|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. novembra 2009
Budúcnosť eGovernmentu je v online službách šitých na mieru
Diskusný panel „Umenie eSlužieb“ medzinárodného kongresu ITAPA 2009 bol zameraný na budúcnosť elektronických služieb v krajinách EÚ a OECD. Diskutujúci prezentovali zámery ako vybudovať jednotný a ...
Zdieľať
BRATISLAVA 3. novembra (WN/PR) - Diskusný panel „Umenie eSlužieb“ medzinárodného kongresu ITAPA 2009 bol zameraný na budúcnosť elektronických služieb v krajinách EÚ a OECD. Diskutujúci prezentovali zámery ako vybudovať jednotný a bezpečný systém toku informácií medzi obyvateľmi, súkromným sektorom a verejnou správou.
Európska komisia v súčasnosti realizuje pilotné projekty, ktorých úlohou je vybudovať štandardizovanú infraštruktúru eSlužieb pre členské krajiny EÚ. Medzi hlavné priority do budúcich rokov patria tri oblasti. Prvou je eGovernment podpora jednotného trhu EÚ. Znamená to voľný pohyb obyvateľstva v rámci EÚ a s tým spojené slobodné využívanie elektronických služieb v ktorejkoľvek členskej krajine. Druhou oblasťou je zvýšenie transparentnosti v celom elektronickom procese, snaha zapojiť občanov a podnikateľov do procesov eGovernmentu ako partnerov. Poslednou hlavnou prioritou je zlepšenie efektívnosti a účinnosti administratívy, t.j. znižovanie administratívnych nákladov a zjednodušovanie služieb v zmysle urobiť ich priateľskejšími pre občanov.
EK plánuje dosiahnuť stav, aby elektronické služby zodpovedali potrebám používateľov, nie aby naopak nútili používateľov k ich užívaniu. Jean-Francois Junger z Európskej komisie uviedol, že súčasným trendom v poskytovaní elektronických služieb je zameranie sa na používateľa a riešenie jeho konkrétnych životných situácií. „Je veľmi dôležité pochopiť, pre koho sú eSlužby určené a kam smerujú. Cieľom je dostať sa na úroveň, kedy budú služby personalizované. Pre občana to znamená, že získa presne takú službu, o akú má záujem.“ Orgány verejnej správy by mali zmeniť svoj prístup, akým chcú poskytovať služby pre občanov a využiť na to najmodernejšie technológie.
Finančná a ekonomická kríza zdôraznila benefity, ktoré eGovernment prináša. V súčasnosti nastal stav, kedy by sme mali byť schopní tieto benefity využívať. Vlády krajín OECD sa zamýšľajú nad tým, že financie ušetrené eGovernmentom možno efektívnejšie použiť na iné projekty. Jih-Yeou Wang z OECD zhodnotil, že väčšina krajín OECD už dnes má k dispozícii paletu online služieb, zostáva však najťažšia časť, vytvoriť integrované a koherentné služby medzi jednotlivými úrovňami riadenia spoločnosti. „Nie je rozpor medzi tým, ako mať efektívnu správu a zároveň poskytovať vysokú kvalitu služieb.“ Urban Funered zo švédskeho ministerstva financií doplnil, že je potrebné vo verejnom sektore urobiť viac a za menej prostriedkov. „Dosiahnuť to možno jednak využívaním nových technických možností, ako je napr. open source alebo efektívnejším odbúravaním nadbytočnej administratívy prostredníctvom využitia moderných eSlužieb.“
Európska komisia v súčasnosti realizuje pilotné projekty, ktorých úlohou je vybudovať štandardizovanú infraštruktúru eSlužieb pre členské krajiny EÚ. Medzi hlavné priority do budúcich rokov patria tri oblasti. Prvou je eGovernment podpora jednotného trhu EÚ. Znamená to voľný pohyb obyvateľstva v rámci EÚ a s tým spojené slobodné využívanie elektronických služieb v ktorejkoľvek členskej krajine. Druhou oblasťou je zvýšenie transparentnosti v celom elektronickom procese, snaha zapojiť občanov a podnikateľov do procesov eGovernmentu ako partnerov. Poslednou hlavnou prioritou je zlepšenie efektívnosti a účinnosti administratívy, t.j. znižovanie administratívnych nákladov a zjednodušovanie služieb v zmysle urobiť ich priateľskejšími pre občanov.
EK plánuje dosiahnuť stav, aby elektronické služby zodpovedali potrebám používateľov, nie aby naopak nútili používateľov k ich užívaniu. Jean-Francois Junger z Európskej komisie uviedol, že súčasným trendom v poskytovaní elektronických služieb je zameranie sa na používateľa a riešenie jeho konkrétnych životných situácií. „Je veľmi dôležité pochopiť, pre koho sú eSlužby určené a kam smerujú. Cieľom je dostať sa na úroveň, kedy budú služby personalizované. Pre občana to znamená, že získa presne takú službu, o akú má záujem.“ Orgány verejnej správy by mali zmeniť svoj prístup, akým chcú poskytovať služby pre občanov a využiť na to najmodernejšie technológie.
Finančná a ekonomická kríza zdôraznila benefity, ktoré eGovernment prináša. V súčasnosti nastal stav, kedy by sme mali byť schopní tieto benefity využívať. Vlády krajín OECD sa zamýšľajú nad tým, že financie ušetrené eGovernmentom možno efektívnejšie použiť na iné projekty. Jih-Yeou Wang z OECD zhodnotil, že väčšina krajín OECD už dnes má k dispozícii paletu online služieb, zostáva však najťažšia časť, vytvoriť integrované a koherentné služby medzi jednotlivými úrovňami riadenia spoločnosti. „Nie je rozpor medzi tým, ako mať efektívnu správu a zároveň poskytovať vysokú kvalitu služieb.“ Urban Funered zo švédskeho ministerstva financií doplnil, že je potrebné vo verejnom sektore urobiť viac a za menej prostriedkov. „Dosiahnuť to možno jednak využívaním nových technických možností, ako je napr. open source alebo efektívnejším odbúravaním nadbytočnej administratívy prostredníctvom využitia moderných eSlužieb.“