Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

24. júna 2010

Budúca vláda prehodnotí realizáciu PPP projektov



Štyri stredopravé strany formujúce budúcu vládnu koalíciu plánujú prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Chcú ...



Zdieľať
koalicia Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 24. júna (WEBNOVINY) - Štyri stredopravé strany formujúce budúcu vládnu koalíciu plánujú prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Chcú pritom zohľadniť skúseností a výsledky z už realizovaných projektov s cieľom zefektívniť ďalšiu výstavbu dopravnej infraštruktúry. Vyplýva to z obsahu programových téz SDKÚ-DS, SaS, KDH a Mostu-Híd v pôsobnosti Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Pri výstavbe diaľnic majú byť využité aj zdroje v druhom dôchodkovom pilieri.


"Zrušíme projekt širokorozchodnej trate. Liberalizujeme Slovenskú poštu s garanciou univerzálnej poštovej služby. Zachránime bratislavské letisko a Cargo vstupom silných strategických investorov," sľubuje vznikajúca nová vládna koalícia. Prostriedky z eurofondov určené na podporu súkromných firiem chce presmerovať do budovania infraštruktúry.

Budúca vládna koalícia mieniť uprednostňovať hromadnú dopravu pred individuálnou dopravou. Chce pritom tvrdo uplatňovať práva Národnej diaľničnej spoločnosti a štátu vyplývajúce zo zmluvy s dodávateľom elektronického mýta. "Preskúmame tento projekt z hľadiska presadzovania verejného záujmu," dodávajú štyri strany vo svojich cieľoch. Mýto pre osobné automobily podľa nich nebude zavedené a naďalej zostanú diaľničné známky.

Stredopravé strany zároveň plánujú dôkladne analyzovať priority a prípravu výstavby infraštruktúry s hlavným dôrazom na potreby jednotlivých regiónov. "Zmodernizujeme kľúčové tranzitné úseky cestnej a železničnej dopravnej infraštruktúry, najmä zo zdrojov Európskej únie ako prostriedku dynamizovania rozvoja zaostávajúcich regiónov," uvádza sa ďalej v programových tézach stredopravej štvorky. Prioritne bude riešiť najkritickejšie úseky cestnej infraštruktúry. Výstavba stavieb v strategickom záujme má byť realizovaná až po vysporiadaní majetkových práv k nehnuteľnostiam, či už prostredníctvom inštitútu vyvlastnenia, alebo odkúpením predmetných nehnuteľností.

Budúce vládne strany chcú v rezorte dopravy upraviť legislatívu tak, aby dopravné značenie schvaľoval len jeden správny orgán. To by malo nielen výrazne zjednodušiť konanie v tejto oblasti, ale zároveň vymedziť aj kompetentnú inštitúciu v prípade nečinnosti. "Zavedieme elektronickú komunikáciu medzi štátom a občanom všade tam, kde je to možné. Zavedieme výrazne nižšie ceny za elektronické služby štátu oproti klasickým papierovým," plánuje ešte nastupujúca vládna koalícia v pôsobnosti ministerstva dopravy. Chce pritom maximálne využívať voľný dostupný softvér vo verejnej správe.

SITA

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Sú známi najlepší esejisti o rozvojovej pomoci
<< predchádzajúci článok
Domácnosti odoberajú plyn aj od iného dodávateľa