|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. marca 2011
Cargo a TransContainer sa dohodli na splatení dlhu
Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. sa s ruskou spoločnosťou TransContainer dohodla na splatení dlžnej sumy za prenájom ...
Zdieľať
Areál prekladiska kombinovanej dopravy v DobrejFoto: SITA/Ivan FleischerBRATISLAVA 17. marca (WEBNOVINY) - Železničná spoločnosť Cargo Slovakia, a.s. sa s ruskou spoločnosťou TransContainer dohodla na splatení dlžnej sumy za prenájom Terminálu kombinovanej dopravy v Dobrej, informoval vo štvrtok agentúru SITA hovorca Carga Martin Halanda. Dlh podľa medializovaných informácií predstavoval okolo 300 tis. eur. Slovenský nákladný železničný prepravca získal za prenájom terminálu Dobrá v minulom roku 500 tis. eur bez dane z pridanej hodnoty, čo bolo dvojnásobne viac ako rok predtým. Ďalšie príjmy Carga z prepravy vlani dosiahli 900 tis. eur. V tomto roku by malo Cargo podľa Halandu dostať za prenájom prekladiska a prepravu okolo 2,2 mil. eur. Nákladná preprava kontajnerov za dva mesiace tohto roka bola pritom medziročne šesťkrát vyššia.
"Pre Cargo prenájom prináša dodatočné výkony v preprave tovaru v rámci kombinovanej dopravy. Prekládkový terminál od roku 2005 vykazoval stratu pre nedostatočný objem zmanipulovaných kontajnerov, ktorá kumulatívne dosiahla za 5 rokov výšku približne 5 mil. eur. Od začiatku prenájmu sa objem dopravy i zmanipulovaných kontajnerov neustále zvyšuje," informoval ďalej Halanda. Zmluva o prenájme terminálu v Dobrej bola podpísaná 25. novembra 2008 na 15 rokov.
Terminál kombinovanej dopravy Dobrá leží na V. paneurópskom železničnom koridore Benátky - Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou - Ľvov a v blízkosti prekládkovej stanice Čierna nad Tisou, hraníc s Ukrajinou i Maďarskom. Terminál poskytuje okrem štandardných služieb aj prechod tovarov zo širokého rozchodu na normálny a opačne. Projektovaný výkon terminálu je pri plnom manipulačnom vybavení okolo 690 preložených intermodálnych prepravných jednotiek - kontajnerov, výmenných nadstavieb a návesov za 24 hodín a 190 cestných súprav za 24 hodín v systéme RoLa (Rolende Landstrasse). Terminál Dobrá má rozlohu 180 750 štvorcových metrov, dennú prekládkovú kapacitu 700 TEU (jednotka ekvivalentná dvadsiatim stopám) a ponúka skladovacie možnosti 1 630 TEU. Zároveň umožňuje realizovať prepravy v systéme RoLa pomocou upraveného priestoru v koľajisku a hydraulických nájazdových rámp.
"Pre Cargo prenájom prináša dodatočné výkony v preprave tovaru v rámci kombinovanej dopravy. Prekládkový terminál od roku 2005 vykazoval stratu pre nedostatočný objem zmanipulovaných kontajnerov, ktorá kumulatívne dosiahla za 5 rokov výšku približne 5 mil. eur. Od začiatku prenájmu sa objem dopravy i zmanipulovaných kontajnerov neustále zvyšuje," informoval ďalej Halanda. Zmluva o prenájme terminálu v Dobrej bola podpísaná 25. novembra 2008 na 15 rokov.
Terminál kombinovanej dopravy Dobrá leží na V. paneurópskom železničnom koridore Benátky - Bratislava - Žilina - Košice - Čierna nad Tisou - Ľvov a v blízkosti prekládkovej stanice Čierna nad Tisou, hraníc s Ukrajinou i Maďarskom. Terminál poskytuje okrem štandardných služieb aj prechod tovarov zo širokého rozchodu na normálny a opačne. Projektovaný výkon terminálu je pri plnom manipulačnom vybavení okolo 690 preložených intermodálnych prepravných jednotiek - kontajnerov, výmenných nadstavieb a návesov za 24 hodín a 190 cestných súprav za 24 hodín v systéme RoLa (Rolende Landstrasse). Terminál Dobrá má rozlohu 180 750 štvorcových metrov, dennú prekládkovú kapacitu 700 TEU (jednotka ekvivalentná dvadsiatim stopám) a ponúka skladovacie možnosti 1 630 TEU. Zároveň umožňuje realizovať prepravy v systéme RoLa pomocou upraveného priestoru v koľajisku a hydraulických nájazdových rámp.