|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
26. marca 2013
Cargo očakáva pokračovanie spolupráce s U.S. Steel
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. očakáva, že po zotrvaní oceliarskej spoločnosti U.S. Steel na Slovensku bude pokračovať ich doteraz úspešná spolupráca. "U.S. Steel ...
Zdieľať
BRATISLAVA 26. marca (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. očakáva, že po zotrvaní oceliarskej spoločnosti U.S. Steel na Slovensku bude pokračovať ich doteraz úspešná spolupráca.
"U.S. Steel Košice je významným klientom a stabilným partnerom ZSSK Cargo na trhu nákladnej železničnej prepravy," uviedol v utorok pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.
Cargo vlani pre U.S. Steel prepravilo 11,83 mil. ton tovaru. Z celkových výkonov štátneho železničného nákladného prepravcu v objeme 35,3 mil. ton to predstavovalo 33,5 %.
U.S. Steel zaplatil Cargu za prepravu milióny
Tržby Carga z prepravy pre U.S. Steel v minulom roku dosiahli 83,85 mil. eur, čiže 30,3 % z jeho celkových prepravných tržieb.
Ďalšie tržby od oceliarne za pobyty a používanie vozňov oproti tržbám z prepravy boli minimálne.
U.S. Steel plánuje dovoz železnej rudy z Ukrajiny nahradiť surovinou z Južnej Ameriky.
Prepravu rudy po železnici cez Poľsko až do košického závodu by malo zabezpečovať poľské PKP Cargo.
"Naša spoločnosť sa zúčastňuje súťaží o prepravu rudy pre USS z Poľska do Košíc a aj v budúcnosti sa na takýchto súťažiach plánujeme zúčastňovať," zareagoval Halanda s tým, že slovenské Cargo pôsobí na liberalizovanom trhu nákladnej železničnej prepravy.
"Cargo má zámer rozšíriť svoju činnosť o poskytovanie služieb železničnej nákladnej prepravy na českej a poľskej infraštruktúre využitím dcérskej spoločnosti BTS," informoval agentúru SITA Halanda.
Licencia na poskytovanie dopravných služieb oprávňuje spoločnosť vykonávať železničnú prepravu tovarov na celom území Európskej únie. Zároveň umožňuje poskytovať služby neverejnej osobnej dopravy na železničnej trati z Čiernej nad Tisou po štátnu hranicu. "Pre činnosť železničného dopravcu je rovnako nevyhnutné vlastniť bezpečnostné osvedčenie," dodal Halanda.
Firma má osvedčenia
Cargo vlastní bezpečnostné osvedčenie - časť A s platnosťou na celom území EÚ a časť B vzťahujúcu sa na realizáciu železničnej nákladnej prepravy na tratiach Železníc Slovenskej republiky, vrátane prepravy nebezpečného tovaru.
Okrem toho vlastní samostatnú časť B na poskytovanie služieb železničnej prepravy tovaru po stanovených tratiach spoločnosti MÁV Zrt. v Maďarsku.
Predseda Federácie strojvodcov SR Dušan Kaša nedávno požiadal premiéra Roberta Fica, aby vláda využila všetky možnosti k tomu, aby U.S. Steel prehodnotil svoje rozhodnutie o presmerovaní prepravy rudy z Ukrajiny na juhoamerické zdroje.
"Zmena zdroja vážne ovplyvní činnosť prekladiska v Čiernej nad Tisou, ako aj činnosť našich kolegov rušňovodičov na trati Čierna nad Tisou - Košice, ako aj Maťovce - Haniska pri Košiciach. Táto zmena je údajne daná kvalitou suroviny, a síce vyššou výdatnosťou juhoamerickej rudy," informoval šéf odborovej organizácie rušňovodičov.
Strojvodcom sa nepáči, že rudu pre U.S. Steel má prepravovať poľské a nie naše Cargo. Obávajú sa ohrozenia zamestnanosti na východe Slovenska. "Naši kolegovia dokážu vlaky s rudou prepraviť na území SR vzhľadom na neexistenciu rečovej bariéry určite bezpečnejšie ako kolegovia z Poľska. Tak, ako my nechodíme brať prácu im, očakávame, že ani oni nebudú brať prácu nám," tvrdí Kaša. Výmena rušňovodičov na hranici by podľa neho bola otázkou niekoľkých minút a rýchlosť prepravy by neovplyvnila.
"U.S. Steel Košice je významným klientom a stabilným partnerom ZSSK Cargo na trhu nákladnej železničnej prepravy," uviedol v utorok pre agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda.
Cargo vlani pre U.S. Steel prepravilo 11,83 mil. ton tovaru. Z celkových výkonov štátneho železničného nákladného prepravcu v objeme 35,3 mil. ton to predstavovalo 33,5 %.
U.S. Steel zaplatil Cargu za prepravu milióny
Tržby Carga z prepravy pre U.S. Steel v minulom roku dosiahli 83,85 mil. eur, čiže 30,3 % z jeho celkových prepravných tržieb.
Ďalšie tržby od oceliarne za pobyty a používanie vozňov oproti tržbám z prepravy boli minimálne.
U.S. Steel plánuje dovoz železnej rudy z Ukrajiny nahradiť surovinou z Južnej Ameriky.
Prepravu rudy po železnici cez Poľsko až do košického závodu by malo zabezpečovať poľské PKP Cargo.
"Naša spoločnosť sa zúčastňuje súťaží o prepravu rudy pre USS z Poľska do Košíc a aj v budúcnosti sa na takýchto súťažiach plánujeme zúčastňovať," zareagoval Halanda s tým, že slovenské Cargo pôsobí na liberalizovanom trhu nákladnej železničnej prepravy.
"Cargo má zámer rozšíriť svoju činnosť o poskytovanie služieb železničnej nákladnej prepravy na českej a poľskej infraštruktúre využitím dcérskej spoločnosti BTS," informoval agentúru SITA Halanda.
Licencia na poskytovanie dopravných služieb oprávňuje spoločnosť vykonávať železničnú prepravu tovarov na celom území Európskej únie. Zároveň umožňuje poskytovať služby neverejnej osobnej dopravy na železničnej trati z Čiernej nad Tisou po štátnu hranicu. "Pre činnosť železničného dopravcu je rovnako nevyhnutné vlastniť bezpečnostné osvedčenie," dodal Halanda.
Firma má osvedčenia
Cargo vlastní bezpečnostné osvedčenie - časť A s platnosťou na celom území EÚ a časť B vzťahujúcu sa na realizáciu železničnej nákladnej prepravy na tratiach Železníc Slovenskej republiky, vrátane prepravy nebezpečného tovaru.
Okrem toho vlastní samostatnú časť B na poskytovanie služieb železničnej prepravy tovaru po stanovených tratiach spoločnosti MÁV Zrt. v Maďarsku.
Predseda Federácie strojvodcov SR Dušan Kaša nedávno požiadal premiéra Roberta Fica, aby vláda využila všetky možnosti k tomu, aby U.S. Steel prehodnotil svoje rozhodnutie o presmerovaní prepravy rudy z Ukrajiny na juhoamerické zdroje.
"Zmena zdroja vážne ovplyvní činnosť prekladiska v Čiernej nad Tisou, ako aj činnosť našich kolegov rušňovodičov na trati Čierna nad Tisou - Košice, ako aj Maťovce - Haniska pri Košiciach. Táto zmena je údajne daná kvalitou suroviny, a síce vyššou výdatnosťou juhoamerickej rudy," informoval šéf odborovej organizácie rušňovodičov.
Strojvodcom sa nepáči, že rudu pre U.S. Steel má prepravovať poľské a nie naše Cargo. Obávajú sa ohrozenia zamestnanosti na východe Slovenska. "Naši kolegovia dokážu vlaky s rudou prepraviť na území SR vzhľadom na neexistenciu rečovej bariéry určite bezpečnejšie ako kolegovia z Poľska. Tak, ako my nechodíme brať prácu im, očakávame, že ani oni nebudú brať prácu nám," tvrdí Kaša. Výmena rušňovodičov na hranici by podľa neho bola otázkou niekoľkých minút a rýchlosť prepravy by neovplyvnila.