|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. júla 2013
Cargo sa bráni miliónovej pohľadávke, viní súdkyňu
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. považuje za neodôvodnenú pohľadávku cyperskej schránkovej firmy Lancillon v starom prípade nedodaných rušňov. Štátny vlakový nákladný ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. považuje za neodôvodnenú pohľadávku cyperskej schránkovej firmy Lancillon v starom prípade nedodaných rušňov.
Štátny vlakový nákladný dopravca tvrdí, že postup bratislavského okresného súdu je v rozpore s právom a sudkyňa podľa spoločnosti zjavne koná v prospech žalobcu.
"Prehra tohto sporu by ZSSK Cargo mohla spôsobiť do budúcna vážne ekonomické problémy. Naša spoločnosť sa však naďalej bude brániť na súdoch všetkými zákonnými možnosťami tak, aby sme prehre sporu zabránili," uviedol vo štvrtok pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.
Žiadajú vyplatiť 82 miliónov
Firma Lancillon zažalovala pred troma rokmi dvoch štátnych železničných dopravcov, ktorí vznikli po rozdelení Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v roku 2005.
Cyperská schránková firma žiada vyplatiť 82 mil. eur za zmarený zisk z dôvodu nezrealizovaného dodania rušňov.
Ako vo štvrtok informoval denník SME, manažéri vo vedení železníc si v roku 1995 počas vlády Vladimíra Mečiara objednali prototyp nového rušňa u vtedajšej spoločnosti Martinská mechatronická. Hoci železnice s návrhom rušňa spokojné neboli, jeho vývojári tvrdili opak a žiadali zaplatiť za všetkých 98 rušňov.
Lancillon získal pohľadávku voči železničným spoločnostiam v roku 2009 cez exekúciu majetku uvedenej martinskej firmy a dve štátne železničné spoločnosti zažaloval v roku 2010. Spoločnosť Znalekon podľa novín odhadla hodnotu pohľadávky na 21 tis. eur.
Schránková firma však cez súd žiada 82 mil. eur, čo má byť zmarený zisk martinskej firmy, keby rušne dodala.
"Taký predpoklad dosiahnutého zisku je v rozpore so znaleckými posudkami renomovaných znalcov," uviedol pre SME Alexander Kadela, partner advokátskej kancelárie Relevans, ktorá Cargo zastupuje.
Cargo namieta zaujatosť
Spor dostala sudkyňa Okresného súdu Bratislava III Miriam Repáková. Cargo spochybňuje jej nestrannosť, napríklad, námietku zaujatosti neposunula na krajský súd, aj keď to podľa zákona musela.
Repáková predtým ako advokátka podľa novín spolupracovala s právnikom Jurajom Krišťákom, ktorý zastupoval Lancillon.
Obaja boli v predstavenstve, resp. dozornej rade firmy WA Services. Krišťák tvrdil, že cyperskú firmu už dva roky nezastupuje.
Minister dopravy Ján Počiatek chce požiadať ministra spravodlivosti Tomáša Boreca, aby preveril konanie sudkyne Repákovej. Ministerstvo ju podozrieva, že nadŕža schránkovej firme.
Štátny vlakový nákladný dopravca tvrdí, že postup bratislavského okresného súdu je v rozpore s právom a sudkyňa podľa spoločnosti zjavne koná v prospech žalobcu.
"Prehra tohto sporu by ZSSK Cargo mohla spôsobiť do budúcna vážne ekonomické problémy. Naša spoločnosť sa však naďalej bude brániť na súdoch všetkými zákonnými možnosťami tak, aby sme prehre sporu zabránili," uviedol vo štvrtok pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.
Žiadajú vyplatiť 82 miliónov
Firma Lancillon zažalovala pred troma rokmi dvoch štátnych železničných dopravcov, ktorí vznikli po rozdelení Železníc Slovenskej republiky (ŽSR) v roku 2005.
Cyperská schránková firma žiada vyplatiť 82 mil. eur za zmarený zisk z dôvodu nezrealizovaného dodania rušňov.
Ako vo štvrtok informoval denník SME, manažéri vo vedení železníc si v roku 1995 počas vlády Vladimíra Mečiara objednali prototyp nového rušňa u vtedajšej spoločnosti Martinská mechatronická. Hoci železnice s návrhom rušňa spokojné neboli, jeho vývojári tvrdili opak a žiadali zaplatiť za všetkých 98 rušňov.
Lancillon získal pohľadávku voči železničným spoločnostiam v roku 2009 cez exekúciu majetku uvedenej martinskej firmy a dve štátne železničné spoločnosti zažaloval v roku 2010. Spoločnosť Znalekon podľa novín odhadla hodnotu pohľadávky na 21 tis. eur.
Schránková firma však cez súd žiada 82 mil. eur, čo má byť zmarený zisk martinskej firmy, keby rušne dodala.
"Taký predpoklad dosiahnutého zisku je v rozpore so znaleckými posudkami renomovaných znalcov," uviedol pre SME Alexander Kadela, partner advokátskej kancelárie Relevans, ktorá Cargo zastupuje.
Cargo namieta zaujatosť
Spor dostala sudkyňa Okresného súdu Bratislava III Miriam Repáková. Cargo spochybňuje jej nestrannosť, napríklad, námietku zaujatosti neposunula na krajský súd, aj keď to podľa zákona musela.
Repáková predtým ako advokátka podľa novín spolupracovala s právnikom Jurajom Krišťákom, ktorý zastupoval Lancillon.
Obaja boli v predstavenstve, resp. dozornej rade firmy WA Services. Krišťák tvrdil, že cyperskú firmu už dva roky nezastupuje.
Minister dopravy Ján Počiatek chce požiadať ministra spravodlivosti Tomáša Boreca, aby preveril konanie sudkyne Repákovej. Ministerstvo ju podozrieva, že nadŕža schránkovej firme.