|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. augusta 2010
Cargo a letisko získajú partnerov po konsolidácii
Plánovaný vstup strategických investorov do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. a Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. by podľa ministra dopravy ...
Zdieľať
Foto: SITA/Ľudovít Vaniher
BRATISLAVA 5. augusta (WEBNOVINY) - Plánovaný vstup strategických investorov do Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a.s. a Letiska M. R. Štefánika - Airport Bratislava, a.s. by podľa ministra dopravy Jána Figeľa (KDH) nemal byť unáhlený. Najprv je potrebná konsolidácia a stabilizácia spoločností. Prípravu tohto procesu vníma skôr ako súčasť širšej a dlhodobejšej stratégie. "Aj v jednom aj v druhom prípade ide o firmy, ktoré si vyžadujú intenzitu spolupráce na medzinárodnom trhu. Z tohto pohľadu hľadanie partnerov má svoju logiku, samozrejme, partnerov za výhodných podmienok, rozvíjajúcich spoločný záujem," povedal Figeľ v rozhovore pre agentúru SITA.
Najmä v nákladnom železničnom prepravcovi Cargo je podľa ministra dopravy potrebná predovšetkým konsolidácia pomerov, ale aj dosiahnutie stability v oblasti financovania a ekonomických výsledkov. Až potom príde na rad hľadanie vhodného strategického partnera. "Podobnú diskusiu som zachytil v Českej republike. Pohyb v oblasti vlastníckych práv aj intenzity prepravy je vidieť v celom okolí Slovenska, vlastne v celej Európe, pretože nastala liberalizácia na železniciach," uviedol ďalej Figeľ.
Podľa neho je v tejto oblasti potrebná konkurencieschopnosť, ktorá by mohla takýto vzťah posilniť. Musí tomu však predchádzať konsolidácia a stabilizácia pomerov. "Súhlasím, že sú to rozdielne spoločnosti, v rôznej kondícii a z tohto pohľadu bude posudzovaná ich budúca strategická väzba," dodal minister dopravy.
Zabezpečenie vstupu silných strategických investorov do Carga a na bratislavské letisko je jedným zo zámerov novej vlády v rezorte dopravy. Podľa návrhu programového vyhlásenia kabinetu štát uvažuje aj o prehodnotení svojej majetkovej účasti v autobusových spoločnostiach a ďalších firmách.
"Nateraz nie sú v tejto oblasti ďalšie firmy, u ktorých by sme uvažovali o zmene vlastníctva. Ide skôr o hľadanie efektívnejšieho fungovania a spravovania v rámci rezortov a medzi rezortami," poznamenal minister dopravy. Ako príklad spomenul potrebu spojenia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. a Slovenskej správy ciest. "V mnohom sa činnosti oboch spoločnosti prekrývajú. Osobitne po zavedení mýta je tam zjavná a potrebná súčinnosť," uzavrel Figeľ.
SITA
Najmä v nákladnom železničnom prepravcovi Cargo je podľa ministra dopravy potrebná predovšetkým konsolidácia pomerov, ale aj dosiahnutie stability v oblasti financovania a ekonomických výsledkov. Až potom príde na rad hľadanie vhodného strategického partnera. "Podobnú diskusiu som zachytil v Českej republike. Pohyb v oblasti vlastníckych práv aj intenzity prepravy je vidieť v celom okolí Slovenska, vlastne v celej Európe, pretože nastala liberalizácia na železniciach," uviedol ďalej Figeľ.
Podľa neho je v tejto oblasti potrebná konkurencieschopnosť, ktorá by mohla takýto vzťah posilniť. Musí tomu však predchádzať konsolidácia a stabilizácia pomerov. "Súhlasím, že sú to rozdielne spoločnosti, v rôznej kondícii a z tohto pohľadu bude posudzovaná ich budúca strategická väzba," dodal minister dopravy.
Zabezpečenie vstupu silných strategických investorov do Carga a na bratislavské letisko je jedným zo zámerov novej vlády v rezorte dopravy. Podľa návrhu programového vyhlásenia kabinetu štát uvažuje aj o prehodnotení svojej majetkovej účasti v autobusových spoločnostiach a ďalších firmách.
"Nateraz nie sú v tejto oblasti ďalšie firmy, u ktorých by sme uvažovali o zmene vlastníctva. Ide skôr o hľadanie efektívnejšieho fungovania a spravovania v rámci rezortov a medzi rezortami," poznamenal minister dopravy. Ako príklad spomenul potrebu spojenia Národnej diaľničnej spoločnosti, a.s. a Slovenskej správy ciest. "V mnohom sa činnosti oboch spoločnosti prekrývajú. Osobitne po zavedení mýta je tam zjavná a potrebná súčinnosť," uzavrel Figeľ.
SITA