|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
16. augusta 2010
Cargo hovorí o rizikách, ktorými sa treba zaoberať
Štátna akciovka Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. v súvislosti so splácaním vlaňajšej štátnej pôžičky 166 mil. eur spracovala pre ministerstvo dopravy ako svojho akcionára ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 16. augusta (WEBNOVINY) - Štátna akciovka Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. v súvislosti so splácaním vlaňajšej štátnej pôžičky 166 mil. eur spracovala pre ministerstvo dopravy ako svojho akcionára aktuálnu informáciu o situácii vo firme. Nákladný prepravca na železnici zároveň informoval rezort dopravy aj o rizikách pre ďalšie obdobie, ktorými je potrebné sa urgentne zaoberať. "Jej súčasťou je aj rámcový koncept riešenia oblasti úverového zaťaženia ako aj riešenie otázky zamestnanosti," uviedla v pondelok pre agentúru SITA PR manažérka Carga Monika Schmidtová.
Premiérka Iveta Radičová v sobotnej diskusnej relácii Slovenského rozhlasu uviedla, že Cargo už oznámilo, že nedokáže splácať spomínanú štátnu výpomoc pre finančné problémy. Ministerstvo dopravy po konsolidácii spoločnosti plánuje pre ňu zabezpečiť vstup strategického partnera.
Podľa Zmluvy o štátnej návratnej finančnej výpomoci z minulého roku by malo Cargo zaplatiť prvú splátku osemročného úveru vo februári 2011 a poslednú vo februári 2019. "Železničná spoločnosť Cargo si riadne a včas plní všetky svoje záväzky z finančných zmluvných vzťahov. Otázky ohľadom budúcich záväzkov vyplývajúcich zo Zmluvy o štátnej návratnej finančnej výpomoci sú toho času riešené v úzkej súčinnosti s našim akcionárom, ktorým je Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR," odpovedala Schmidtová.
Cargo v súčasnosti pokračuje v uplatňovaní sociálneho programu, ktorý zaviedlo v rámci protikrízových opatrení. Štvordňový pracovný týždeň naďalej platí pre všetky kategórie pracovníkov. Spoločnosť mala k 1. júlu tohto roku 9 553 zamestnancov, čo predstavuje pokles o 895 ľudí a 9 percent oproti stavu začiatkom roku 2009. Ku dňu vzniku spoločnosti 1. januára 2005 Cargo podľa Schmidtovej evidovalo 12 245 zamestnancov, odvtedy ich počet klesol o 22 %. Osobné náklady vo firme poklesli medziročne o takmer 7 %.
Cargo hospodárilo v prvom polroku tohto roka so stratou 36,3 mil. eur, čo je medziročne zhruba o 31 % menej. V prvej polovici minulého roka vykázalo stratu 52,5 mil. eur. Prevádzkový zisk firmy (EBITDA) za šesť mesiacov terajšieho roka predstavoval 0,3 mil. eur, a to napriek plánovanej strate 12 mil. eur. V prvom polroku minulého roka zaznamenala spoločnosť prevádzkovú stratu 19,4 mil. eur. "Postupný nárast pozitívneho prevádzkového hospodárskeho výsledku signalizuje smerovanie k budúcemu vyrovnanému hospodáreniu a k finančnej stabilizácii spoločnosti," informovala v júli Schmidtová agentúru SITA.
Najvýraznejší vplyv na hospodárenie spoločnosti má v porovnaní s rokom 2008 prepad výkonov z titulu zníženého dopytu po preprave, ako aj vysoké zaťaženie železničných dopravcov v SR poplatkami za použitie železničnej dopravnej infraštruktúry. V tejto súvislosti Cargo očakáva podstatné zmeny v spoplatnení železničnej infraštruktúry na Slovensku v zmysle zákona o dráhach vydaním nového regulačného rámca s účinnosťou od 1. januára 2011.
V prvom polroku spoločnosť prepravila 19,2 mil. ton tovaru, čo medziročne znamenalo nárast približne o 3,9 mil. ton alebo o 25 %. "Preprava tovarov však stále nedosiahla úroveň predkrízového prvého polroku 2008, v ktorom bolo prepravených 23,6 mil. ton, čo predstavovalo takmer o 23 % viac ako za prvý polrok tohto roku," dodala minulý mesiac Schmidtová.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.
SITA
Premiérka Iveta Radičová v sobotnej diskusnej relácii Slovenského rozhlasu uviedla, že Cargo už oznámilo, že nedokáže splácať spomínanú štátnu výpomoc pre finančné problémy. Ministerstvo dopravy po konsolidácii spoločnosti plánuje pre ňu zabezpečiť vstup strategického partnera.
Podľa Zmluvy o štátnej návratnej finančnej výpomoci z minulého roku by malo Cargo zaplatiť prvú splátku osemročného úveru vo februári 2011 a poslednú vo februári 2019. "Železničná spoločnosť Cargo si riadne a včas plní všetky svoje záväzky z finančných zmluvných vzťahov. Otázky ohľadom budúcich záväzkov vyplývajúcich zo Zmluvy o štátnej návratnej finančnej výpomoci sú toho času riešené v úzkej súčinnosti s našim akcionárom, ktorým je Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií SR," odpovedala Schmidtová.
Cargo v súčasnosti pokračuje v uplatňovaní sociálneho programu, ktorý zaviedlo v rámci protikrízových opatrení. Štvordňový pracovný týždeň naďalej platí pre všetky kategórie pracovníkov. Spoločnosť mala k 1. júlu tohto roku 9 553 zamestnancov, čo predstavuje pokles o 895 ľudí a 9 percent oproti stavu začiatkom roku 2009. Ku dňu vzniku spoločnosti 1. januára 2005 Cargo podľa Schmidtovej evidovalo 12 245 zamestnancov, odvtedy ich počet klesol o 22 %. Osobné náklady vo firme poklesli medziročne o takmer 7 %.
Cargo hospodárilo v prvom polroku tohto roka so stratou 36,3 mil. eur, čo je medziročne zhruba o 31 % menej. V prvej polovici minulého roka vykázalo stratu 52,5 mil. eur. Prevádzkový zisk firmy (EBITDA) za šesť mesiacov terajšieho roka predstavoval 0,3 mil. eur, a to napriek plánovanej strate 12 mil. eur. V prvom polroku minulého roka zaznamenala spoločnosť prevádzkovú stratu 19,4 mil. eur. "Postupný nárast pozitívneho prevádzkového hospodárskeho výsledku signalizuje smerovanie k budúcemu vyrovnanému hospodáreniu a k finančnej stabilizácii spoločnosti," informovala v júli Schmidtová agentúru SITA.
Najvýraznejší vplyv na hospodárenie spoločnosti má v porovnaní s rokom 2008 prepad výkonov z titulu zníženého dopytu po preprave, ako aj vysoké zaťaženie železničných dopravcov v SR poplatkami za použitie železničnej dopravnej infraštruktúry. V tejto súvislosti Cargo očakáva podstatné zmeny v spoplatnení železničnej infraštruktúry na Slovensku v zmysle zákona o dráhach vydaním nového regulačného rámca s účinnosťou od 1. januára 2011.
V prvom polroku spoločnosť prepravila 19,2 mil. ton tovaru, čo medziročne znamenalo nárast približne o 3,9 mil. ton alebo o 25 %. "Preprava tovarov však stále nedosiahla úroveň predkrízového prvého polroku 2008, v ktorom bolo prepravených 23,6 mil. ton, čo predstavovalo takmer o 23 % viac ako za prvý polrok tohto roku," dodala minulý mesiac Schmidtová.
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. vznikla začiatkom roka 2005 rozdelením Železničnej spoločnosti, a.s. na dve samostatné spoločnosti, pričom prevzala jej aktivity v oblasti nákladnej železničnej prepravy. Spoločnosť eviduje základné imanie 401,65 mil. eur.
SITA