|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
31. januára 2016
Budúcnosť reálnych emisných testov je stále viac ako neistá
Nové európske pravidlá pre realistickejšie emisné testy dieselových vozidiel sú na spadnutie. O tom, či tieto predpisy sa začnú postupne zavádzať od ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR/Pavel Neubauer
Brusel/Štrasburg 31. januára (TASR) - Nové európske pravidlá pre realistickejšie emisné testy dieselových vozidiel sú na spadnutie. O tom, či tieto predpisy sa začnú postupne zavádzať od jesene 2017, by sa mohlo rozhodnúť už v stredu 3. februára. Vtedy totiž zasadne plénum Európskeho parlamentu (EP), i keď výsledok hlasovania je stále viac ako nejasný. Informovala agentúra DPA.Proti plánovaným veľkorysým ústupkom sa búria predovšetkým poslanci v ľavicovom tábore a medzi predstaviteľmi frakcie zelených. Podľa dohody z októbra minulého roka v prechodnom období budú môcť dieselové vozidlá vypúšťať až dvojnásobok škodlivých plynov než v laboratóriu. Európska komisia si však myslí, že aj napriek tomu ide o zlepšenie, keďže v budúcnosti sa dieselové autá budú testovať v reálnych podmienkach na ceste.
Doterajšie testy v laboratóriách sú podľa názoru odborníkov príliš mierne, keďže automobilky sa na ne môžu pripraviť. A nielen formou podvodného softvéru, ako v prípade Volkswagenu, ale aj pomocou úplne legálnych trikov. EK argumentuje, že reálne emisie tak môžu až päťnásobne presiahnuť údaje namerané v laboratóriu.
Tieto argumenty na ekologický výbor EP neurobili žiadny dojem a už v decembri plány odmietol. Otázka teraz znie, ako sa k nim postaví plénum. Podľa odborníkov prakticky nie je možné odhadnúť výsledok hlasovania. Jasné je však jedno: ak viac než polovica zo 751 poslancov bude hlasovať proti plánom, rokovania o emisných testoch sa začnú odznova.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR