![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. januára 2019
Call centrum finančnej správy vybavilo vlani rekordný počet dopytov
Ilustračná snímka.
Zdieľať

"Call centrum finančnej správy prešlo za uplynulých päť rokov výraznými zmenami," uviedla hovorkyňa. V roku 2014, keď finančná správa spustila nový portál a možnosť registrácie na elektronickú komunikáciu, vybavili zamestnanci call centra približne 301.000 podnetov.
Komunikovať s finančnou správou od roku 2014 mohli občania a podnikatelia už nielen telefonicky, ale aj e-mailom prostredníctvom aplikácie Live Agent, ktorú finančná správa zaviedla ako prvá štátna inštitúcia na Slovensku. V roku 2014 cez tento kanál zaevidovala vyše 90.000 podaní, v minulom roku ich bolo viac ako 95.000. Nárast dopytov registruje call centrum finančnej správy za posledných päť rokov aj cez online chat. Kým v roku 2014 vybavili jeho zamestnanci 8315 dopytov, v minulom roku to bolo už 16.873.
Počet telefonických hovorov sa zvýšil od roku 2014 z 201.346 na 223.292 v roku 2018.
Najvyťaženejším nástrojom pri komunikácii s verejnosťou je práve infolinka. Tá je podnikateľom aj fyzickým osobám k dispozícii počas pracovných dní od 8.00 h do 16.00 h, každý mesiac v čase termínu plnenia povinností pre daň z pridanej hodnoty (DPH) a v hraničných termínoch podávania daňových priznaní na dani z príjmov a dani z motorových vozidiel pracujú operátori v predĺžených pracovných hodinách až do polnoci. Volajúci má možnosť voľby z oblastí – elektronická komunikácia, informácie k DPH, k dani z príjmov, elektronické registračné a virtuálne pokladnice a daň z motorových vozidiel, povolenia pre trhové miesta v obciach, ako aj colné predpisy. Elektronizácia colnej agendy bola dôvodom, pre ktorý finančná správa v roku 2016 spustila aj colnú časť call centra.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR