|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. júna 2020
Bulharský rušňovodič a grafik v jednej osobe je autorom dizajnu „Vlakom zodpovedne“ na najmodernejšom rušni ZSSK
Májovú súťaž o polep jedného z rušňov typu Siemens Vectron, ktoré má Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v desaťročnom prenájme, vyhral bulharský grafik Konstantin Planinski zo Sofie. Jeho návrh ...
Zdieľať
2.6.2020 (Webnoviny.sk) - Májovú súťaž o polep jedného z rušňov typu Siemens Vectron, ktoré má Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) v desaťročnom prenájme, vyhral bulharský grafik Konstantin Planinski zo Sofie. Jeho návrh vyjadrujúci spolupatričnosť na koľajach spĺňal všetky zadané podmienky a podľa poroty bol spomedzi prihlásených prác jednoznačne najlepší.
"Grafický návrh výborne pracuje so zadaným posolstvom "Vlakom zodpovedne", zároveň vizuálne rešpektuje a umocňuje samotný tvar rušňa. V zaujímavej kombinácii korporátnych farieb bude atraktívne reprezentovať tému #slusnevlakom," hovorí Marek Lukoťka, vedúci oddelenia marketingovej komunikácie ZSSK.
Hoci je víťaz z Bulharska, už sa teší na využitie prvej ceny – celoročného lístka na neobmedzené cestovanie vlakmi MAXI KLASIK v hodnote 960 eur.
"Som veľký fanúšik vlakov a dokonca mám aj licenciu na riadenie rušňa. Keď sa opäť vrátim do Bratislavy, ktorú som, mimochodom, navštívil minulý rok, prvú cenu určite naplno využijem," hovorí Konstantin a dodáva: "Z výhry sa veľmi teším a som hrdý na to, že moje dielo bude súčasťou vašej hlavnej trate." Viac nám prezradil v priloženom rozhovore.
Lokomotívy značky Siemens Vectron, vyrobené v roku 2018, môžu na modernej infraštruktúre dosiahnuť rýchlosť až 200 km/h. Nový polep v lete nahradí dnes už neaktuálneho Macejka z minuloročných hokejových majstrovstiev, ktorý je súčasťou 10-člennej flotily najmodernejších rušňov ZSSK.
"Hoci sa zdá, že sme na Slovensku koronavírus porazili, my veríme, že víťazná grafika bude cestujúcim pripomínať nielen nevyhnutnosť dodržiavania všetkých zásad ochrany pred vírusom počas cesty vlakom, ale aj to, že cesta vlakom je spomedzi všetkých typov hromadnej dopravy u nás najbezpečnejšia," dodáva Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Odborná porota vybrala okrem víťazného návrhu ďalšie štyri návrhy do verejnej ankety. O víťazovi tejto ceny ste rozhodli vy – cestujúca i všeobecná verejnosť hlasovaním na Facebooku. Cenu verejnosti a cestovné vo výške 150 eur vyhral Lukáš Vyskoč. Z celkového počtu 4164 hlasov získal 2226. Obom víťazom srdečne gratulujeme.
Nový polep bude na lokomotívu aplikovaný koncom júna a jedinečný Vectron premávajúci na trase Bratislava – Žilina – Košice sa na koľajach objaví už začiatkom letných prázdnin.
Na záver Vám prinášame rozhovor s víťazom dizajnu Konstantinom Planinskim:
O súťaži som sa dozvedel prostredníctvom facebookovej stránky ZSSK.
Áno, vlaky hrajú v mojom pracovnom aj súkromnom živote veľkú rolu. Odmalička som sa zaujímal o tento druh dopravy. V ostatných niekoľkých rokoch som pracoval v železničnom sektore ako súčasť projektu Railcolor – písaním nových príbehov na stránke Railcolor News, ale tiež vďaka uplatneniu mojich dizajnérskych vlôh a znalostí v rámci našich projektov v Railcolor Design. Nejaký čas sa tomu venujem aj v rámci malej kreatívnej agentúry, zameranej exkluzívne na potreby moderného železničného priemyslu.
Predtým boli železnice pre mňa vždy záľubou, môj záujem o ne som prejavoval najmä fotografovaním a videami zo sveta železníc. Tomuto sa venujem dodnes. A, mimochodom, mám tiež licenciu ako pomocník rušňovodiča.
Proces dizajnovania nebol jednoduchý a niekoľkokrát som sa musel rozhodovať medzi viacerými možnosťami. Dizajn "Thundercat(s)” (ako bol nazvaný) sa nakoniec ukázal ako optimálny pre tiene a farby, na ktoré som sa zameral. Čo ma inšpirovalo, bol štýl vášho firemného brandingu a odkaz starostlivosti, ale zároveň tiež vážnosť odkazu pre vašich zákazníkov. Prvá jeho časť je úspešne odkomunikovaná vďaka aktualizovanému dizajnu loga. Druhá časť odkazu mala byť tiež odkomunikovaná hladko. Dlhé horizontálne línie a ostré krídla hrajú v tomto zmysle kľúčovú úlohu. Zároveň vlnité, zakrivené prvky splývajú so štruktúrou Vectronu.
V každom prípade je to mix medzi starostlivosťou (oválne tvary) a rýchlosťou (obodkované), ktorý hovorí vašim zákazníkom, že sa dostanú včas do svojho cieľa – ale zároveň, že sa o nich postaráte a dáte na nich pozor. Práve v týchto zložitých časoch neistoty, ktorým čelíme všetci spoločne a globálne.
Čo sa týka farebnej rovnováhy, chcel som zachovať pomer medzi červenou a bielou (červená hore, nasledovaná bielou) na stranách – čo je štandardná farebná schéma na osobných vozňoch ZSSK, čiže rešpektujúc odkaz vašej firmy. Samozrejme, to, že som vedel, že oranžová farba brandu ZSSK ešte nebola na vašich rušňoch Vectron použitá, bolo pre mňa ako dizajnéra veľkou inšpiráciou a vychutnal som si tiež toto hľadanie riešenia.
Krídla boli myslené ako metafora myšlienky pre cestu. Napriek tomu, že vlaky v pravom zmysle slova nelietajú, som presvedčený, že moderná železničná doprava (a rušeň Vectron je naozaj prezentáciou toho najmodernejšieho) je najlepším spôsobom cestovania a to zodpovedným a ekologickým spôsobom. V tomto zmysle som presvedčený, že ZSSK by mala byť "okrídlená", aby tak podporila tento odkaz.
Nehovoriac o tom, že dizajnovanie rušňa bolo už dlho mojím snom. Som vďačný a je pre mňa veľkou cťou, že sa mi tento sen splní vďaka ZSSK.
Veľmi rád by som znova navštívil Slovensko, akonáhle to umožní pandemická situácia, samozrejme, v rámci dodržania všetkých opatrení. Ak by bola doba iná, prišiel by som na proces "lepenia” určite osobne, aby som ho zdokumentoval fotkami aj videom. Žiaľ, aktuálna doba je pre nás všetkých trochu zvláštna, takže musím byť trpezlivý, kým mi okolnosti umožnia absolvovať takúto cestu.
Je to príjemná zhoda okolností, že pred rokom som mohol spoločne s mojou priateľkou navštíviť Bratislavu po prvýkrát, strávili sme tu príjemné dni. Veľmi sa nám páčila otvorenosť, modernosť, ale tiež bohatá kultúrna história vášho mesta. Dovolím si povedať, že táto skúsenosť sa prejavila v mojom procese dizajnovania hlbšou, emočnou úrovňou.
Ale späť k vašej otázke – hneď, ako budem mať možnosť, využijem preukaz MAXI KLASIK na cestovanie a lepšie spoznávanie Slovenska a budem, samozrejme, fotiť a natáčať vaše pekné vlaky. Verím, že rušeň Vectron s mojím dizajnom bude jedným z nich!
Víťazstvo v tejto súťaži je pre mňa dôležitým míľnikom nielen ako pre dizajnéra a osobu pôsobiacu v oblasti komunikácie, ale tiež ako pre obyčajného človeka. Pred niekoľkými rokmi som bol ešte súčasťou "korporátneho" sveta, až po deň, kedy som sa rozhodol zariskovať, urobiť vo svojom živote veľkú zmenu a nasledovať svoje sny. Hoci táto cesta nebola vždy jednoduchá, keď sa obhliadnem dozadu, myslím si, že jediné, na čom nakoniec záleží a čo platí: JE MOŽNÉ spojiť prácu a záľubu. A čím viac sa nám to darí, tým menej považujeme svoju prácu za "povinnosť", keďže sa stáva našou súčasťou.
A aby som nezabudol, chcel by som vyjadriť svoje poďakovanie všetkým, ktorí ma počas procesu dizajnovania podporovali, najmä Simonovi Wijnakkerovi z Railcolor – bol mi veľmi nápomocný pri zdieľaní jeho skúseností.
Ďakujem!
Pozn.: Rozhovor prebehol v anglickom jazyku a je preložený.
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Bulharský rušňovodič a grafik v jednej osobe je autorom dizajnu „Vlakom zodpovedne“ na najmodernejšom rušni ZSSK © SITA Všetky práva vyhradené.
"Grafický návrh výborne pracuje so zadaným posolstvom "Vlakom zodpovedne", zároveň vizuálne rešpektuje a umocňuje samotný tvar rušňa. V zaujímavej kombinácii korporátnych farieb bude atraktívne reprezentovať tému #slusnevlakom," hovorí Marek Lukoťka, vedúci oddelenia marketingovej komunikácie ZSSK.
Hoci je víťaz z Bulharska, už sa teší na využitie prvej ceny – celoročného lístka na neobmedzené cestovanie vlakmi MAXI KLASIK v hodnote 960 eur.
"Som veľký fanúšik vlakov a dokonca mám aj licenciu na riadenie rušňa. Keď sa opäť vrátim do Bratislavy, ktorú som, mimochodom, navštívil minulý rok, prvú cenu určite naplno využijem," hovorí Konstantin a dodáva: "Z výhry sa veľmi teším a som hrdý na to, že moje dielo bude súčasťou vašej hlavnej trate." Viac nám prezradil v priloženom rozhovore.
Lokomotívy značky Siemens Vectron, vyrobené v roku 2018, môžu na modernej infraštruktúre dosiahnuť rýchlosť až 200 km/h. Nový polep v lete nahradí dnes už neaktuálneho Macejka z minuloročných hokejových majstrovstiev, ktorý je súčasťou 10-člennej flotily najmodernejších rušňov ZSSK.
"Hoci sa zdá, že sme na Slovensku koronavírus porazili, my veríme, že víťazná grafika bude cestujúcim pripomínať nielen nevyhnutnosť dodržiavania všetkých zásad ochrany pred vírusom počas cesty vlakom, ale aj to, že cesta vlakom je spomedzi všetkých typov hromadnej dopravy u nás najbezpečnejšia," dodáva Filip Hlubocký, predseda predstavenstva a generálny riaditeľ ZSSK.
Odborná porota vybrala okrem víťazného návrhu ďalšie štyri návrhy do verejnej ankety. O víťazovi tejto ceny ste rozhodli vy – cestujúca i všeobecná verejnosť hlasovaním na Facebooku. Cenu verejnosti a cestovné vo výške 150 eur vyhral Lukáš Vyskoč. Z celkového počtu 4164 hlasov získal 2226. Obom víťazom srdečne gratulujeme.
Nový polep bude na lokomotívu aplikovaný koncom júna a jedinečný Vectron premávajúci na trase Bratislava – Žilina – Košice sa na koľajach objaví už začiatkom letných prázdnin.
Na záver Vám prinášame rozhovor s víťazom dizajnu Konstantinom Planinskim:
Ako ste sa dozvedeli o súťaži?
O súťaži som sa dozvedel prostredníctvom facebookovej stránky ZSSK.
Sú vlaky vašou špeciálnou záľubou?
Áno, vlaky hrajú v mojom pracovnom aj súkromnom živote veľkú rolu. Odmalička som sa zaujímal o tento druh dopravy. V ostatných niekoľkých rokoch som pracoval v železničnom sektore ako súčasť projektu Railcolor – písaním nových príbehov na stránke Railcolor News, ale tiež vďaka uplatneniu mojich dizajnérskych vlôh a znalostí v rámci našich projektov v Railcolor Design. Nejaký čas sa tomu venujem aj v rámci malej kreatívnej agentúry, zameranej exkluzívne na potreby moderného železničného priemyslu.
Predtým boli železnice pre mňa vždy záľubou, môj záujem o ne som prejavoval najmä fotografovaním a videami zo sveta železníc. Tomuto sa venujem dodnes. A, mimochodom, mám tiež licenciu ako pomocník rušňovodiča.
Čo vás inšpirovalo k tvorbe dizajnu týmto spôsobom (logo, farba, detaily, atď.)?
Proces dizajnovania nebol jednoduchý a niekoľkokrát som sa musel rozhodovať medzi viacerými možnosťami. Dizajn "Thundercat(s)” (ako bol nazvaný) sa nakoniec ukázal ako optimálny pre tiene a farby, na ktoré som sa zameral. Čo ma inšpirovalo, bol štýl vášho firemného brandingu a odkaz starostlivosti, ale zároveň tiež vážnosť odkazu pre vašich zákazníkov. Prvá jeho časť je úspešne odkomunikovaná vďaka aktualizovanému dizajnu loga. Druhá časť odkazu mala byť tiež odkomunikovaná hladko. Dlhé horizontálne línie a ostré krídla hrajú v tomto zmysle kľúčovú úlohu. Zároveň vlnité, zakrivené prvky splývajú so štruktúrou Vectronu.
V každom prípade je to mix medzi starostlivosťou (oválne tvary) a rýchlosťou (obodkované), ktorý hovorí vašim zákazníkom, že sa dostanú včas do svojho cieľa – ale zároveň, že sa o nich postaráte a dáte na nich pozor. Práve v týchto zložitých časoch neistoty, ktorým čelíme všetci spoločne a globálne.
Čo sa týka farebnej rovnováhy, chcel som zachovať pomer medzi červenou a bielou (červená hore, nasledovaná bielou) na stranách – čo je štandardná farebná schéma na osobných vozňoch ZSSK, čiže rešpektujúc odkaz vašej firmy. Samozrejme, to, že som vedel, že oranžová farba brandu ZSSK ešte nebola na vašich rušňoch Vectron použitá, bolo pre mňa ako dizajnéra veľkou inšpiráciou a vychutnal som si tiež toto hľadanie riešenia.
Krídla boli myslené ako metafora myšlienky pre cestu. Napriek tomu, že vlaky v pravom zmysle slova nelietajú, som presvedčený, že moderná železničná doprava (a rušeň Vectron je naozaj prezentáciou toho najmodernejšieho) je najlepším spôsobom cestovania a to zodpovedným a ekologickým spôsobom. V tomto zmysle som presvedčený, že ZSSK by mala byť "okrídlená", aby tak podporila tento odkaz.
Nehovoriac o tom, že dizajnovanie rušňa bolo už dlho mojím snom. Som vďačný a je pre mňa veľkou cťou, že sa mi tento sen splní vďaka ZSSK.
Čo budete robiť s výhernou cenou (MAXI KLASIK) a aký máte pocit z toho, že váš dizajn bude na jednom z vlakov ZSSK?
Veľmi rád by som znova navštívil Slovensko, akonáhle to umožní pandemická situácia, samozrejme, v rámci dodržania všetkých opatrení. Ak by bola doba iná, prišiel by som na proces "lepenia” určite osobne, aby som ho zdokumentoval fotkami aj videom. Žiaľ, aktuálna doba je pre nás všetkých trochu zvláštna, takže musím byť trpezlivý, kým mi okolnosti umožnia absolvovať takúto cestu.
Je to príjemná zhoda okolností, že pred rokom som mohol spoločne s mojou priateľkou navštíviť Bratislavu po prvýkrát, strávili sme tu príjemné dni. Veľmi sa nám páčila otvorenosť, modernosť, ale tiež bohatá kultúrna história vášho mesta. Dovolím si povedať, že táto skúsenosť sa prejavila v mojom procese dizajnovania hlbšou, emočnou úrovňou.
Ale späť k vašej otázke – hneď, ako budem mať možnosť, využijem preukaz MAXI KLASIK na cestovanie a lepšie spoznávanie Slovenska a budem, samozrejme, fotiť a natáčať vaše pekné vlaky. Verím, že rušeň Vectron s mojím dizajnom bude jedným z nich!
Chceli by ste niečo dodať na záver?
Víťazstvo v tejto súťaži je pre mňa dôležitým míľnikom nielen ako pre dizajnéra a osobu pôsobiacu v oblasti komunikácie, ale tiež ako pre obyčajného človeka. Pred niekoľkými rokmi som bol ešte súčasťou "korporátneho" sveta, až po deň, kedy som sa rozhodol zariskovať, urobiť vo svojom živote veľkú zmenu a nasledovať svoje sny. Hoci táto cesta nebola vždy jednoduchá, keď sa obhliadnem dozadu, myslím si, že jediné, na čom nakoniec záleží a čo platí: JE MOŽNÉ spojiť prácu a záľubu. A čím viac sa nám to darí, tým menej považujeme svoju prácu za "povinnosť", keďže sa stáva našou súčasťou.
A aby som nezabudol, chcel by som vyjadriť svoje poďakovanie všetkým, ktorí ma počas procesu dizajnovania podporovali, najmä Simonovi Wijnakkerovi z Railcolor – bol mi veľmi nápomocný pri zdieľaní jeho skúseností.
Ďakujem!
Pozn.: Rozhovor prebehol v anglickom jazyku a je preložený.
Informačný servis
Zdroj: Webnoviny.sk - Bulharský rušňovodič a grafik v jednej osobe je autorom dizajnu „Vlakom zodpovedne“ na najmodernejšom rušni ZSSK © SITA Všetky práva vyhradené.
nasledujúci článok >>
V Nemecku podporili programom kurzarbeit viac ako sedem miliónov zamestnancov, ktorých zasiahla koronakríza
V Nemecku podporili programom kurzarbeit viac ako sedem miliónov zamestnancov, ktorých zasiahla koronakríza
<< predchádzajúci článok
Kontrolóri zhodnotili systém finančnej správy, ale našli rezervy pri správe vyrovnávacieho cla
Kontrolóri zhodnotili systém finančnej správy, ale našli rezervy pri správe vyrovnávacieho cla