odboru vnútorných a vonkajších vzťahov Carga Monika Schmidtová.
Výberové konania na vstup partnera do budúcich dcérskych firiem, ktoré by mali vzniknúť do polovice budúceho roka, budú podľa nej transparentné. "Vyberieme záujemcu s najlepšími podmienkami. Cargo si zachová účasť v dcérskych spoločnostiach minimálne na úrovni 34 %," uviedla.
Možné rokovania so Švajčiarmi a Francúzmi
Cargo zatiaľ oficiálne nerokovalo s prípadnými záujemcami o vstup do dcérskych firiem.
Tie budú zabezpečovať manažovanie nákladných vozňov, údržbu a opravu vozňov a rušňov, ako aj na vnútroštátnu a medzinárodnú intermodálnu, teda kombinovanú prepravu kontajnerov.
"Na európskom trhu existuje niekoľko skúsených firiem v oblastiach, v ktorých budú podnikať naše dcérske spoločnosti. Považujeme preto úvahy o konkrétnych partneroch za predčasné," odpovedala Schmidtová.
Potvrdila však, že napríklad švajčiarska firma AAE či francúzska Touax Rail, ktoré by mohli mať záujem o vstup do dcérskej firmy Carga pre manažovanie vagónov, patria k skúseným a najväčším hráčom v tomto sektore v Európe.
"Veríme, že sa na výberových konaniach zúčastnia," očakáva Schmidtová. Do dcéry pre údržbu a opravy vozňov a rušňov by mohla vstúpiť napríklad partnerská Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. ktorá prevádzkuje osobnú prepravu.
O vstup do dcérskej firmy pre kontajnerovú prepravu by zas mohli mať záujem napríklad ruská spoločnosť TransContainer, dcérska firma Ruských železníc. "Do úvahy však prichádzajú aj záujemcovia zo susedných železničných podnikov, ktorí majú bohaté skúsenosti s intermodálnou dopravou," dodala Schmidtová. V tejto súvislosti sa spomínali viackrát napríklad české ČD Cargo či poľské PKP Cargo.
S Rusmi na východ
Cargo a TransContainer už podpísali v apríli tohto roku memorandum o spolupráci v oblasti kontajnerovej prepravy medzi Európskou úniou a Ruskou federáciou cez územie Slovenska.
Cargo to označilo za prvý krok k vytvoreniu spoločného podniku medzi oboma spoločnosťami v intermodálnej preprave tovaru v kontajneroch po železnici Európskej únie so železničným rozchodom 1 435 milimetrov.
"Spoločný podnik s ruským TransContainerom zlepší podmienky kontajnerovej prepravy v styku s Európskou úniou, Ruskom, Kazachstanom, Čínou a Bieloruskom," povedal po podpise memoranda predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Carga Vladimír Ľupták.
TransContainer má navyše od septembra 2009 v prenájme od Carga na pätnásť rokov Terminál kombinovanej dopravy Dobrá v okrese Trebišov pri hranici s Ukrajinou.
Vláda schválila 10. júla návrh opatrení na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy SR, ktorý pripravilo ministerstvo dopravy. Súčasťou materiálu sú aj opatrenia na ekonomické ozdravenie, oddlženie a ďalší rozvoj Carga.
Spoločnosť má v rámci vnútornej reorganizácie do polovice budúceho roka vytvoriť tri dcérske firmy s následným vstupom partnerov. Z predpokladaného počtu zamestnancov Carga koncom tohto roka okolo 6 350 má do nich neskôr prejsť 1 260 pracovníkov a v materskej spoločnosti by malo zostať 5 090 zamestnancov.
Podľa štátneho vlakového nákladného dopravcu všetky projekty budú nastavené tak, aby boli dodržané schválené termíny v budúcom roku.
"Dcérske spoločnosti budú pripravené na samostatné fungovanie a následne na vstup strategického partnera. Cargo bude v uvedenom období realizovať svoj predmet činnosti ako doposiaľ," informovala agentúru SITA riaditeľka odboru vnútorných a vonkajších vzťahov Carga Monika Schmidtová.
Výberové konania na vstup partnera do budúcich dcérskych firiem, ktoré by mali vzniknúť do polovice budúceho roka, budú podľa nej transparentné. "Vyberieme záujemcu s najlepšími podmienkami. Cargo si zachová účasť v dcérskych spoločnostiach minimálne na úrovni 34 %," uviedla.
Možné rokovania so Švajčiarmi a Francúzmi
Cargo zatiaľ oficiálne nerokovalo s prípadnými záujemcami o vstup do dcérskych firiem.
Tie budú zabezpečovať manažovanie nákladných vozňov, údržbu a opravu vozňov a rušňov, ako aj na vnútroštátnu a medzinárodnú intermodálnu, teda kombinovanú prepravu kontajnerov.
"Na európskom trhu existuje niekoľko skúsených firiem v oblastiach, v ktorých budú podnikať naše dcérske spoločnosti. Považujeme preto úvahy o konkrétnych partneroch za predčasné," odpovedala Schmidtová.
Potvrdila však, že napríklad švajčiarska firma AAE či francúzska Touax Rail, ktoré by mohli mať záujem o vstup do dcérskej firmy Carga pre manažovanie vagónov, patria k skúseným a najväčším hráčom v tomto sektore v Európe.
"Veríme, že sa na výberových konaniach zúčastnia," očakáva Schmidtová. Do dcéry pre údržbu a opravy vozňov a rušňov by mohla vstúpiť napríklad partnerská Železničná spoločnosť Slovensko, a.s. ktorá prevádzkuje osobnú prepravu.
O vstup do dcérskej firmy pre kontajnerovú prepravu by zas mohli mať záujem napríklad ruská spoločnosť TransContainer, dcérska firma Ruských železníc. "Do úvahy však prichádzajú aj záujemcovia zo susedných železničných podnikov, ktorí majú bohaté skúsenosti s intermodálnou dopravou," dodala Schmidtová. V tejto súvislosti sa spomínali viackrát napríklad české ČD Cargo či poľské PKP Cargo.
S Rusmi na východ
Cargo a TransContainer už podpísali v apríli tohto roku memorandum o spolupráci v oblasti kontajnerovej prepravy medzi Európskou úniou a Ruskou federáciou cez územie Slovenska.
Cargo to označilo za prvý krok k vytvoreniu spoločného podniku medzi oboma spoločnosťami v intermodálnej preprave tovaru v kontajneroch po železnici Európskej únie so železničným rozchodom 1 435 milimetrov.
"Spoločný podnik s ruským TransContainerom zlepší podmienky kontajnerovej prepravy v styku s Európskou úniou, Ruskom, Kazachstanom, Čínou a Bieloruskom," povedal po podpise memoranda predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Carga Vladimír Ľupták.
TransContainer má navyše od septembra 2009 v prenájme od Carga na pätnásť rokov Terminál kombinovanej dopravy Dobrá v okrese Trebišov pri hranici s Ukrajinou.
Vláda schválila 10. júla návrh opatrení na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy SR, ktorý pripravilo ministerstvo dopravy. Súčasťou materiálu sú aj opatrenia na ekonomické ozdravenie, oddlženie a ďalší rozvoj Carga.
Spoločnosť má v rámci vnútornej reorganizácie do polovice budúceho roka vytvoriť tri dcérske firmy s následným vstupom partnerov. Z predpokladaného počtu zamestnancov Carga koncom tohto roka okolo 6 350 má do nich neskôr prejsť 1 260 pracovníkov a v materskej spoločnosti by malo zostať 5 090 zamestnancov.