|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
24. júna 2010
Budúca vláda prehodnotí realizáciu PPP projektov
Štyri stredopravé strany formujúce budúcu vládnu koalíciu plánujú prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Chcú ...
Zdieľať
Foto: SITA/Nina Bednáriková BRATISLAVA 24. júna (WEBNOVINY) - Štyri stredopravé strany formujúce budúcu vládnu koalíciu plánujú prehodnotiť ďalšiu realizáciu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Chcú pritom zohľadniť skúseností a výsledky z už realizovaných projektov s cieľom zefektívniť ďalšiu výstavbu dopravnej infraštruktúry. Vyplýva to z obsahu programových téz SDKÚ-DS, SaS, KDH a Mostu-Híd v pôsobnosti Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Pri výstavbe diaľnic majú byť využité aj zdroje v druhom dôchodkovom pilieri.
"Zrušíme projekt širokorozchodnej trate. Liberalizujeme Slovenskú poštu s garanciou univerzálnej poštovej služby. Zachránime bratislavské letisko a Cargo vstupom silných strategických investorov," sľubuje vznikajúca nová vládna koalícia. Prostriedky z eurofondov určené na podporu súkromných firiem chce presmerovať do budovania infraštruktúry.
Budúca vládna koalícia mieniť uprednostňovať hromadnú dopravu pred individuálnou dopravou. Chce pritom tvrdo uplatňovať práva Národnej diaľničnej spoločnosti a štátu vyplývajúce zo zmluvy s dodávateľom elektronického mýta. "Preskúmame tento projekt z hľadiska presadzovania verejného záujmu," dodávajú štyri strany vo svojich cieľoch. Mýto pre osobné automobily podľa nich nebude zavedené a naďalej zostanú diaľničné známky.
Stredopravé strany zároveň plánujú dôkladne analyzovať priority a prípravu výstavby infraštruktúry s hlavným dôrazom na potreby jednotlivých regiónov. "Zmodernizujeme kľúčové tranzitné úseky cestnej a železničnej dopravnej infraštruktúry, najmä zo zdrojov Európskej únie ako prostriedku dynamizovania rozvoja zaostávajúcich regiónov," uvádza sa ďalej v programových tézach stredopravej štvorky. Prioritne bude riešiť najkritickejšie úseky cestnej infraštruktúry. Výstavba stavieb v strategickom záujme má byť realizovaná až po vysporiadaní majetkových práv k nehnuteľnostiam, či už prostredníctvom inštitútu vyvlastnenia, alebo odkúpením predmetných nehnuteľností.
Budúce vládne strany chcú v rezorte dopravy upraviť legislatívu tak, aby dopravné značenie schvaľoval len jeden správny orgán. To by malo nielen výrazne zjednodušiť konanie v tejto oblasti, ale zároveň vymedziť aj kompetentnú inštitúciu v prípade nečinnosti. "Zavedieme elektronickú komunikáciu medzi štátom a občanom všade tam, kde je to možné. Zavedieme výrazne nižšie ceny za elektronické služby štátu oproti klasickým papierovým," plánuje ešte nastupujúca vládna koalícia v pôsobnosti ministerstva dopravy. Chce pritom maximálne využívať voľný dostupný softvér vo verejnej správe.
SITA
"Zrušíme projekt širokorozchodnej trate. Liberalizujeme Slovenskú poštu s garanciou univerzálnej poštovej služby. Zachránime bratislavské letisko a Cargo vstupom silných strategických investorov," sľubuje vznikajúca nová vládna koalícia. Prostriedky z eurofondov určené na podporu súkromných firiem chce presmerovať do budovania infraštruktúry.
Budúca vládna koalícia mieniť uprednostňovať hromadnú dopravu pred individuálnou dopravou. Chce pritom tvrdo uplatňovať práva Národnej diaľničnej spoločnosti a štátu vyplývajúce zo zmluvy s dodávateľom elektronického mýta. "Preskúmame tento projekt z hľadiska presadzovania verejného záujmu," dodávajú štyri strany vo svojich cieľoch. Mýto pre osobné automobily podľa nich nebude zavedené a naďalej zostanú diaľničné známky.
Stredopravé strany zároveň plánujú dôkladne analyzovať priority a prípravu výstavby infraštruktúry s hlavným dôrazom na potreby jednotlivých regiónov. "Zmodernizujeme kľúčové tranzitné úseky cestnej a železničnej dopravnej infraštruktúry, najmä zo zdrojov Európskej únie ako prostriedku dynamizovania rozvoja zaostávajúcich regiónov," uvádza sa ďalej v programových tézach stredopravej štvorky. Prioritne bude riešiť najkritickejšie úseky cestnej infraštruktúry. Výstavba stavieb v strategickom záujme má byť realizovaná až po vysporiadaní majetkových práv k nehnuteľnostiam, či už prostredníctvom inštitútu vyvlastnenia, alebo odkúpením predmetných nehnuteľností.
Budúce vládne strany chcú v rezorte dopravy upraviť legislatívu tak, aby dopravné značenie schvaľoval len jeden správny orgán. To by malo nielen výrazne zjednodušiť konanie v tejto oblasti, ale zároveň vymedziť aj kompetentnú inštitúciu v prípade nečinnosti. "Zavedieme elektronickú komunikáciu medzi štátom a občanom všade tam, kde je to možné. Zavedieme výrazne nižšie ceny za elektronické služby štátu oproti klasickým papierovým," plánuje ešte nastupujúca vládna koalícia v pôsobnosti ministerstva dopravy. Chce pritom maximálne využívať voľný dostupný softvér vo verejnej správe.
SITA