|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. júna 2013
Cargo reštrukturalizáciou stratí vyše 1200 zamestnancov
Plánovaná vnútorná reštrukturalizácia Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. nebude mať podľa ministerstva dopravy vplyv na ďalšie znižovanie počtu jej zamestnancov. Ku koncu ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. júna (WEBNOVINY) - Plánovaná vnútorná reštrukturalizácia Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. nebude mať podľa ministerstva dopravy vplyv na ďalšie znižovanie počtu jej zamestnancov.
Ku koncu tohto roka by malo mať Cargo 6 350 pracovníkov a po vytvorení troch nových dcérskych firiem by ich malo materskej spoločnosti zostať 5 090 a do dcérskych firiem prejsť 1 260 ľudí. Vyplýva to z návrhu opatrení ministerstva dopravy na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy v SR, ktoré sú v medzirezortnom pripomienkovom konaní.
Do dcérskej spoločnosti pre údržbu a opravy vozňov a rušňov má z Carga prejsť okolo 1 200 zamestnancov a do dcérskych firiem pre manažovanie nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy po 30 osôb. Predpokladá sa, že proces vnútornej reštrukturalizácie štátneho vlakového nákladného dopravcu, vrátane založenia troch dcérskych firiem, by mal trvať do polovice budúceho roka.
Cargo malo k 1. marcu tohto roka 6 655 zamestnancov a od konca minulého roka ich počet klesol o 167. Do konca tohto roka firma plánovala prepustiť šesťsto zamestnancov. V závere vlaňajška zamestnávala 6 822 ľudí, čo bolo medziročne menej o 1 232, teda o 15,3 %. V závere roku 2011 v spoločnosti pracovalo 8 054 ľudí.
Ozdravenie a oddlženie Carga
Ministerstvo dopravy tvrdí, že filozofiou spomínaného materiálu je ozdravenie a oddlženie Carga sústredením sa na jeho kľúčovú činnosť, teda prepravu tovarov po železnici. Slovensko podľa rezortu potrebuje silné, stabilné a zdravé železničné Cargo. "Cieľom je efektívne fungovanie tejto strategickej štátnej firmy, ktorá zamestnáva vyše šesťtisíc ľudí. Ročne realizuje prepravné výkony, ktorých objem zodpovedá zhruba miliónu kamiónov, a je kľúčovým hráčom na železničnom dopravnom trhu," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Odčlenením vedľajších činností Carga plánuje ministerstvo zefektívniť fungovanie firmy, znížiť jej zadlženosť a zvýšiť jej konkurencieschopnosť. "Nákladná železničná preprava pritom zostane v rukách štátu, ktorý aj naďalej bude mať možnosť rozhodovať o budúcnosti tejto strategickej spoločnosti. Čo sa týka hľadania strategických partnerov, tak postupovať budeme samozrejme transparentnou verejnou súťažou," dodal rezortný hovorca.
Ako v pondelok agentúra SITA informovala, dcérska firma Carga pre manažment nákladných vozňov ich má podľa ministerstva lepšie využívať. Z celkových 13 300 vozňov vo vlastníctve Carga je okolo 5 tis. nadbytočných. Táto dcérska firma má spravovať zhruba 12 700 vozňov.
"Cargo odpredá majoritnú časť akcií partnerovi, pričom si v dcérskej spoločnosti zachová účasť na riadení aj pri minoritnom podiele. Touto transakciou Cargo bude mať kontrolu nad potrebným parkom nákladných vozňov," uviedol rezort dopravy. Po nastavení a začatí činnosti dcérskej firmy sa očakáva jej zisk vyše 3 mil. eur.
Hospodárenie s vyrovnaným rozpočtom
Cargo vloží do dcérskej firmy na údržbu a opravy vozňov a rušňov nehnuteľnosti a súvisiace technológie. Zváži sa majetkový vstup Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., ktorá vykonáva osobnú prepravu, prípadne iného partnera formou vkladu do základného imania dcérskej firmy.
Hospodáriť by mala s vyrovnaným rozpočtom. Cieľom založenia ďalšej dcérskej firmy v oblasti intermodálnej prepravy je napríklad zvýšenie objemu vnútroštátnej a medzinárodnej prepravy kontajnerov. Pre dosiahnutie tohto zámeru sa počíta so vstupom partnera s medzinárodným know-how.
Táto dcéra by mala manažovať okolo 600 nákladných vozňov. Cargo má odpredať časť akcií partnerovi, pričom si vo firme zachová účasť na rozhodovaní a jej očakávaný zisk je do 2 mil. eur.
Obnova techniky
Návrh opatrení počíta s postupným oddlžením Carga s využitím časti získaných finančných prostriedkov z odpredaja časti majetkového podielu v dvoch dcérskych spoločnostiach pre manažment nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy.
Do roku 2016 sa má zadlženie spoločnosti znížiť na úroveň 30 % v porovnaní so stavom koncom roku 2012. Výnos z odpredaja majetkového podielu v dcérskych firmách má byť použitý na zníženie dlhu najmä voči bankám, lízingovým spoločnostiam, ministerstvu financií a Železniciam Slovenskej republiky.
Na základe spomínaných opatrení by malo Cargo byť schopné generovať dostatok prostriedkov na rozvoj ľudských zdrojov, významnú obnovu techniky a technológií.
Ku koncu tohto roka by malo mať Cargo 6 350 pracovníkov a po vytvorení troch nových dcérskych firiem by ich malo materskej spoločnosti zostať 5 090 a do dcérskych firiem prejsť 1 260 ľudí. Vyplýva to z návrhu opatrení ministerstva dopravy na konsolidáciu železničnej nákladnej dopravy v SR, ktoré sú v medzirezortnom pripomienkovom konaní.
Do dcérskej spoločnosti pre údržbu a opravy vozňov a rušňov má z Carga prejsť okolo 1 200 zamestnancov a do dcérskych firiem pre manažovanie nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy po 30 osôb. Predpokladá sa, že proces vnútornej reštrukturalizácie štátneho vlakového nákladného dopravcu, vrátane založenia troch dcérskych firiem, by mal trvať do polovice budúceho roka.
Cargo malo k 1. marcu tohto roka 6 655 zamestnancov a od konca minulého roka ich počet klesol o 167. Do konca tohto roka firma plánovala prepustiť šesťsto zamestnancov. V závere vlaňajška zamestnávala 6 822 ľudí, čo bolo medziročne menej o 1 232, teda o 15,3 %. V závere roku 2011 v spoločnosti pracovalo 8 054 ľudí.
Ozdravenie a oddlženie Carga
Ministerstvo dopravy tvrdí, že filozofiou spomínaného materiálu je ozdravenie a oddlženie Carga sústredením sa na jeho kľúčovú činnosť, teda prepravu tovarov po železnici. Slovensko podľa rezortu potrebuje silné, stabilné a zdravé železničné Cargo. "Cieľom je efektívne fungovanie tejto strategickej štátnej firmy, ktorá zamestnáva vyše šesťtisíc ľudí. Ročne realizuje prepravné výkony, ktorých objem zodpovedá zhruba miliónu kamiónov, a je kľúčovým hráčom na železničnom dopravnom trhu," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.
Odčlenením vedľajších činností Carga plánuje ministerstvo zefektívniť fungovanie firmy, znížiť jej zadlženosť a zvýšiť jej konkurencieschopnosť. "Nákladná železničná preprava pritom zostane v rukách štátu, ktorý aj naďalej bude mať možnosť rozhodovať o budúcnosti tejto strategickej spoločnosti. Čo sa týka hľadania strategických partnerov, tak postupovať budeme samozrejme transparentnou verejnou súťažou," dodal rezortný hovorca.
Ako v pondelok agentúra SITA informovala, dcérska firma Carga pre manažment nákladných vozňov ich má podľa ministerstva lepšie využívať. Z celkových 13 300 vozňov vo vlastníctve Carga je okolo 5 tis. nadbytočných. Táto dcérska firma má spravovať zhruba 12 700 vozňov.
"Cargo odpredá majoritnú časť akcií partnerovi, pričom si v dcérskej spoločnosti zachová účasť na riadení aj pri minoritnom podiele. Touto transakciou Cargo bude mať kontrolu nad potrebným parkom nákladných vozňov," uviedol rezort dopravy. Po nastavení a začatí činnosti dcérskej firmy sa očakáva jej zisk vyše 3 mil. eur.
Hospodárenie s vyrovnaným rozpočtom
Cargo vloží do dcérskej firmy na údržbu a opravy vozňov a rušňov nehnuteľnosti a súvisiace technológie. Zváži sa majetkový vstup Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s., ktorá vykonáva osobnú prepravu, prípadne iného partnera formou vkladu do základného imania dcérskej firmy.
Hospodáriť by mala s vyrovnaným rozpočtom. Cieľom založenia ďalšej dcérskej firmy v oblasti intermodálnej prepravy je napríklad zvýšenie objemu vnútroštátnej a medzinárodnej prepravy kontajnerov. Pre dosiahnutie tohto zámeru sa počíta so vstupom partnera s medzinárodným know-how.
Táto dcéra by mala manažovať okolo 600 nákladných vozňov. Cargo má odpredať časť akcií partnerovi, pričom si vo firme zachová účasť na rozhodovaní a jej očakávaný zisk je do 2 mil. eur.
Obnova techniky
Návrh opatrení počíta s postupným oddlžením Carga s využitím časti získaných finančných prostriedkov z odpredaja časti majetkového podielu v dvoch dcérskych spoločnostiach pre manažment nákladných vozňov a realizáciu intermodálnej prepravy.
Do roku 2016 sa má zadlženie spoločnosti znížiť na úroveň 30 % v porovnaní so stavom koncom roku 2012. Výnos z odpredaja majetkového podielu v dcérskych firmách má byť použitý na zníženie dlhu najmä voči bankám, lízingovým spoločnostiam, ministerstvu financií a Železniciam Slovenskej republiky.
Na základe spomínaných opatrení by malo Cargo byť schopné generovať dostatok prostriedkov na rozvoj ľudských zdrojov, významnú obnovu techniky a technológií.