|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. júla 2011
Cargo nechce od štátu ďalšiu pôžičku
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. nežiada štát o ďalšiu finančnú výpomoc na zlepšenie svojej finančnej situácie. Štátny nákladný dopravca tvrdí, že svoje ...
Zdieľať
Foto: SITA/Jozef JakubčoBRATISLAVA 8. júla (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. nežiada štát o ďalšiu finančnú výpomoc na zlepšenie svojej finančnej situácie. Štátny nákladný dopravca tvrdí, že svoje záväzky voči bankám uhrádza riadne a včas. Manažment štátnej firmy pritom prijíma všetky dostupné opatrenia na to, aby splatila istej banke záväzok 13,5 mil. eur do konca augusta. Spoločnosť neuviedla, nakoľko reálne je vyhlásenie konkurzu na jej majetok.
"Od nástupu nového manažmentu Carga sa situácia výrazne zlepšila. Na finančnú stabilizáciu však Cargo potrebuje istý čas," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Monika Schmidtová. Cargo pokračuje v realizácii revitalizačného plánu a očakáva, že sa finančne stabilizuje v krátkodobom horizonte.
Vážna finančná situácia vo firme pretrváva od začiatku roka 2010 v súvislosti s poklesom prepráv tovarov. Bývalá vláda poskytla Cargu návratnú finančnú výpomoc vo výške 166 mil. eur na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy. Spoločnosť mala začať úver splácať v tomto roku, ministerstvo financií jej však povolilo odloženie splátok o rok.
Dlhy Carga dosiahli okolo 600 mil. eur a hrozil mu bankrot
Po prijatí úsporných opatrení sa tempo zadlžovania spoločnosti výrazne zmiernilo. "Dlhy z minulosti však spoločnosť neúmerne zaťažujú, a tak tieto úspory nie sú doteraz viditeľné", vysvetlila Schmidtová. Doposiaľ prijaté a realizované opatrenia, smerujúce k stabilizácii Carga, majú podľa nej pozitívny dopad na fungovanie spoločnosti. "Od nástupu nového vedenia v septembri 2010 sa v spoločnosti podarilo ušetriť 36 mil. eur. Podstatné úspory sa dosiahli zavedením elektronického obstarávania či postupnými a stále prebiehajúcimi zmenami v oblasti efektívnosti vykonávaných procesov, zvyšovania produktivity práce, hospodárnejšieho využívania majetku," dodala Schmidtová.
Cargo má bankové úvery za 130 mil. eur a lízingy tvoria 80 mil. eur, uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Ďuriník v rozhovore pre piatkové vydanie Hospodárskych novín. Firma navyše dlhuje Železniciam Slovenskej republiky za minulý rok 100 mil. eur. "Nepotrebujeme od štátu peniaze daňových poplatníkov. Aktuálne potrebujeme prefinancovať zdedené dlhy tak, aby celková zadlženosť nenarástla. No ak by nám žiadna banka nepožičala, dnešnú situáciu preklenieme," tvrdí Ďuriník. Spoločnosť však potrebuje úver za 20 mil. eur na optimalizáciu zamestnanosti, keďže odstupné pre uvoľnených pracovníkov je až do výšky piatich platov. Šéf Carga povedal, že ak budú naplnené podmienky konkurzu, tak pôjde na príslušný okresný súd a podá návrh na konkurz. Potom by však o prepúšťaní a ozdravnom pláne rozhodoval konkurzný správca. Strategickým partnerom spoločnosti by sa podľa neho mohol stáť skôr niekto z východu Európy ako zo západu.
Cargo hospodárilo v prvom štvrťroku tohto roka so stratou 8,76 mil. eur, keď ju medziročne znížilo o 62,5 %. V rovnakom období minulého roka firma vykázala stratu 23,34 mil. eur. Firma dosiahla v prvom kvartáli prvý raz po troch rokoch prevádzkový zisk 11,56 mil. eur, pričom pred rokom ešte vykázala prevádzkovú stratu 4,34 mil. eur. Firma za prvé tri mesiace roka zvýšila tržby z nákladnej prepravy o 1,4 % na 74,3 mil. eur a objem prepravy vzrástol o 4,3 % na 9,46 mil. ton. V tomto roku plánuje Cargo znížiť celkovú stratu na 29,4 mil. eur, pričom vlani predstavoval negatívny hospodársky výsledok 122,6 mil. eur. Cargo pred vznikom hospodárskej krízy ročne prepravovalo okolo 50 mil. ton tovarov. Vlani objem prepravy klesol na 38,6 mil. ton a v tomto roku by sa mal zvýšiť na 41,46 mil. ton, čo by znamenalo rast o 7,4 %.
Cargo plánuje prepustiť v rámci revitalizácie okolo 2 tis. pracovníkov
Ich počet by sa tak mal medziročne znížiť z 9 546 koncom minulého roka na 7 507 v závere tohto roka. V prvom kvartáli tohto roka firma uvoľnila 300 pracovníkov, zväčša v administratíve, pričom zo sociálneho programu im vyplatila 319 tis. eur. Od začiatku roka zároveň skončilo pracovný pomer v Cargu 28 riaditeľov a manažérov. Cargo malo začiatkom tohto roka 9 307 pracovníkov, ku koncu mája sa ich počet znížil na 9 041. Ministerstvo dopravy plánuje predať najmenej 66 % akcií Carga strategickému partnerovi do júna 2012.
"Od nástupu nového manažmentu Carga sa situácia výrazne zlepšila. Na finančnú stabilizáciu však Cargo potrebuje istý čas," informovala agentúru SITA hovorkyňa spoločnosti Monika Schmidtová. Cargo pokračuje v realizácii revitalizačného plánu a očakáva, že sa finančne stabilizuje v krátkodobom horizonte.
Vážna finančná situácia vo firme pretrváva od začiatku roka 2010 v súvislosti s poklesom prepráv tovarov. Bývalá vláda poskytla Cargu návratnú finančnú výpomoc vo výške 166 mil. eur na zmiernenie dopadov hospodárskej krízy. Spoločnosť mala začať úver splácať v tomto roku, ministerstvo financií jej však povolilo odloženie splátok o rok.
Dlhy Carga dosiahli okolo 600 mil. eur a hrozil mu bankrot
Po prijatí úsporných opatrení sa tempo zadlžovania spoločnosti výrazne zmiernilo. "Dlhy z minulosti však spoločnosť neúmerne zaťažujú, a tak tieto úspory nie sú doteraz viditeľné", vysvetlila Schmidtová. Doposiaľ prijaté a realizované opatrenia, smerujúce k stabilizácii Carga, majú podľa nej pozitívny dopad na fungovanie spoločnosti. "Od nástupu nového vedenia v septembri 2010 sa v spoločnosti podarilo ušetriť 36 mil. eur. Podstatné úspory sa dosiahli zavedením elektronického obstarávania či postupnými a stále prebiehajúcimi zmenami v oblasti efektívnosti vykonávaných procesov, zvyšovania produktivity práce, hospodárnejšieho využívania majetku," dodala Schmidtová.
Cargo má bankové úvery za 130 mil. eur a lízingy tvoria 80 mil. eur, uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Ďuriník v rozhovore pre piatkové vydanie Hospodárskych novín. Firma navyše dlhuje Železniciam Slovenskej republiky za minulý rok 100 mil. eur. "Nepotrebujeme od štátu peniaze daňových poplatníkov. Aktuálne potrebujeme prefinancovať zdedené dlhy tak, aby celková zadlženosť nenarástla. No ak by nám žiadna banka nepožičala, dnešnú situáciu preklenieme," tvrdí Ďuriník. Spoločnosť však potrebuje úver za 20 mil. eur na optimalizáciu zamestnanosti, keďže odstupné pre uvoľnených pracovníkov je až do výšky piatich platov. Šéf Carga povedal, že ak budú naplnené podmienky konkurzu, tak pôjde na príslušný okresný súd a podá návrh na konkurz. Potom by však o prepúšťaní a ozdravnom pláne rozhodoval konkurzný správca. Strategickým partnerom spoločnosti by sa podľa neho mohol stáť skôr niekto z východu Európy ako zo západu.
Cargo hospodárilo v prvom štvrťroku tohto roka so stratou 8,76 mil. eur, keď ju medziročne znížilo o 62,5 %. V rovnakom období minulého roka firma vykázala stratu 23,34 mil. eur. Firma dosiahla v prvom kvartáli prvý raz po troch rokoch prevádzkový zisk 11,56 mil. eur, pričom pred rokom ešte vykázala prevádzkovú stratu 4,34 mil. eur. Firma za prvé tri mesiace roka zvýšila tržby z nákladnej prepravy o 1,4 % na 74,3 mil. eur a objem prepravy vzrástol o 4,3 % na 9,46 mil. ton. V tomto roku plánuje Cargo znížiť celkovú stratu na 29,4 mil. eur, pričom vlani predstavoval negatívny hospodársky výsledok 122,6 mil. eur. Cargo pred vznikom hospodárskej krízy ročne prepravovalo okolo 50 mil. ton tovarov. Vlani objem prepravy klesol na 38,6 mil. ton a v tomto roku by sa mal zvýšiť na 41,46 mil. ton, čo by znamenalo rast o 7,4 %.
Cargo plánuje prepustiť v rámci revitalizácie okolo 2 tis. pracovníkov
Ich počet by sa tak mal medziročne znížiť z 9 546 koncom minulého roka na 7 507 v závere tohto roka. V prvom kvartáli tohto roka firma uvoľnila 300 pracovníkov, zväčša v administratíve, pričom zo sociálneho programu im vyplatila 319 tis. eur. Od začiatku roka zároveň skončilo pracovný pomer v Cargu 28 riaditeľov a manažérov. Cargo malo začiatkom tohto roka 9 307 pracovníkov, ku koncu mája sa ich počet znížil na 9 041. Ministerstvo dopravy plánuje predať najmenej 66 % akcií Carga strategickému partnerovi do júna 2012.